Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pawle zainspirowałeś mnie. Zdecydowałem że dziś się zmierzę że swoim bananowcem. Przyznaję się że operacja poszła wyjątkowo szybko. Cała akcja zajęła mi chyba do 1,5 godziny.
1. Czyszczenie dachu
2. Zmycie napisów
3. Pomalowanie brazowym sprayem wagonu
4. pomalowanie z pędzla na czarno miejsc pod oznaczenie
5. Nałożenie bezbarwnego lakieru błyszczącego z puszki
6. Nałożenie kalek
7. Nałożenie bezbarwnego lakieru błyszczącego z puszki
8. Nałożenie bezbarwnego matowego lakieru z puszki na wszystkie 3 inne typy wagonów jak u Pała w wątku.
Pawle jak widać to mamy już z 5 rodzajów wagonów z PKP. A jeszcze chłodnia i jeszcze cysterna 2 i 4 osiowa W sumie zaczyna się robić ciekawie
Dziś dostałem start set z BR 111. Mam nadzieję że na niej zrobię EP05
Według analizy zdjeć tak i realu jak i modeli doszedłem do wniosku, że nie i tak też zrobiłem w swoim. Oczywiście nie wykluczam, że takie dachy też były ale brązowe które też są zgodne z oryginałem łatwiej jest wykonać
Zgadzam się z Pawłem. Dachy w wagonach wg mojej wiedzy były i szare i brązowe. Dokładnie tak samo jak nasze Gagsy czy Gbsy. Myślę że kolor dachu tez w dużej mierze zależał od tego co było na stanie w ZNTK
Dla odmiany kolejny mój bananowiec będzie z szarym dachem
Miałem załatwić jakieś zdjęcia, dokumentację koparki 611K Waryńskiego ale ludzie, którzy mi się zaoferowali swego czasu z pomocą, zapadli się pod ziemię
Kiedyś miałem masę folderów z Waryńskiego, ale to w czasach gdy nowoczesną koparką była K606 a o K611 nawet konstruktorzy nie wiedzieli.
I Waryński był Waryńskim a nie holdingiem, nie wspominając, o tym, że zajmowali siębudową koparek a nie handlem nieruchomościami jak teraz ;-)
@pado
Z uwagą przyglądam się Twoim pracom i nasuwa mi się pytanie (wiesz, wciąż myślę o swojej skali) - czy brałeś pod uwagę opcję cieńszych burt węglarek? Zastanawiam się czy materiał, bądź proces druku wymaga takiej właśnie grubości, czy po prostu jako modele użytkowe a nie statyczne, chcesz, żeby były solidnie wydrukowane i odporne na uszkodzenia.
@pado
Z uwagą przyglądam się Twoim pracom i nasuwa mi się pytanie (wiesz, wciąż myślę o swojej skali) - czy brałeś pod uwagę opcję cieńszych burt węglarek? Zastanawiam się czy materiał, bądź proces druku wymaga takiej właśnie grubości, czy po prostu jako modele użytkowe a nie statyczne, chcesz, żeby były solidnie wydrukowane i odporne na uszkodzenia.
Minimalna grubosc materialu w scianach bez wsporek w shapeways to 0.6 mm. Minimalna grubosc scian podtrzymywanych to 0.3mm. Minimalna grubosc "drutow" 0.8 (gdy nie utrzymuja wagi) i 1.0 mm gdy nosza wage/ciezar.
Z uwagą przyglądam się Twoim pracom i nasuwa mi się pytanie (wiesz, wciąż myślę o swojej skali) - czy brałeś pod uwagę opcję cieńszych burt węglarek? Zastanawiam się czy materiał, bądź proces druku wymaga takiej właśnie grubości, czy po prostu jako modele użytkowe a nie statyczne, chcesz, żeby były solidnie wydrukowane i odporne na uszkodzenia.
Adamie. Faktem jest że grubość ścianek to wypadkowa dwu lub trzech rzeczy.
- minimalne ograniczenia materiału z którego są drukowane elementy
- model ma być solidny z uwagi na chęć zabawy nim, niż tylko prezentacji na półce
- do tego model finalnie musi być wytrzymały i sztywny aby się nie wyginał w "kłębie"
Jak Cie intresuje przeskalowanie wagonu 401Zb, 401Ze lub 401Zk do skali 1:700 to daj znać. Przetestujemy ten wariant.... tylko co z wózkami
Minimalna grubosc materialu w scianach bez wsporek w shapeways to 0.6 mm. Minimalna grubosc scian podtrzymywanych to 0.3mm. Minimalna grubosc "drutow" 0.8 (gdy nie utrzymuja wagi) i 1.0 mm gdy nosza wage/ciezar.
Szymon, tylko te deski. Pokaż mi proszę zdjęcie, na któym wokół podstawy koparki i pod nią są deski. Czepiam się ale tam jest gładko. No chyba, że to jakaś forma Licentia poetica.