• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Class 66 Heljan

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#1
Witam. Czy ktoś ma wiedzę na temat powyszego modelu H0. Poszukuję dawcy na przeróbke i nie uśmiecha mi się kupować EDU. Dzięki
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#2
Przyznam, że nie rozumiem pytania. Czy chodzi o modele lokomotyw Class 66 produkowane przez firmę Heljan? Czy kolega miki szuka modelu lokomotywy tej serii do przeróbki na inną wersję/malowanie, czy na zupełnie inny model, a nie chce kupować drogiego modelu ESU (chyba nie EDU)? A jeżeli tak, to podpowiem, że są jeszcze modele tej lokomotywy produkcji Mehano - moim zdaniem bardzo dobre. Modeli Heljan nie znam.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#3
No właśnie o Hejlan nic nie słyszałem a parę ich na Ebay się pojawia w bardziej przystępnej cenie niż ESU. Jest jeszcze wersja REE/ESU ale je też trudno dostać. I tak jak kolega mówi szukam modelu lokomotywy Class 66 w celu przeróbki na inne malowanie (nie wiem co kolega mial na mysli piszac o przerobce na inny model) a wydawać 400 euro wzwyż chciałbym uniknąć . O Mehano mówiąc szczerze nawet nie pomyślałem
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#5
O Mehano mówiąc szczerze nawet nie pomyślałem
A warto, ja mam tylko jeden Class 66, właśnie Mehano i jestem bardzo zadowolony. A pisząc o przeróbce na inny model, myślałem o wykorzystaniu np. podwozia i napędu, bo wymiary akurat pasują na inną lokomotywę.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#7
Class66 i 77 Hejlan są w skali HO. Całkiem ładnie zrobione, na minus jest oświetlenie i trochę wysoki profil koła, po torze code 1,9 nie będzie jeździł.
Silnik ma jedno koło zamachowe, po przeciwniej stronie zamontowana jest płytka z gniazdem.
W niem. sklepach wersja bez dźwięku była za 99 Euro, a z dźwiekiem za 169 Euro, ale to było w 2015r.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#8
Class66 i 77 Hejlan są w skali HO. Całkiem ładnie zrobione, na minus jest oświetlenie i trochę wysoki profil koła, po torze code 1,9 nie będzie jeździł.
Silnik ma jedno koło zamachowe, po przeciwniej stronie zamontowana jest płytka z gniazdem.
W niem. sklepach wersja bez dźwięku była za 99 Euro, a z dźwiekiem za 169 Euro, ale to było w 2015r.
Na forum rmweb.co.uk w 2013 pisali o specyfikacji lokomotywy jakby była to wersja bardziej zbliżona do Esu:

H0 specs:



- New molds
- The only HO Class 66 with all wheels powered
- Heavy (+600 gr), higher adherence
- Metal chassis, plastic body
- 5-poles powerful motor with 2 flywheels
- Grids and fans photoetched
- thin metal handrails
- Warm white LEDs
- Available both in AC & DC
- Sound versions planned (Loksound)
- Superdetailed locomotive

Może rzeczywistość zweryfikowała ich plany ale patrząc na ceny na chwile obecna na Ebay (250 euro) może były również wersje jak powyżej?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#11
@tulip ładnie się prezentuje ten Crossrail. Czy twój ma silnik 5 połowy i napęd na obie osie? Czy rama jest metalowa?
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
#12
Napęd na wszystkie osie. Modelu nie rozkładałem, ale jest dość ciężki (według dołączonej ulotki - 500 g), więc myślę, że rama jest metalowa.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#14
Na forum rmweb.co.uk w 2013 pisali o specyfikacji lokomotywy jakby była to wersja bardziej zbliżona do Esu:

H0 specs:



- New molds
- The only HO Class 66 with all wheels powered
- Heavy (+600 gr), higher adherence
- Metal chassis, plastic body
- 5-poles powerful motor with 2 flywheels
- Grids and fans photoetched
- thin metal handrails
- Warm white LEDs
- Available both in AC & DC
- Sound versions planned (Loksound)
- Superdetailed locomotive

Może rzeczywistość zweryfikowała ich plany ale patrząc na ceny na chwile obecna na Ebay (250 euro) może były również wersje jak powyżej?
Te pierwsze modele z 2013 roku też miały taką specyfikację, jaką podałeś. Było tylko jedno koło zamachowe, ale silnik napedza dwa wózki.
Możliwe że w wersji z dźwiękiem nie było już miejsca na drugie koło i nad wałem wisi płytka z dekoderem, głośnik jest w zbiorniku paliwa.
Rama jest jednoczęściowa i do samgo sufitu, dlatego model jest ciężki. Wyprzedaże koło 2015roku wynikały z wadliwych kół. Taką też wersję naprawiałem.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#17
Witam. Mam pytanie do znawców. Natknąłem się na wątek w którym koledzy @Andrzej Harassek oraz @Acid Rain 1973 wspominali że są pewne różnice pomiędzy wersjami Class 66. Ja bym z chęcią widział
66tke o numerze 66603 FL przerobiona albo z Mehano bądź Heljana. Podobno 66603 (wg strony ilostan) jest wersją JT42CWRM czyli ma cztery a nie pięcioro drzwi przeróbka z wersji czterodrzwiowej podobno jest mniej inwazja. Czy są jeszcze jakieś znaczące różnice o których warto wiedzieć zanim się zleci przeróbkę?

Z wątku ZNTK Ostbahn:
W Polsce FPL miał nowsze wersje Class66 z dodatkowymi drzwiami na bokach + inne światła przednie, dowiedziałem się tego właśnie od kolegi Acid_Rain_1973 - On mi wskazał te subtelne różnice, a do tego Acid przerobił swój model Mehano tak by właśnie jak najdokładniej odwzorowywał model FPL Class66, dodał te "piąte" drzwi.
oraz wpis kolegi Michała:
Szkoda, że nie popracowałeś nad właściwą wersją tej lokomotywy. 66004 ma dłuższy przedział z chłodnicami (kończy się tuż przed 5-tymi drzwiami) a co za tym idzie dłuższą siatkę nad wentylatorami oraz oczywiście wyższe żaluzje boczne ale ogólnie prezentuje się całkiem, całkiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#18
Ja niestety, nie znam aż tak dobrze oryginałów, żeby wymienić wszystkie różnice w różnych wersjach Class 66. Warto też wiedzieć, że istnieje też nowsza wersja tych lokomotyw, oznaczona jako Class 77, ale też nie potrafię wymienić różnic. Mehano swego czasu zapowiadało wersję z 5 drzwiami, ale nie wiem, czy ostatecznie się taka ukazała.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 6
Tabor 8
Tabor 27
Tabor 12
Tabor 26

Podobne wątki