• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Ciężarówki z czasów dzieciństwa - kolekcja Adama

OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Dziękuję za wszystkie komentarze.
Wspaniałe, a na Twoich dioramach nabierają jeszcze dodatkowego uroku. Czy takie Liazy jeździły w Hortexie? Są gdzieś zdjęcia oryginału? :)
Jak najbardziej, takie Liazki jeździły w tej firmie.
Mój wujek był kierowcą w Hortexie Góra Kalwaria. Ja osobiście pamiętam Skody/Liazy 706 , Liazy 100, Jelcze 417. Jako dziecko byłem kiedyś u nich na bazie ale nie pamiętam już szczegółów. Coś mi jeszcze świta i zastanawiam się czy nie mieli Jelczy 317?

Na potwierdzenie zdjęcie znalezione na FB. Dokładnie na nim bazowałem robiąc ten model.
received_2113608078890834.jpeg
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Uwielbiam robić modele samochodów z ciekawą historią.

Star 28 użyty do przewozu ekwipunku wyprawy "Krakowskiego Klubu Wysokogórskiego" do Hindukuszu w 1975 roku.
Z powodu pozrywanych mostów i zniszczonych przez gwałtowną powódź górskich dróg, polscy himalaiści zmuszeni byli pozostawić ciężarówkę u podnóża Tirich Mir. W 1976 roku w Himalaje wyruszyła narodowa wyprawa na K2. Kierowcą Jelcza 316 wiozącego ekwipunek polskich himalaistów był kierowca wyprawowy i wspanały podróżnik Pan Ryszard Marcjoniak. Pan Ryszard podjął się próby przeprowadzenia tego samochodu przez ekstremalnie niebezpieczną przełęcz Dir. Samochód został celowo nieco przerobiony, min. miał ściągnięte koła bliźniacze z tyłu oraz zdemontowany przedni zderzak aby ułatwić przejazd wąskimi półkami skalnymi i wąskimi mostkami.
Przygoda zakończyła się szczęśliwie a na potwierdzenie przytoczę cytat Pana Ryszarda zamieszczony na jego profilu FB. "Powiodło mi się. Stopnień trudności tego przedsięwzięcia uświadomił mi właściciel czajchany w której zatrzymaliśmy się po pokonaniu przełęczy. Stwierdził, że tym samochodem to jest niemożliwe"
Dziękuję Panu Ryszardowi za dodatkowe informacje i udostępnienie historycznych fotografii. Gdyby ktoś chciał zobaczyć unikatowe filmy i usłyczeć tę historię bezpośrednio od samego podróżnika, to zapraszam do oglądnięcia https://www.facebook.com/100009894040343/videos/576638236009306/?id=100009894040343

Clipboard08 (2).jpg
Clipboard10 (2).jpg
Clipboard12 (2).jpg


Model w skali 1:87 powstał na bazie Stara 200 i 28 produkcji "Adam Modellbau". Dodatkowo otrzymał nową szybę przednią, opony, zbiornik paliwa, skrzynkę narzędziową, plandekę ze stelażem, kalkomanie i elementy fototrawione od Tomka "Flotomy"

DSC_8417.JPG
DSC_8422.JPG
DSC_8427.JPG
DSC_8438.JPG
DSC_8440.JPG
DSC_8441.JPG
DSC_8446.JPG
DSC_8449.JPG
DSC_8450.JPG
DSC_8452.JPG
 
OP
OP
adamwyt

adamwyt

Znany użytkownik
Dziękuję za wszystkie komentarze
Adam jak zwykle mistrzostwo ale... No mi te przednie światła coś nie grają. Są trochę za małe, no i te felgi, w szczególności przednie są kiepskawe bo reszta jest mistrzowska jak dla mnie.
No teraz jak mi zwróciłeś uwagę, to rzeczywiście światła wydają mi się zdecydowanie za małe. Względem poprzednich i tak je zwiększyłem ale okazują się jeszcze nie takie jak potrzeba.
Udało mi się dorobić elementy które najbardziej drażniły mnie w tym samochodzie, czyli opony. Na zrobienie felg brakuje mi czasu i na razie zainstawiłem oryginalne.

znów świetna robota... tylko gdzie bohater wyprawy? Poszedł w krzaczory? ;)
To o czym już kilka razy wspominałem. Dla mnie zawsze figurki w skali są zbyt plastikowe, szczególnie jest to widoczne w przypadku twarzy. Zacząłem się kiedyś bawić z rzeźbieniem mikroskopijnych głów do figurek w H0 ale jakoś mi przeszło. Jedyne co było jak do tej pory akceptowalne to postacie zrobione przez @Adam66 Ostatnio staram się kombinować z ustawieniem aparatu tak aby ten brak nie drażnił za bardzo.
 

Podobne wątki