Zainteresował mnie trzeci tor łapankowy dgajusa, ten przy zakręcie. Linkowany artykuł w ŚK czytałem, ale nie mam do niego dostępu - czyżby Koepke miał w Gdyni cztery tory swojego imienia? Z tego, co sam widziałem, a mistrz LL osobiście słowem swoim potwierdził, jeszcze jeden tor Koepkego (podwójnie unikatowy - bo przelotowy) znajdował się na wysokości peronu SKM Gdynia Stocznia. Poszerzenie plantu na zakręcie dgajusa brałem zawsze za pozostałości linii kokoszkowskiej z roku 1920 i nie zastanawiałem się nad tym, ale przecież linia kokoszkowska biegła na tym odcinku na wprost omijając dzisiejszy kościół od południa. Toru na domniemanej łapance nie pamiętam, ale pamiętam budynek małej nastawni w pobliżu wiaduktu nad leśną drogą, który brałem za posterunek odstępowy.
Byłaby to zatem łapanka dla zbiegłych wagonów od pociągów jadących w górę, .