Przewietrzę trochę temat.
W zimie 1949 r. kursowały następujące wagony CIWL:
relacja - wagony - ilość wagonów w obiegu
Warszawa - Paris i odwrotnie przez Zebrzydowice - 1Fhx + 1WLAB - 5+5
Warszawa - Hock van Holland i odwrotnie - 1WLAB - 3
Warszawa - Zurich i odwrotnie - 1WLAB - 3
Warszawa - Praha i odwrotnie - 1WLAB - 2
Warszawa - Praha i odwrotnie - 1WLAB - 1
Bądźcie zdrowi.
Jarek
Podane przez ciebie wagony to Orient Express poc. nr 1401
Warszawa Główna 14.00, Katowice 19.16/19.24, Zebrzydowice 20.42/21.35, Praha 06.00/07.00, Norymberga 15.01/15.21, Stuttgard 19.08/19.33, Paris Est 07.15
grupa Norymberga 17.54, Frankfurt nad Menem 21.52/22.04, Kolonia 01.45/03.27, Hoek v. Holland 09.45
grupa z Krakowa (Kraków 18.10, Zebrzydowice 21.09)
Wagony sypialne Orient Expres, poc. 1401:
sypialny CIWL 1,2 kl Wwa Gł - Paryż, pon, śr, pt, ndz
sypialny 2 kl, Wwa Gł - Praga, wt, czw, sob
sypialny CIWL 1,2 kl, Wwa Gł-Paryż, pon, śr, pt, ndz
sypialny CIWL 1,2 kl, Wwa Gł-Hoek van Hollan, wt, czw, sob
poc 1403
Wagon sypialny do Zurichu i Rzymu prowadził inny pociąg nr 1403, odjazd z Wwy Głównej 00.05, Bohumin 09.35/11.34, Praga 18.10/19.15, Monachium 06.20/07.25, Zurich 15.20, ze składu 1403 wagon do Rzymu był wyłączany w Bohuminie, odjazd10.26, Wien Ost 17.55/20.00, Venezia Santa Lucia 11.40/12.28, Rzym 22.25
Do Zurichu: pon, śr, pt, ndz, do Rzymu: wt, cza, sob.