• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

CIWL w Polsce, czyli Miedzynarodowe Towarzystwo Wagonów Sypialnych

OP
OP
S
Reakcje
8 0 0
#21
Trochę długo czekam na odpowiedź od fascynata CIWLu z Francji i wychodzi nieco nieelegancko. Chcę serdecznie podziękować forumowiczom, w szczególności panu Krzysztofowi Kojowi, w imieniu swoim i jego za ustalenie numerów wagonów CIWL w Małaszewiczach!
Olivier prowadzi bardzo ciekawą stronę o różnych pociągach "ekstraordynaryjnych" :)
http://www.trains-speciaux.fr/
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
#22
W 1985 roku na terenie parowozowni w Korszach stało pudło wagonu Ringhoffer Smichow . Bardzo stare bo wyprodukowane w 1899 roku z numerem fabrycznym 58083. Było tak stare ,że umieszczono na nim tablicę z zakazem fotografowania ;). Na pudle słabo widoczne są napisy . Czy koledzy eksperci mogą coś bliżej na temat tego wagonu napisać ?
WAGON RINGHOFER KORSZE 07 85 .jpg
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#28
W 1985 roku na terenie parowozowni w Korszach stało pudło wagonu Ringhoffer Smichow . Bardzo stare bo wyprodukowane w 1899 roku z numerem fabrycznym 58083. Było tak stare ,że umieszczono na nim tablicę z zakazem fotografowania ;). Na pudle słabo widoczne są napisy . Czy koledzy eksperci mogą coś bliżej na temat tego wagonu napisać ?
Zobacz załącznik 379987
Niewiele, ale moglibyśmy :) tylko dodać, że na pudle tego wagonu były widoczne ślady po (mosiężnych) napisach w dwóch językach: polskim (MTWS), po jednej stronie pudła i francuskim (CIWL) - po drugiej, co świadczy o tym, że wagon ten był eksploatowany w Polsce przed rokiem 1939.
Oczywiście był to wagon sypialny...
 
K
#30
Przewietrzę trochę temat.
W zimie 1949 r. kursowały następujące wagony CIWL:
relacja - wagony - ilość wagonów w obiegu
Warszawa - Paris i odwrotnie przez Zebrzydowice - 1Fhx + 1WLAB - 5+5
Warszawa - Hock van Holland i odwrotnie - 1WLAB - 3
Warszawa - Zurich i odwrotnie - 1WLAB - 3
Warszawa - Praha i odwrotnie - 1WLAB - 2
Warszawa - Praha i odwrotnie - 1WLAB - 1

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#31
Przewietrzę trochę temat.
W zimie 1949 r. kursowały następujące wagony CIWL:
relacja - wagony - ilość wagonów w obiegu
Warszawa - Paris i odwrotnie przez Zebrzydowice - 1Fhx + 1WLAB - 5+5
Warszawa - Hock van Holland i odwrotnie - 1WLAB - 3
Warszawa - Zurich i odwrotnie - 1WLAB - 3
Warszawa - Praha i odwrotnie - 1WLAB - 2
Warszawa - Praha i odwrotnie - 1WLAB - 1
Bądźcie zdrowi.
Jarek
Podane przez ciebie wagony to Orient Express poc. nr 1401
Warszawa Główna 14.00, Katowice 19.16/19.24, Zebrzydowice 20.42/21.35, Praha 06.00/07.00, Norymberga 15.01/15.21, Stuttgard 19.08/19.33, Paris Est 07.15
grupa Norymberga 17.54, Frankfurt nad Menem 21.52/22.04, Kolonia 01.45/03.27, Hoek v. Holland 09.45
grupa z Krakowa (Kraków 18.10, Zebrzydowice 21.09)

Wagony sypialne Orient Expres, poc. 1401:
sypialny CIWL 1,2 kl Wwa Gł - Paryż, pon, śr, pt, ndz
sypialny 2 kl, Wwa Gł - Praga, wt, czw, sob
sypialny CIWL 1,2 kl, Wwa Gł-Paryż, pon, śr, pt, ndz
sypialny CIWL 1,2 kl, Wwa Gł-Hoek van Hollan, wt, czw, sob

poc 1403
Wagon sypialny do Zurichu i Rzymu prowadził inny pociąg nr 1403, odjazd z Wwy Głównej 00.05, Bohumin 09.35/11.34, Praga 18.10/19.15, Monachium 06.20/07.25, Zurich 15.20, ze składu 1403 wagon do Rzymu był wyłączany w Bohuminie, odjazd10.26, Wien Ost 17.55/20.00, Venezia Santa Lucia 11.40/12.28, Rzym 22.25
Do Zurichu: pon, śr, pt, ndz, do Rzymu: wt, cza, sob.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#33
Nie wiem czy to dobry temat do tych zdjęć, ale jest to Prawdziwa Kolej i zdjęcia tego dotyczą, wracając dzisiaj z Wrocławia spotkałem na parkingu przy Orlenie obok Zduńskiej Woli takie 2 zestawy. Jeden wagon jest produkcji zakładów w Belgi, drugi z Francji. Możliwe że są to wagony które stały przy granicy z Białorusią. Zestawy były zaparkowane przy jezdni w kierunku na Wrocław.
Zdjęcie0017.jpg
Zdjęcie0018.jpg
Zdjęcie0031.jpg
 
OP
OP
S

stabby

Użytkownik
Reakcje
8 0 0
#36
Wychodzi na to, że nie było mnie tu ze 3 lata, a dużo się stało od kiedy założyłem ten wątek :) Kwartał już minął od kiedy z "parku wagonowego CIWL Małaszewicze" ubyło 13 wagonów. Nie wiadomo było do końca dokąd pojechały, ani - kto rozwiązał gordyjski węzeł problemów własnościowych i wzajemnych roszczeń. Wygląda jednak na to, że to się wyjaśniło (od str. 63): http://www.semgonline.com/coach/coupe/pull_ciwl-news046.pdf
Według tych informacji nabywcą jest SNCF a wagony, które pojechały na kurację do warsztatów ACC Railway Engineering w Clermont Ferrand, zasilą Pullman Orient Express.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#38
@stabby napisał " Według tych informacji nabywcą jest SNCF a wagony, które pojechały na kurację do warsztatów ACC Railway Engineering w Clermont Ferrand, zasilą Pullman Orient Express."
Raczej odwrotnie. To wagony dawnego Pullman Orient Expressu zasilą składy nowego projektu Acoru i SNCF.

Orient Express który będzie kursował od 2024 roku to rozpoczęta w 2017 roku wspólna działalność SNCF i Accoru - grupy hotelarskiej. Accor uzyskał częściowe prawa do marki Orient Express od SNCF i buduje hotele pod nazwą Orient Express. Accor będzie też przy współudziale SNCF realizował przejazdy wyremontowanymi wagonami CIWL pod nazwą Orient Express jak również wagonami CIWL które są już w dyspozycji SNCF i nowymi wagonami które zbudowano specjalnie dla drugiego składu grup[y pod nazwą La Dolce Vita.. Przy okazji warto wiedzieć że Acco jest konkurentem firmy Belmond https://www.belmond.com/ która jest operatorem m.in. Venice SImplon Orient Express http://nostalgiazapara.pl/ciwl-mied...restauracyjnych/venice-simplon-orient-express

Działalność Accoru i SNCF nie będzie miała nic wspólnego z dawniejszymi przejazdami składów CIWL pod marką Pullman Orient Express http://nostalgiazapara.pl/ciwl-mied...i-restauracyjnych/pullman-orient-express-sncf, a odnowiony skład będzie kursować pod nazwą Orient Express. Będzie się w większości składał z wagonów niegdysiejszego Nostalgie Istanbul Orient Express, http://nostalgiazapara.pl/ciwl-mied...auracyjnych/nostalgie-istanbul-orient-express które to wagony 12 lat stały na bocznym torze w Małaszewiczach http://nostalgiazapara.pl/wagony-ciwl-nostalgie-istanbul-orient-express-na-bocznicy-w-malaszewiczach

Równocześnie kursuje już drugi skład pociągu pod nazwą La Dolce Vita, który składa się jednak z bardziej nowoczesnych wagonów, choć urządzonych "stylowo" i kursuje we Włoszech. Firmy umiejętnie podsycają zainteresowanie Orient Expressem, co ciekawe do promocyjnych przejazdów "La Dolce Vita" użyto wagonów CIWL będących w dyspozycji SNCF (oprócz Włoch kontynentalnych skład przetransportowano promem na Sycylię), nie zaś składu który ma kursować regularnie z wycieczkami po Włoszech jako "La Dolce Vita".

Wkrótce na stronie nostalgiazapara będzie zaktualizowana informacja o nowych pociągach La Dolce Vita i Orient Express.
 

Podobne wątki