Ostatnio interesuję się śladami obecności Compagnie Internationale des Wagons Lits w Polsce. Założyłem wcześniej osobny wątek o polskiej produkcji taborowej na zamówienie CIWL
http://forum.modelarstwo.info/threads/wagony-ciwl-produkowane-przez-hcp-w-międzywojniu.30699/
ale temat jest zdecydowanie szerszy. W II Rzplitej CIWL działał na torach PKP (nieco upraszczając) tak jak Orbis/WARS po II wojnie. Natrafiłem na coś takiego:
http://forum.e-train.fr/viewtopic.p...d7dbdc144bfd7b7340119b60307&start=15#p1105353
Poglądowo wklejam interesujące zdjęcia z tego postu:
Zobacz załącznik 376862 Zobacz załącznik 376863
Otóż, jak można logicznie wykoncypować, skoro CIWL operował w Polszcze, to i tu miał jakiś park wagonowy. Powyższy dokument obrazuje poszukiwania wagonów utraconych przez CIWL w wyniku wojny. Ciekawe, gdzie była baza operacyjna Towarzystwa w Warszawie? Interesujące by było ustalenie, które numery wagonów stacjonowały u nas? Część z nich widzimy na 44-tej załączonej stronie dokumentu. Prośba do "frankofońskich" forumowiczów - może ktoś spróbowałby się skontaktować z autorem ww. postu w sprawie całego spisu? Niestety "że ne parle frąse"
Wreszcie trzeci element tej historii to wagony pozostałe na terenie Polski w wyniku wojny (zawleczone konfiskaty na rzecz Mitropy, pozostałe z przedwojennego parku wagonowego) lub przybyłe po niej (jak dar od Szwajcarów - mobilny gabinet stomatologiczny przebudowany z wagonu pozyskanego od CIWL przez szwajcarski Czerwony Krzyż):
Czy jeden z wagonów z Ocypla jest ex CIWL-em, jaka jest jego historia?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bb2c2ce50ed21064
http://www.fotokolej.pl/img-wagony-w-ocyplu-7623.htm
Jaka jest historia wagonu "tekowego" ze zbiorów PSMK w Skierniewicach?
Czy pudło wagonu "tekowego" istniejące niegdyś w Bednarach to wzmiankowany ambulans stomatologiczny?
http://forum.modelarstwo.info/threads/wagony-ciwl-produkowane-przez-hcp-w-międzywojniu.30699/
ale temat jest zdecydowanie szerszy. W II Rzplitej CIWL działał na torach PKP (nieco upraszczając) tak jak Orbis/WARS po II wojnie. Natrafiłem na coś takiego:
http://forum.e-train.fr/viewtopic.p...d7dbdc144bfd7b7340119b60307&start=15#p1105353
Poglądowo wklejam interesujące zdjęcia z tego postu:
Zobacz załącznik 376862 Zobacz załącznik 376863
Otóż, jak można logicznie wykoncypować, skoro CIWL operował w Polszcze, to i tu miał jakiś park wagonowy. Powyższy dokument obrazuje poszukiwania wagonów utraconych przez CIWL w wyniku wojny. Ciekawe, gdzie była baza operacyjna Towarzystwa w Warszawie? Interesujące by było ustalenie, które numery wagonów stacjonowały u nas? Część z nich widzimy na 44-tej załączonej stronie dokumentu. Prośba do "frankofońskich" forumowiczów - może ktoś spróbowałby się skontaktować z autorem ww. postu w sprawie całego spisu? Niestety "że ne parle frąse"
Wreszcie trzeci element tej historii to wagony pozostałe na terenie Polski w wyniku wojny (zawleczone konfiskaty na rzecz Mitropy, pozostałe z przedwojennego parku wagonowego) lub przybyłe po niej (jak dar od Szwajcarów - mobilny gabinet stomatologiczny przebudowany z wagonu pozyskanego od CIWL przez szwajcarski Czerwony Krzyż):
Czy jeden z wagonów z Ocypla jest ex CIWL-em, jaka jest jego historia?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bb2c2ce50ed21064
http://www.fotokolej.pl/img-wagony-w-ocyplu-7623.htm
Jaka jest historia wagonu "tekowego" ze zbiorów PSMK w Skierniewicach?
Czy pudło wagonu "tekowego" istniejące niegdyś w Bednarach to wzmiankowany ambulans stomatologiczny?
Ostatnio edytowane: