• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z Trójmiasta

ZNTK WWO

Aktywny użytkownik
Uwaga, wyciągajcie swój sprzęt :)

Info z Facebooka:

24.08.2020.

Planowany jest pociąg TNS 653000/1 relacji Dobrzeń Wielki - Wejherowo, prowadzony lokomotywą SM42-1210. W składzie skrajnia, 114m, 398t. Trasa przez Opole Gł. Tow (oblot), Lubliniec, Zduńska Wola Karsznice, Inowrocław, Gdańsk Osowa, Gdynia Port, Reda.
Wyjazd ze stacji początkowej planowany jest na 15:00.

Będzie to transformator to EW Żarnowiec :)
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Taka mała ciekawostka.
We wczorajszym (25.08.2020) wydaniu trójkowej panoramy (TVP Gdańsk) pokazano informację o inwestycji: Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 r. Ma być to filia obecnego Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. W informacji tej pokazano modele budynków: magazynu, budynku dworca Westerplatte i elektrowni. Natomiast na portalu trójmiasto.pl ukazał się artykuł: Zaprezentowano założenia programowe Muzeum Westerplatte i Wojny 1939. Modele budynków, które tam zostały wyeksponowane zostały zbudowane przez kilku klubowiczów z Sopockiego Klubu Modelarzy Kolejowych na podstawie otrzymanych archiwalnych zdjęć i planów. Skala budynków 1:50.

p.s. Nie odpowiadam na polityczne zaczepki.

Magazyn
obraz_3.jpg


Budynek dworca Westerplatte
obraz_2.jpg


Elektrownia
obraz_1.jpg
 

daromaro

Znany użytkownik
Skoro to robili koledzy z SKMK to znaczy, ze dokumentacja jest. Wystarczy ją przeskalować. Pozostaje jeszcze kwesta dogadania sie z 'wlascicielem' oryginalnej dokumentacji (plany, zdjęcia) na podstawie kórej zbudowano modele w 1/50.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Przy ulicy Budowlanych w Gdańsku, tam gdzie dziś mieści się złomowisko Raan, była kiedyś chyba cegielnia. Miała ona swoją kolejkę. Nie wiem, czy temat tej kolejki i jej zakładu był już gdzieś na forum poruszany. Obecnie zostało niestety tylko wspomnienie w postaci kawałka torowiska.
 

Załączniki

Orientujesz sie czy w 2010 toto jeszcze dzialalo? Mam wrazenie ze tam bylam i ze bylo wiecej torow niz resztki w asfalcie.
Poprzednio byłem tym miejscu z kilka razy, ale jako dziecko i nastolatek ponad 30 lat temu. Nie zapoznałem się wówczas z przebiegiem trasy, ani też nie widziałem nigdy działającej kolejki. Niestety nie mam żadnych informacji nt. jej dalszych losów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nie znam tej cegielni ani jej kolejki, ale warto pamiętać, że praktycznie każda cegielnia miała tory i wagoniki przetaczane pojedynczo zwykle siłą mięśni robotników, a łączna długość torów sięgała kilkudziesięciu, czasem kilkuset metrów. Wydaje mi się, że trudno coś takiego nazywać kolejką. Co innego, gdy koło cegielni była odkrywka, z której dowożono glinę na cegły, wtedy były to już całe pociągi z kilku-kilkunastu wagoników, ciągnięte końmi lub nawet lokomotywkami - wtedy rzeczywiście można mówić o kolejce wąskotorowej.
 
Nie znam tej cegielni ani jej kolejki, ale warto pamiętać, że praktycznie każda cegielnia miała tory i wagoniki przetaczane pojedynczo zwykle siłą mięśni robotników, a łączna długość torów sięgała kilkudziesięciu, czasem kilkuset metrów. Wydaje mi się, że trudno coś takiego nazywać kolejką. Co innego, gdy koło cegielni była odkrywka, z której dowożono glinę na cegły, wtedy były to już całe pociągi z kilku-kilkunastu wagoników, ciągnięte końmi lub nawet lokomotywkami - wtedy rzeczywiście można mówić o kolejce wąskotorowej.
Z tego co widać na zdjęciach terenu, to odkrywka była z pół kilometra za zachód od zakładu.
 

Podobne wątki