Tak 8G jest bardzo podobna z konstrukcji i sylwetki do ET42 chociaż jest sporo różnic a najważniejsza z nich to system zasilania. ET42 są na prąd stały a 8G na prąd przemienny i tym samym mają inną instalację i podzespoły. Technicznie są chyba zbliżone do WL80 SŻD chociaż wymiary zewnętrzne są inne. Nie dziwi mnie podobieństwo wózków do ET42 nawet podejrzewam że w 8G wykorzystano już istniejący projekt wózka na tor normalny który dla ET42 był zaprojektowany na nowo razem z silnikami trakcyjnymi.
Tak wiem jaka jest różnica, kiedyś miałem okazje także pojeździć na ET42, bardzo przypadły mi do gustu te lokomotywy. Do ET42 posiadam nawet część DTR rosyjskiej i polskie tłumaczenia, książka do WŁ80 także się znajdzie, pracuję tylko nad ściągnięciem literatury dotyczącej lokomotyw z Chin bo takich książek jeszcze nie posiadam.
Dumpcary KF60 wyglądają pięknie a na zdjęciach z parowozem super. Ciekawi mnie co to za kruszywo wożą nimi. Ja podobne sklady 12 dumpcarow 418V wywożę SM42 na zwałowisko kamienia.
Dumpcary KF60 widziałem wożące węgiel oraz odpady z kopalni odkrywkowych na zwałowiska, po części wyglądało to właśnie podobnie jak u nas.
Ciekawe są te modele DF1 i DF3 firmy N27. I to dwie wersje kabiny. Jeśli dobrze zrozumiałem szukając informacji to obydwie serie różnią się przełożeniem przekładni osiowych i prędkością maksymalną 100 km/h DF1 i 120 km/h DF3. Kształt kabiny chyba nie odgrywał tutaj roli ale mogę się mylić. A sama konstrukcja to kopia sowieckiej TE3.
DF1 to w zasadzie był prototyp, nie wyprodukowano ich zbyt wiele, później były DF3 wzorowane właśnie na rosyjskich TE3, co do prędkości to także się zgadza.
Model DF3 produkuje jeszcze CMR Line ale z tego co widzę N27 prezentuje się zdecydowanie lepiej.