• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z Trójmiasta

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
#1
Wyjątkowego pecha mieli pasażerowie pociągu TLK "Czartoryski" jadącego w niedzielę 5.02.2012r. z Gdyni do Lublina. Na wysokości Sopotu zerwało się połączenie lokomotywy i wagonów. Kolejarze przyznają, że takie usterki rzadko się zdarzają w pociągach pasażerskich. Pociąg opóźnił się o 1,5 godziny.
:arrow: klik
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#3
Nawet przy pełnej prędkości nie powinno się nic stać. Jak wyjaśnił Leszek Lewiński, hamulce zadziałałyby i obie części rozerwanego składu powinny się bezpiecznie zatrzymać.
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
#4
Komentarze debilnych ludzi z linku są załamujące, aż się ich czytać nie chce. Nie maja nawet podstawowej wiedzy o kolei i wytrzymałości stali na mrozie, a p.......lą takie głupoty.
 

olmeck

Aktywny użytkownik
#9
Witam,
a ja chciałbym się dowiedziec, bo Trójmiasto jest mi szczególnie bliskie, czy ktoś zna kogoś, kto wie....;). Chodzi mi, czy istnieją jakieś oficjalne spisy składów pociągów i rodzajów lokomotyw z numeracjami, stacjomujących np, w Parowozowni Gdynia lub innych z Trojmiasta, od 1959 do 1975 roku? To oczywiście ogromna wiedza, jednak " troche" podstawowych informacji o tych akurat latach z epok III/IV chciałbym mieć, gromadząc odpowiednie modele loków. Wszystkie informacje i zdjęcia potraktuje z odpowiednim pietyzmem a kiedys, kto wie, może ktoś pokusi sie o napisanie historii Trójmiasta z perspektywy torów kolejowych. Pomożcie prosze, stworzyć cos takiego dla Pomorza Gdańskiego. Pozdrawiam
 

olmeck

Aktywny użytkownik
#10
Prosba do Moderatora, może by moje pytanie przeniosł do oddzielnego tematu, jesli uzna za wazne ? Dla mnie i moze paru zainteresowanych warto by było usłyszeć zdan od np. Pana LL, który jest z tamtych stron. Pozdrawiam i poddaje do przemyslenia
 

Terebesz

Znany użytkownik
#13
W uzupełnieniu notki zalinkowanej przez dgajusa dodam, że po katastrofie wybudowano tory łapankowe Koepkego: dwa w Wielkim Kacku i trzeci w Gdyni, rzecz zupełnie unikalną w Polsce. Rozebrane we wczesnych latach dziewięćdziesiątych o ile mnie pamięć nie myli.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
#14
W uzupełnieniu notki zalinkowanej przez dgajusa dodam, że po katastrofie wybudowano tory łapankowe Koepkego: dwa w Wielkim Kacku i trzeci w Gdyni, rzecz zupełnie unikalną w Polsce. Rozebrane we wczesnych latach dziewięćdziesiątych o ile mnie pamięć nie myli.
Mieszkam niedaleko tego ciekawego miejsca i dopowiem, że jeden z torów łapankowych istnieje do dziś w stanie nienaruszonym - zobacz tutaj i tutaj. To tor wychodzący tuż za nastawnią patrząc od strony Gdańska Osowy. Zdjęcie satelitarne z Zumi ładnie ukazuje ten tor.
01.jpg


Natomiast faktycznie po dwóch kolejnych nie ma już śladu. Jeden znajdował się tuż za stacją (patrząc w kierunku Gdyni Głównej) - pozostał tylko nasyp również wyraźnie widoczny na zdjęciu satelitarnym.
02.jpg


Trzeci tor łapankowy pamiętam dość dobrze. Znajdował się on na łuku toru wychodzącego z zza lasu tuż przed Gdynią Główną. Za dzieciaka bawiliśmy się tam często. Były też pogłoski, że na tym torze kiedyś stał niemiecki skład pancerny - jak było naprawdę to nie wiem. Później tor rozebrano, nasyp pozostał, który na poniższym zdjęciu satelitarnym można dostrzec jako wydeptana ścieżka spacerowiczów.
03.jpg
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
#15
W uzupełnieniu notki zalinkowanej przez dgajusa dodam, że po katastrofie wybudowano tory łapankowe Koepkego: dwa w Wielkim Kacku i trzeci w Gdyni, rzecz zupełnie unikalną w Polsce. Rozebrane we wczesnych latach dziewięćdziesiątych o ile mnie pamięć nie myli.
Faktycznie tego typu tory łapankowe nie występowały nigdzie indziej w Polsce, czy są moze jeszcze jakies inne przykłady??
 

Terebesz

Znany użytkownik
#18
Zainteresował mnie trzeci tor łapankowy dgajusa, ten przy zakręcie. Linkowany artykuł w ŚK czytałem, ale nie mam do niego dostępu - czyżby Koepke miał w Gdyni cztery tory swojego imienia? Z tego, co sam widziałem, a mistrz LL osobiście słowem swoim potwierdził, jeszcze jeden tor Koepkego (podwójnie unikatowy - bo przelotowy) znajdował się na wysokości peronu SKM Gdynia Stocznia. Poszerzenie plantu na zakręcie dgajusa brałem zawsze za pozostałości linii kokoszkowskiej z roku 1920 i nie zastanawiałem się nad tym, ale przecież linia kokoszkowska biegła na tym odcinku na wprost omijając dzisiejszy kościół od południa. Toru na domniemanej łapance nie pamiętam, ale pamiętam budynek małej nastawni w pobliżu wiaduktu nad leśną drogą, który brałem za posterunek odstępowy.
Byłaby to zatem łapanka dla zbiegłych wagonów od pociągów jadących w górę, .
 

Terebesz

Znany użytkownik
#20
Śladem starego toru na Starodworcowej biegł tor łapankowy z pierwszego zdjęcia dgajusa. Przypadek rozważany przeze mnie to trzecie zdjęcie, zlokalizowane w rejonie ul. Olkuskiej i Halickiej.
 

Podobne wątki