• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Co dalej z lokomotywami EM10 (405Em)?

CarnageLink

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Ogryzek napisał(a):
za granica rejon stacji (manewrowy) jest bardziej zelektryfikowany niz u nas... Poza tym loki te idealnie pasowały na linie Jelenia G.- Szklarska Poręba... No ale co.. Głupot na PKP jest dużo więcej :p
One kiedyś tą linię obsługiwały, a także linię Jaworzyna Śląska - Wrocław za zepsute SA109.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
#22
Żeby nie pisać w temacie "Ciekawe Malowanie ... i nowa piękna lokomotywa" przechodzę do wątku o EM 10 na Google Earth zdjęcia z 2011r.(data uzyskania obrazu) widać stacjonujące EEmki na bocznicy Poznań Franowo
sa wszystkie 4
franowo.jpg
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
20 0 0
#25
Wstyd się przyznać,ale to jedyne polskie lokomotywy( współcześnie),których na oczy osobiście nie widziałem:( i pewnie już nie zdążę .Są ciekawe i warto,żeby ktoś zrobił szczegółową dokumentację fotograficzną na potrzeby modeli na przyszłość.
ja mam 600km i jakoś nie po drodze:)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#26
Założenie produkcji maszyn tego typu było bardzo dobre, to miały być egzemplarze prototypowe. Zapewne zakładano produkcję w dużych ilościach, bo i numeracja była trójliczbowa. Ale wyszło jak wyszło. Szkoda.
 

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#27
Jak zwykle najłatwiej pociąć, zezłomować... A nie lepiej byłoby sprzedać prywaciarzowi żeby dalej jeździły? Oddać do skansenu/muzeum za złotówkę?
Tak bardzo się PKP Cargo wzbogaci na sprzedaży złomu który z nich zostanie? A może pilnie potrzebują na Franowie te 65 metrów toru który teraz zajmują? :mad:
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#28
Polityka PKP Cargo polega na nie wspieraniu konkurencji za wszelką cenę, jedyną nadzieją jest to co robi zakład z Oleśnicy;)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#32
Swego czasu NIK interesował się sprawą jako wzorcowym przykładem marnotrawienia środków podatników. Ciekawe, czy tym razem tak będzie?
A czy te lokomotywy, po modernizacji, jaka zapewne pochłonęła nie małe środki, były w jakiejś dłuższej eksploatacji? Jeśli nie, to po co je modernizowano?
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#33
dokładnie 5 lat po modernie jeździły, odstawienie tłumaczono brakiem części zamiennych i wysokim kosztem naprawy.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#34
A czy te lokomotywy, po modernizacji, jaka zapewne pochłonęła nie małe środki, były w jakiejś dłuższej eksploatacji? Jeśli nie, to po co je modernizowano?
Zmodernizowane lokomotywy EM10 egz. nr 01..04 służyły na linii kolejowej Wałbrzych-Jaworzyna Śląska, a następnie między Nowym Sączem a stacją Stróże. Na początku 2009 r. przeniesiono je do lokomotywowni Poznań-Franowo, gdzie niszczeją do dziś.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#35
Panowie, jest niewielka szansa, że zobaczymy je na szlakach, pierw muszą zostać skreślone ze stanu. Jeśli oczywiście jakiś prywaciarz wyrazi chęć ich eksploatacji. Myślę, że przykład "Marokańczyków" wyrazi wtajemniczonym o co mi chodzi;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#36
Przykład "marokańczyków" chyba nie jest najlepszy, bo zostały one sprowadzone przez CTL z Maroka w celu ich remontu i przebudowy na zwykłe ET22, a nie pochodziły z PKP Cargo. W wypadku EM10 najpierw Cargo musiałoby się zdecydować na ich odsprzedaż jakiemuś innemu przewoźnikowi.
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#37
Chodzi mi o ostatnią falę "Marokańczyków". No i faktycznie oficjalnie są to Marokańce, to samo tyczy się EU07-206 jak myślicie z jakiej 07 ma budę? Bo przecież jej nie wyklepali:)
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#39
Wiadomo tyle, że 201Eo-009 ma budę ex. 22-277, pozostałe mogą mieć z egzemplarzy od 250 do 381. Na 100% Rail Polska jest w posiadaniu Marokańców, lecz przy Ecco jest to sprzeczne gdyż nawet, żaluzje mają takie bardzo ex. PKP-owskie.
Podsumuje, 201Eo-001 do 008 są to bez sprzecznie ex. Marokańczyki, natomiast od 009 wzwyż są to jakieś konbinowanki, posiadają inne cechy niż te które są 100%-wymi Marokańcami, więc skąd się pojawiły te lokomotywy? Pasują one do ostatnich z "wycinek" z Franowa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki