• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Class 66 Heljan

mikl

Znany użytkownik
#1
Witam. Czy ktoś ma wiedzę na temat powyszego modelu H0. Poszukuję dawcy na przeróbke i nie uśmiecha mi się kupować EDU. Dzięki
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#2
Przyznam, że nie rozumiem pytania. Czy chodzi o modele lokomotyw Class 66 produkowane przez firmę Heljan? Czy kolega miki szuka modelu lokomotywy tej serii do przeróbki na inną wersję/malowanie, czy na zupełnie inny model, a nie chce kupować drogiego modelu ESU (chyba nie EDU)? A jeżeli tak, to podpowiem, że są jeszcze modele tej lokomotywy produkcji Mehano - moim zdaniem bardzo dobre. Modeli Heljan nie znam.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
#3
No właśnie o Hejlan nic nie słyszałem a parę ich na Ebay się pojawia w bardziej przystępnej cenie niż ESU. Jest jeszcze wersja REE/ESU ale je też trudno dostać. I tak jak kolega mówi szukam modelu lokomotywy Class 66 w celu przeróbki na inne malowanie (nie wiem co kolega mial na mysli piszac o przerobce na inny model) a wydawać 400 euro wzwyż chciałbym uniknąć . O Mehano mówiąc szczerze nawet nie pomyślałem
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#5
O Mehano mówiąc szczerze nawet nie pomyślałem
A warto, ja mam tylko jeden Class 66, właśnie Mehano i jestem bardzo zadowolony. A pisząc o przeróbce na inny model, myślałem o wykorzystaniu np. podwozia i napędu, bo wymiary akurat pasują na inną lokomotywę.
 

RS11

Znany użytkownik
#7
Class66 i 77 Hejlan są w skali HO. Całkiem ładnie zrobione, na minus jest oświetlenie i trochę wysoki profil koła, po torze code 1,9 nie będzie jeździł.
Silnik ma jedno koło zamachowe, po przeciwniej stronie zamontowana jest płytka z gniazdem.
W niem. sklepach wersja bez dźwięku była za 99 Euro, a z dźwiekiem za 169 Euro, ale to było w 2015r.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
#8
Class66 i 77 Hejlan są w skali HO. Całkiem ładnie zrobione, na minus jest oświetlenie i trochę wysoki profil koła, po torze code 1,9 nie będzie jeździł.
Silnik ma jedno koło zamachowe, po przeciwniej stronie zamontowana jest płytka z gniazdem.
W niem. sklepach wersja bez dźwięku była za 99 Euro, a z dźwiekiem za 169 Euro, ale to było w 2015r.
Na forum rmweb.co.uk w 2013 pisali o specyfikacji lokomotywy jakby była to wersja bardziej zbliżona do Esu:

H0 specs:



- New molds
- The only HO Class 66 with all wheels powered
- Heavy (+600 gr), higher adherence
- Metal chassis, plastic body
- 5-poles powerful motor with 2 flywheels
- Grids and fans photoetched
- thin metal handrails
- Warm white LEDs
- Available both in AC & DC
- Sound versions planned (Loksound)
- Superdetailed locomotive

Może rzeczywistość zweryfikowała ich plany ale patrząc na ceny na chwile obecna na Ebay (250 euro) może były również wersje jak powyżej?
 

tulip

Aktywny użytkownik
#12
Napęd na wszystkie osie. Modelu nie rozkładałem, ale jest dość ciężki (według dołączonej ulotki - 500 g), więc myślę, że rama jest metalowa.
 

RS11

Znany użytkownik
#14
Na forum rmweb.co.uk w 2013 pisali o specyfikacji lokomotywy jakby była to wersja bardziej zbliżona do Esu:

H0 specs:



- New molds
- The only HO Class 66 with all wheels powered
- Heavy (+600 gr), higher adherence
- Metal chassis, plastic body
- 5-poles powerful motor with 2 flywheels
- Grids and fans photoetched
- thin metal handrails
- Warm white LEDs
- Available both in AC & DC
- Sound versions planned (Loksound)
- Superdetailed locomotive

Może rzeczywistość zweryfikowała ich plany ale patrząc na ceny na chwile obecna na Ebay (250 euro) może były również wersje jak powyżej?
Te pierwsze modele z 2013 roku też miały taką specyfikację, jaką podałeś. Było tylko jedno koło zamachowe, ale silnik napedza dwa wózki.
Możliwe że w wersji z dźwiękiem nie było już miejsca na drugie koło i nad wałem wisi płytka z dekoderem, głośnik jest w zbiorniku paliwa.
Rama jest jednoczęściowa i do samgo sufitu, dlatego model jest ciężki. Wyprzedaże koło 2015roku wynikały z wadliwych kół. Taką też wersję naprawiałem.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
#17
Witam. Mam pytanie do znawców. Natknąłem się na wątek w którym koledzy @Andrzej Harassek oraz @Acid Rain 1973 wspominali że są pewne różnice pomiędzy wersjami Class 66. Ja bym z chęcią widział
66tke o numerze 66603 FL przerobiona albo z Mehano bądź Heljana. Podobno 66603 (wg strony ilostan) jest wersją JT42CWRM czyli ma cztery a nie pięcioro drzwi przeróbka z wersji czterodrzwiowej podobno jest mniej inwazja. Czy są jeszcze jakieś znaczące różnice o których warto wiedzieć zanim się zleci przeróbkę?

Z wątku ZNTK Ostbahn:
W Polsce FPL miał nowsze wersje Class66 z dodatkowymi drzwiami na bokach + inne światła przednie, dowiedziałem się tego właśnie od kolegi Acid_Rain_1973 - On mi wskazał te subtelne różnice, a do tego Acid przerobił swój model Mehano tak by właśnie jak najdokładniej odwzorowywał model FPL Class66, dodał te "piąte" drzwi.
oraz wpis kolegi Michała:
Szkoda, że nie popracowałeś nad właściwą wersją tej lokomotywy. 66004 ma dłuższy przedział z chłodnicami (kończy się tuż przed 5-tymi drzwiami) a co za tym idzie dłuższą siatkę nad wentylatorami oraz oczywiście wyższe żaluzje boczne ale ogólnie prezentuje się całkiem, całkiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#18
Ja niestety, nie znam aż tak dobrze oryginałów, żeby wymienić wszystkie różnice w różnych wersjach Class 66. Warto też wiedzieć, że istnieje też nowsza wersja tych lokomotyw, oznaczona jako Class 77, ale też nie potrafię wymienić różnic. Mehano swego czasu zapowiadało wersję z 5 drzwiami, ale nie wiem, czy ostatecznie się taka ukazała.
 

Podobne wątki