• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Canfranc wraca do czasów świetności.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#2
A można coś więcej na ten temat? W Canfranc byłem w 2007 roku i wyglądało to z grubsza podobnie, tyle, że główna hala była zasłonięta rusztowaniami i przykryta folią. Jak na 12 lat, to efekty tych prac są niezbyt imponujące. Dowiedziałem się, że prace mają na celu konserwację zabytkowego budynku dworca, ale bez przywrócenia jego pierwotnej funkcji. A odbudowa jako stacji granicznej z przywróceniem ruchu międzynarodowego jest praktycznie nierealna z powodu rozebrania wielu odcinków linii, wraz z mostami i wiaduktami we Francji. O ile wiem, SNCF nie ma w planach odbudowy tej linii. Niżej kilka moich fotek. Niestety, pogoda była kiepska, a i fotografować też niewiele się dało.

IMG_0098a.JPG

IMG_0099a.JPG

IMG_0100a.JPG

IMG_0097a.JPG
 
OP
OP
baktrian

baktrian

Aktywny użytkownik
Reakcje
171 3 0
#3
Byłem w Canfranc w ostatnią niedzielę. O ile rozumiem hiszpański, to planowane jest doprowadzenie budynku dworca do stanu pierwotnego w 2020 roku.Ponad dwustumetrowy dach jest gotowy, to juz sporo. Z pewnością nie bedzie to funkcja dworca międzynarodowego, bo linia od strony Francji jest mocno zdegradowana. Niemniej, obiło mi sie o uszy, że powstaje projekt udrożnienia linii Pau-Saragossa. Żona znajomego pracuje w SNCF Tuluza, zapytam jak to wyglada.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 33

Podobne wątki