• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Pod koniec lat 90. lub nawet na początku lat dwutysięcznych (Rychu pamiętasz kiedy dokładnie to było?) wracałem z Sylwestra w Szklarskiej Porębie i na odcinku od Jeleniej Góry do Węglińca jechaliśmy właśnie Bipą (Bhp znaczy się), a lokomotywą pociągową był ET21.
 
Reakcje
198 0 0
Od lat 90. bipy coraz śmielej wjeżdżały do Jeleniej Góry. W 1992 były to już 2 pary pociągów Wrocław-J.G. (pociągi nr 213, 222, 221 i 228 składające się na jeden obieg) oraz jedna para Lubawka-J.G. (7734/5 i 7736/7).
W 1994 roku jedna para Wrocław-J.G. została zastąpiona przez EN57 i zostało tylko tyle:
dod94_1.png

dod94_2.png

Wraz z biegiem lat bipy wrastały w krajobraz Jeleniej, przyjeżdżając zarówno od strony Węglińca jak i Wałbrzycha (z Wrocławia).
Zainteresowanych zmianami w dalszych latach odsyłam na stronę: http://www.jelenia.rail.pl/St_Jelenia_G/

Poniżej wklejam zdjęcie wykonane przeze mnie w Boguszowie-Gorcach, ale już w XXI wieku. Pociąg (chyba nr 216) z Jeleniej do Wrocławia w całej okazałości. Kadrowanie trochę dziwne, bo szyki popsuł mi jadący z naprzeciwka ET41 z węglarkami. Ograniczenie ilości klatek na kliszy spowodowało, że nie mam jednak tych dwóch pociągów na jednym zdjęciu. Byłem niepocieszony, że akurat trafiła się ET22, a nie ET21 (planowo powinna być wtedy chyba EU07) i postanowiłem nie uwieczniać dwukrotnie czegoś, co w całej Polsce było wówczas codziennością. Ale kto z fotografujących wtedy nie ma na sumieniu sytuacji, w których do dziś żałuje, że nie nacisnął ponownie spustu migawki?

wałbrzych.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
. Byłem niepocieszony, że akurat trafiła się ET22, a nie ET21 (planowo powinna być wtedy chyba EU07) i postanowiłem nie uwieczniać dwukrotnie czegoś, co w całej Polsce było wówczas codziennością. Ale kto z fotografujących wtedy nie ma na sumieniu sytuacji, w których do dziś żałuje, że nie nacisnął ponownie spustu migawki?
No właśnie, wtedy bywając w Polsce (2001-...) przeważnie w lecie, wydawało się że Bhp będą na ŚKG przez długi okres. Żal teraz że nie goniło się samochodem tych "połatanych" w wielu odcieniach oliwki Bip ciągniętych przez ET22. W tamtym okresie (wczesne lata 2000) jedyną ET21 jaką widywałem z pociągami osobowymi była 331 z Jeleniej Góry, najczęściej jednak widziałem ją z pociągami do Węglinca. Te wałbrzyskie sputniki najwięcej widywało się jako popychacze z Jaworzyny do Wałbrzycha.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Co do tematu tego wątku takie info ze strony SK - Model i wagonów Bipa ( KLIK )*

Jeśli zastanawiacie się z jakimi lokomotywami można połączyć wyżej wymienione Bipy*, oto podpowiedź:

Rivarossi HRS4288:
  • Piko 96373
  • Piko 96648
  • Piko 96648-2
  • Piko 96649
  • Piko 96649-2
Rivarossi HRS4289:
  • 96306
PS. Na stronie SK mowa o lokomotywach, ale jak widzicie podane są także numery katalogowe wagonów (120A), zaś numer katalogowy EU07 podano dwa razy... :) (poprawiłem cytując tamten wpis).
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Ameryki z tą 161 to SK model nie odkryło. Ale co z tego jak lokomotywa dawno wyprzedana . Ja liczę jednak że w jakiejś przyszłości PIKO postara się o model lokomotywy pasujący do tych zestawów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
To nie w tym jest problem, tylko w tym, że z pewnością jeden jest z Wrocławia, a drugi z Poznania (a nie z Wrocławia) i z pewnością mają różne numery. Chodziło mi o pokazanie, że na stronie jest błąd, polegający na tym, że dwa razy są podane dane zespołu z Wrocławia (HRS4288), podczas, gdy numery zespołu poznańskiego (HRS4289) są z pewnością inne. Ja mam wrocławskie i numery podane na stronie są właściwe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Kolega J1974H0 pisał o liście pasujących modeli Piko, ja o błędnych danych drugiego zespołu Bipa (HRS4389), gdzie zamiast numerów zespołu z Poznania powtórzono numery zespołu z Wrocławia.
 

Covalus

Aktywny użytkownik
Reakcje
112 13 0
Witam.
Stałem się niedawno posiadaczem modelu Heris 13022.
Jest to wagon sypialny WLAm OBB rev 20.4.02. Czy takie wagomy wjeżdżały na teren DB (RIC jest)?
Jeśli tak to pomóżcie dobrać jakieś wagony, żeby zrobić międzynarodowy skład.
Jeśli nie to... to pomóżcie dobrać coś co jeździło po OBB.
Dzięki z góry.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Piękny klimat. Może kolega wie jakie wagony ta lokomotywa na zdjęciu ma "na haku"?
Jest to pociąg relacji Wrocław-Suwałki, przez Olsztyn, składający się z czterech wagonów typu Y (3xB,1xA ) w malowaniu zielonym/czerwonym z kremowym pasem. Do Ełku pociąg przyjeżdżał z siedmioma wagonami, ale odpinano trzy wagony i w dalszą drogę jechał j/w.
Pozdrawiam.
03. 07. 2009 r. Ełk SU45-023 z pociągiem Wrocław-Suwałki.
P7030011.JPG
 

Covalus

Aktywny użytkownik
Reakcje
112 13 0
Tak tylko ten kolega dobierał do IV epoki. Lata 80-te. A my tu mamy rev 02 r. Rysiek podrzuć jakieś nr katalogowe :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Mam pytanie dotyczące potencjalnie pasujących modeli wagonów do miniatury lokomotywy serii SU46-039. Model zarówno pod względem epokowym jak i przydziału pasuje do modelu czteroczłonowego zespołu wagonów piętrowych serii Bipa o numerze katalogowym HRS4289. Natomiast pytanie brzmi - czy lokomotywy serii SU46 z poznańskim przydziałem w owym czasie obsługiwały również pociągi pasażerskie, w których skład wchodziły zespoły wagonów piętrowych? Zastanawiam się bowiem nad zestawieniem składu SU46 (PIKO 52860) z Bipą (Rivarossi HRS4289) - intuicja mi jednak podpowiada, że w tym okresie takie zestawienie byłoby naciągane...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Trudno powiedzieć bo ja pamiętam moje pierwsze spotkanie z SU46 w roku 1978 która prowadziła pociąg od Poznania do Ustki (pociąg jechał z Katowic lub Mysłowic). I byl zestawiony z wagonów typu Y 110A 111A 112A i 120A.
Nie jest jednak wykluczone że przerwy pomiędzy obsługą pociągów pospiesznych wykorzystywano do obsługi ruchu lokalnego. Wszystko zależy jakie były obiegi lokomotyw.
 

Podobne wątki