• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Co jeździ(ło) po szynach w okolicach Szczecina

Gerson

Znany użytkownik
#1
Witam.

Inspiracją do założenia tego tematu są foto-relacje chłopaków z Warszawy (serdeczne pozdrowienia) prezentowane w temacie "Kolej w Warszawie i okolicach".

Zapraszam wszystkich posiadających zdjęcia taboru obecnie spotykanego na torach w Zachodniopomorskim oraz posiadaczy zdjęć archiwalnych do ich prezentacji.

Zaczynamy:
Na początek eszelon Bundeswehry ciągnięty przez ET22-771.
P1011106m.jpg P1011085m.jpg P1011088m.jpg P1011110m.jpg P1011090m.jpg P1011118m.jpg P1011119m.jpg
Stacja Gryfino
 

axer1970

Znany użytkownik
#5
Co jeździło po szynach w okolicach Szczecina? Ba! Były i Pt47, Ty2, SM41, ST43, SP45, SN61... Kto to pamięta? Chociażby wagony przetaczały SM42-441, SM42-444, niedawna a pewnie już zapomniana historia....
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#8
Kiedy bylem brzdacem pojechalem do wujka i ciotki do Szczecina (zawieziono mnie chyba bedzie bardziej trafne okreslenie;)). Kiedy czekalismy juz na stacji w Szczecinie na ciotke bylo juz ciemno, zaraz kolo mnie przetoczyl sie smok tendrem na przod, dziwnymi uszami z tylu i swiecacymi czerwonymi slepiami. Tego nie zapomne, pozniej kiedy zaczalem rozpoznawac poszczegolne lokomotywy wiedzialem ze to byl teigrek:) U wujka i ciotki mozna bylo daleko widziec przejezdzajace pociqgi, chyba siedzialem tam godzinami bo innych rzeczy ze Szczecina nie za bardzo pamietam, jeszcze uje...em sie przy tym oknie kaktusem. Jeden sklad ciagnela jak sie po tem dowiedzialem EU07 w unikatowym czerwono bialym malowaniu. Nie znam numeru tej lokomotywy ale w latach 70-tych jeden anglik mial takie propagandowe komunistyczne malowanie. Wiem ze ze Szczecina do Gdanska jechalismy jakims spalinowym.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#9
Ja tam widzę wojsko francuskie a nie Bundeswehre.;)
Zgadza się. To jest eszelon wojsk francuskich, a nie jak pisałem niemieckich. Można poznać po tablicy rejestracyjnej ciężarówki.
Sprawdzałem czujność czytających ;). Dwie osoby się zorientowały.[DOUBLEPOST=1387823869][/DOUBLEPOST]
Masz więcej fotek tego transportu wojskowego??
Niestety nie. Trafiłem ten transport przez przypadek. Chyba jechali na poligon w Drawsku Pomorskim, ale głowy za to nie dam.[DOUBLEPOST=1387823929][/DOUBLEPOST]
Rozumiem ,że sam Szczecin również w tym wątku się znajdzie...:rolleyes:??
Oczywiście, że tak. :)
 

Pt47-106

Znany użytkownik
#14
100_0075.JPG

S200-512 Szczecin Gumieńce
100_0110.JPG

E186 273-3 Szczecin Gumieńce
100_0245.JPG
ST43-R012 Gryfino
100_1786.JPG

3E/1-55 Szczecin Gumieńce
100_1797.JPG

232 128-9+3E/1-76 Szczecin Gumieńce
100_1959.JPG

TEM2-094 Szczecin Gumieńce
100_2000.JPG

Szczecin Gumieńce
100_2003.JPG

181 112-4 Szczecin Gumieńce
100_2009.JPG

182 164-4 Szczecin Gumieńce
100_9929.JPG

Szczecin Gumieńce
100_9935.JPG

T448P-616
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#16
Jeden sklad ciagnela jak sie po tem dowiedzialem EU07 w unikatowym czerwono bialym malowaniu. Nie znam numeru tej lokomotywy ale w latach 70-tych jeden anglik mial takie propagandowe komunistyczne malowanie.
Słyszałeś, że dzwonią ...... ;)
Nie anglik ale ET41 była pomalowana na biało-czerwono. Prowadziła pociąg z delegatami na któryś tam zjazd partii. Był to rzekomo nr 100, takie miała oznaczenie ale o ile czegoś nie pokręciłem to był chyba nr 099. Setkę nadano chyba tylko dlatego aby ładniej brzmiało hasło.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#17
Słyszałeś, że dzwonią ...... ;)
Nie anglik ale ET41 była pomalowana na biało-czerwono. Prowadziła pociąg z delegatami na któryś tam zjazd partii. Był to rzekomo nr 100, takie miała oznaczenie ale o ile czegoś nie pokręciłem to był chyba nr 099. Setkę nadano chyba tylko dlatego aby ładniej brzmiało hasło.
Chyba ta;) wiem ze ktorys z tej rodziny lokomotyw i wyraznie pamietam pantografy na dachu. Wiem ze po przyjezdzie do domu narysowalem takie cos w tych kolorach i pokazalem rysunek Tacie, powiedzialem ze to elektrowoz a On podpowiedzial ze pantografow brakuje. Nie wiem ktory to byl rok ale pozne lata 70-te. Na internecie widzialem rysunek tej lokomotywy tylko raz, trzeba by troche pogrzebac zeby znalesc.
 

CoCu

Znany użytkownik
#18
To czemu piszesz o tym jak o pewniku? Stawiając jakieś tezy na forum, narażasz innych na wchodzenie w złe informacje.
Ja sam, już parę razy szukając w internecie informacji na jakiś temat (nie związany z naszym hobby), napotykałem pewne informacje, jakie najwidoczniej roznoszone były dalej na zasadzie "wyczytałem pewnej stronie", a po kilku latach taka niesprawdzona informacja czy plota urasta do rangi jakiejś prawdy. W ten sposób powstają później stereotypy, czasem zupełnie niesłuszne, bo niezgodne z prawdą. Jeśli nie jesteś pewien tego co piszesz, to zaznacz to chociaż, a nie piszesz że EU07 miała takie malowanie.
Zresztą na Googlu coś tam znaleźć można, a propos ET41-100 w tym malowaniu.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#19
To czemu piszesz o tym jak o pewniku? Stawiając jakieś tezy na forum, narażasz innych na wchodzenie w złe informacje.
Ja sam, już parę razy szukając w internecie informacji na jakiś temat (nie związany z naszym hobby), napotykałem pewne informacje, jakie najwidoczniej roznoszone były dalej na zasadzie "wyczytałem pewnej stronie", a po kilku latach taka niesprawdzona informacja czy plota urasta do rangi jakiejś prawdy. W ten sposób powstają później stereotypy, czasem zupełnie niesłuszne, bo niezgodne z prawdą. Jeśli nie jesteś pewien tego co piszesz, to zaznacz to chociaż, a nie piszesz że EU07 miała takie malowanie.
Zresztą na Googlu coś tam znaleźć można, a propos ET41-100 w tym malowaniu.
Spoko, lokomotywy z tej rodziny rozpoznawalem od brzdaca, charakterystyczny uklad okien i rzaluzji. Jesli ktos sie naprawde interesuje tematem i poszuka to znajdzie na internecie o jaka lokomotywe chodzi tak jak kolega Jarzabek wyjasnil. Tylko inna lokomotywa w tamtym okresie posiadajaca takie barwy to SP47. Ale jak pisalem tamta lokomotywa miala pantografy, wedlug mnie sprawa jest wyjasniona. To forum jest od pytan nie od klutni i dzieki takim kolegom jak Jarzabek mozemy dokladniej poznac kolej jaka kochamy.
 
OP
OP
Gerson

Gerson

Znany użytkownik
#20
Trochę taboru Freightliner PL na zachodniopomorskich torach.

P1010233m.jpg
Węglarka Freightliner PL (Eamnoss). Zdjęcie zrobiłem na stacji Szczecin Dąbie.
Wagon o bardzo ciekawej konstrukcji. Ściany czołowe są pochylone na zewnątrz.
W ścianach bocznych umieszczono drzwi wyczystkowe.


P1010254m.jpg P1010262m.jpg
P1010277m.jpg P1010297m.jpg
P1010299 miniatury.jpg P1010312 miniatura.jpg
Class 66 008. Szczecin Port Centralny.
 

Podobne wątki