• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Chińszczyzna na wynos. Czyli koleje chińskie i ich modele

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#21
Kilka dni temu do mojej kolekcji dołączyły dwie weglarki także typu C64K firmy Train Garden tym razem w kolorze grafitowym PF00139T wagon nr 4939209 i PF00140T wagon nr 4942644. Szczegóły opisałem w pierwszym wpisie. To malowanie bardzo mi się podoba i sprawia wrażenie wagonów ze śladami eksploatacji jakby jasny nalot na czarnym pudle. Szkoda że tego efektu nie oddają zdjęcia.
20200623_155232-1.jpg
20200623_155254-1.jpg
20200623_155329-1.jpg

W rzeczywistości modele są trochę ciemniejsze.
 

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
262 0 0
#23
Tak 8G jest bardzo podobna z konstrukcji i sylwetki do ET42 chociaż jest sporo różnic a najważniejsza z nich to system zasilania. ET42 są na prąd stały a 8G na prąd przemienny i tym samym mają inną instalację i podzespoły. Technicznie są chyba zbliżone do WL80 SŻD chociaż wymiary zewnętrzne są inne. Nie dziwi mnie podobieństwo wózków do ET42 nawet podejrzewam że w 8G wykorzystano już istniejący projekt wózka na tor normalny który dla ET42 był zaprojektowany na nowo razem z silnikami trakcyjnymi.
Tak wiem jaka jest różnica, kiedyś miałem okazje także pojeździć na ET42, bardzo przypadły mi do gustu te lokomotywy. Do ET42 posiadam nawet część DTR rosyjskiej i polskie tłumaczenia, książka do WŁ80 także się znajdzie, pracuję tylko nad ściągnięciem literatury dotyczącej lokomotyw z Chin bo takich książek jeszcze nie posiadam.

Dumpcary KF60 wyglądają pięknie a na zdjęciach z parowozem super. Ciekawi mnie co to za kruszywo wożą nimi. Ja podobne sklady 12 dumpcarow 418V wywożę SM42 na zwałowisko kamienia.
Dumpcary KF60 widziałem wożące węgiel oraz odpady z kopalni odkrywkowych na zwałowiska, po części wyglądało to właśnie podobnie jak u nas.

Ciekawe są te modele DF1 i DF3 firmy N27. I to dwie wersje kabiny. Jeśli dobrze zrozumiałem szukając informacji to obydwie serie różnią się przełożeniem przekładni osiowych i prędkością maksymalną 100 km/h DF1 i 120 km/h DF3. Kształt kabiny chyba nie odgrywał tutaj roli ale mogę się mylić. A sama konstrukcja to kopia sowieckiej TE3.
DF1 to w zasadzie był prototyp, nie wyprodukowano ich zbyt wiele, później były DF3 wzorowane właśnie na rosyjskich TE3, co do prędkości to także się zgadza.
Model DF3 produkuje jeszcze CMR Line ale z tego co widzę N27 prezentuje się zdecydowanie lepiej.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#24
Piękna kolekcja! :) Będziemy godzien zobaczyć to wszystko w ruchu? :D
M
Dobre pytanie. Moja kolekcja jak na razie jest bardzo mała 2 lokomotywy 1 wagon osobowy i 5 wagonów towarowych. W najbliższym czasie nie zanosi się na więcej. Kolega BarTK ma chyba więcej. Pytanie kiedy i gdzie zaprezentować. Na imprezach makietowych niezbyt chętnie wpuszczają tabor inny niż europejski chociaż zdarzają się wyjątki. Amerykanie jeszcze za mało zaistnieli na imprezach. Były plany w tym roku w Sosnowcu ale impreza wzięła w łeb. Czy uda się impreza w Gliwicach mam nadzieję że tak lecz mam w planie pokazać się z taborem europejskim i amerykańskim. Najprędzej jest szansa pokazać chińszczyznę na makiecie szkolnej na którejś giełdzie w Sosnowcu.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#25
DF1 to w zasadzie był prototyp, nie wyprodukowano ich zbyt wiele, później były DF3 wzorowane właśnie na rosyjskich TE3, co do prędkości to także się zgadza.
Model DF3 produkuje jeszcze CMR Line ale z tego co widzę N27 prezentuje się zdecydowanie lepiej.
Według informacji jakie mnie udało się zdobyć to lokomotyw serii DF(1) zbudowano całkiem sporo 706 sztuk. Lokomotywy te nosiły nazwę Dong Feng (Wschodni Wiatr) bez cyfry 1 która w zasadzie funkcjonuje nieoficjalnie. Starsze lokomotywy numery 1201 do 1277 miały te bardziej proste kabiny. Pozostałe już miały bardziej okrągłe kabiny.
DF3 to odmiana na 120 km/h budowana w liczbie 226 sztuk.
Prototyp to była lokomotywa JL Ju Long (Wielki Smok) zbudowana w jednym egzemplarzu.
Więcej informacji można znaleźć Tutaj a więcej na temat lokomotyw chińskich Tutaj
 

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
262 0 0
#28
Przedstawiam model lokomotywy DF3 produkcji N27. Lokomotywa bardzo dobrze odwzorowana, ciężka o dobrych właściwościach jezdnych. Zakupiłem dwie sekcje o numerach 2040 i 0151, do każdego modelu dołączono dodatkowe części do montażu.
20201201_210254(1).jpg
20201201_210302(1).jpg
20201201_210309(1).jpg
20201201_210318(1).jpg
20201201_210406(1).jpg
20201201_210514(1).jpg
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#29
Piękne modele. Świetne detale.
Wygląda jednak na to że lokomotywa nr 2040 to DF (DF1) z przełożeniem na 100 km/h a 0151 to DF3 na 120 km/h. Nie wiem czy w rzeczywistości sekcje lokomotyw o różnych przełożeniach dobrze ze sobą współpracowały i czy ich sprzeganie do pracy wielokrotnej było możliwe. Niemniej w modelu to nie przeszkadza.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#30
Chciałbym się zapytać jeśli to możliwe i ktoś wie. Czy na kolejach Chińskich stosuje się skrajnię Radziecką, Europejską czy Ameyakańską? Czy może w ogóle ich własną?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#31
Czy na kolejach Chińskich stosuje się skrajnię Radziecką, Europejską czy Amerykańską? Czy może w ogóle ich własną?
Na pewno w Chinach skrajnia jest większa od europejskiej, mimo że tor ma taką samą szerokość 1435 mm. O ile wiem, na kolejach chińskich nie stosuje się skrajni radzieckiej, ani amerykańskiej, lecz ich własną. Jest ona większa od europejskiej i jest zbliżona do skrajni stosowanej na liniach o szerokości 1520 mm, ale szczegółów nie znam.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#33
Niezłe bydlę. Mnie tylko ciekawi jak sobie poradzą z taką mocą podstacje. Ale to chyba i tak kolej przemysłowa i zasilana prądem przemiennym 25 kV lub coś podobnego.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#35
Z tego co wiem to tak. I najprawdopodobniej też taki system zasilania jest na tej kolei przemysłowej. Chociaż nigdy nie można wykluczyć innego systemu.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#37
Bardzo ładny zestaw.
Lokomotywy są wszystkie z napędem? Czy też są jakieś "dummy".
W sumie do tego by się przydały jeszcze wagony jakieś kilkanaście sztuk. Ale oznacza to ból portfela bo wagony pasażerskie kolei chińskich są przerażająco drogie jak dobre ACME a składy w Chinach długie.
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
498 11 3
#38
Lokomotywy są wszystkie z napędem?
Tak, wszystkie trzy sa z napedem, nawet do jednej zamontowalem dekoder bez dwieku. Na zdjeciu zestaw pieciu wagonow do zlozenia skladu "Sky Railway" z oswietleniem wnetrza. Dwa inne wagony: to restauracyjny i sypialny, ale juz nie do kompletu. Mam jeszcze jedna lokomotywe diesel , serii DF , jak poszukam to zrobie jej zdjecie.
IMG_1283.JPG
IMG_1284.JPG

IMG_1280.JPG
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#39
No to już razem z wagonami z zestawu byłby całkiem ładny skład 7 wagonów. Wagony "Tybetańskie" z serii 25T są specjalnej budowy wyposażone w szereg dodatkowych urządzeń jak choćby instalację tlenową dla podróżnych. Co umożliwia podróż na dużych wysokościach w warunkach niskiego ciśnienia atmosferycznego.
Także lokomotywy NJ2 są specjalnie zaprojektowane do pracy w tych warunkach.
Nigdy nie zgłębiałem tych tematów ale być może do składu byłby potrzebny wagon generatorowy z aparaturą tlenową. I chyba wagon załogi. Ale to warto zweryfikować bo może piszę bzdury.
Pozostałe dwa wagony to typowe wagony starszej generacji serii 22. Ja mam tylko jeden wagon tej serii który pokazałem wcześniej. Mam w planach dalsze zakupy takich wagonów.
A ciekawi mnie którą wersję lokomotywy DF Kolega jeszcze ma.