• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawe filmiki z koleją

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#66
Kto by pomyślał że nasze byki jeździły po kontynencie Afrykańskim w pustyniach Maroka?
No, to kolega Alonzo odkrył Amerykę. ;) Pierwsze zdjęcie, takie bardzo blade, zostało zrobione jeszcze w Polsce, podczas próbnej jazdy, pewnie w czasie odbioru lokomotywy. Jak pierwszy raz w latach 1970 zobaczyłem zdjęcia tych lokomotyw, to z żalem pytałem, dlaczego tak nie mogą wyglądać elektrowozy PKP? Miałem na myśli zarówno malowanie, jak i połówkowe odbieraki prądu, już wówczas dość szeroko stosowane na Zachodzie.
 
#67
No, to kolega Alonzo odkrył Amerykę. ;) Pierwsze zdjęcie, takie bardzo blade, zostało zrobione jeszcze w Polsce, podczas próbnej jazdy, pewnie w czasie odbioru lokomotywy. Jak pierwszy raz w latach 1970 zobaczyłem zdjęcia tych lokomotyw, to z żalem pytałem, dlaczego tak nie mogą wyglądać elektrowozy PKP? Miałem na myśli zarówno malowanie, jak i połówkowe odbieraki prądu, już wówczas dość szeroko stosowane na Zachodzie.
A no odkryłem Amerykę w tym temacie :) Miła niespodzianka bo przeważnie widujemy lokomotywy zagraniczne w rodzimym malowaniu na polskich torach a nie odwrotnie i to jeszcze w dosyć odległym kraju.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#68
No, jak o tym rozmawiamy, to po II wojnie były jeszcze SP45 w Libanie i TKt48 w Albanii, z tego, co pamiętam. Oprócz tego eksportowaliśmy parowozy do Indii, ale nie były to nasze konstrukcje, tylko zbudowane na podstawie dokumentacji zamawiającego. To tak z pamięci. Poza tym wąskotorowe parowozy do Jugosławii i ZSRR. Pomijam tu SM42 przywiezione przez polskie ekipy budowlane do Iraku (czy Libii?) na budowy tam prowadzone, poza tym oddaliśmy (odsprzedaliśmy?) parę ST44 do Korei Północnej i Ty2 do Wietnamu, o ile się nie mylę, ale te dwie ostatnie serie już nie są polskiej produkcji.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
#70
Dla uściślenia tej informacji :
No, jak o tym rozmawiamy, to po II wojnie były jeszcze SP45 w Libanie.
Wiem Andrzeju, że tak to napisałeś aby koledze @Alonzo "zobrazować " o jaki typ lokomotywy chodzi. Ale nawet jak by to można w ten sposób określić to nie była by to seria SP45 ponieważ lokomotywy 301Dc nie były wyposażone w kocioł ogrzewania parowego Vapor.;)
Jednak dla poprawności historycznej należy napisać iż zakłady HCP w Poznaniu opuściły lokomotywy w oznaczeniu CEL 1201,1202,1203 a przed tym oznakowaniem próby na liniach PKP odbywały jako 301Dc 225L ,226L,227L (tak oznaczone na bokach lokomotyw )
Pozdrawiam
 

teigrekty2

Znany użytkownik
#72
Dla tych krórzy lubią gigantyczne elektrowozy amerykańskie:
Jedyny na chodzie z 20-stu wyprodukowanych dla Sowietów w 1947r. Ten to jeden z trzech kupionych przez South Shore, znanych na tej kolei jako "Class 800". 5 zakupiła brazylijska Paulista, a reszta znalazła miejsce na Milwaukee Road pod pieszczotliwą nazwą "Little Joe"-Mały Józio, na cześć wujka Stalina.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Linki 0
Linki 36
K
Linki 2
D
Linki 3
Linki 7

Podobne wątki