• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa zespołu 2 platform do przewozu gabarytów w skali 1/43.

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#1
Ponieważ transformatory energetyczne przewozi się nie tylko koleją, postanowiłem wykonać 2 szt. platform 8-osiowych do przewozu transformatora energetycznego również w transporcie drogowym. Zostały wywiercone otwory pod osie oraz ich przymiarka.
Zdjęcie0007.jpg
Zdjęcie0010.jpg
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#2
A myślałeś już co tą platformę pociągnie?
Pójdziesz w "nowoczesność" ? Jakiś Man, Merc?
Czy coś z prawdziwej motoryzacji? Kraz? Tatra?
Wpis połączony automatycznie:

 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#4
Z dużej ilości wykonanych zdjęć dokumentujących postęp prac do pokazania na forum nadają się tylko 3. Światło bardzo odbija się od tego aluminium, a bez oświetlenia zdjęcie wychodzi bardzo ciemne i niewyrażne. Próbuję wykonać w tej platformie imitację niezależnego zawieszenia, w tym celu poszerzam otwór pod osie, [ zdjęcie 3 ] tak aby oś mogła poruszać się w pionie w granicach 3-5mm. [zdjęcie 1 ] Osie 3 i 6 będą stałe w pozycji ruchu do góry, w pozycji ruchu do dołu będą mogły się opuszczać 2mm.
Zdjęcie0003.jpg
Zdjęcie0021.jpg
Zdjęcie0046.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#9
Wiem że odległości pomiędzy pierwszymi pojedyńczymi osiami jest trochę za duża, ale to jest sztuka kompromisu, co do mocy silnika to w dany pojazd można włożyć każdy rodzaj silnika, nawet 600 konny od firmy Volvo.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#10
Dla mnie najlepszym ciągnikiem balastowym do tego zestawu byłby model Fauna. Ale ponieważ WSI wykonuje ten model w skali 1/50 więc dla mnie jest nieprzydatny. Napisałem również, że się zastanawiam nad wykorzystaniem tej wywrotki jako bazy do przeróbki na ciągnik balastowy.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#14
Mateuszu. Mnie się podoba póżniejsza wersja, czyli 815, tylko czasowo mi nie odpowiada ten model, jego produkcję zaczęto w 1982 roku, a ja ten zestaw chcę umiejscowić w latach 1974 do 1976. Atlas oraz IXO wypuściły model Tatry 813 w 1/43, tylko w wersji czteroosiowej.
vasilije-ristovic-tatra-813-01.jpg
113731.jpg
m
44ec4fb47a72900740e8b2dd48c0e67e.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#15
Koledzy samochodziarze. Mam takie pytanie, czy Tatry 813 w wersji czteroosiowej takie jak na tych zdjęciach modeli powyżej, były użytkowane w Polsce, obojętnie czy w wojsku, czy też jako pojazdy cywilne?.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#17
Czytając te artykuły dotyczące transportu ciężkiego z lat 70, to moja koncepcja umiejscowienia tego zestawu który wykonuję w latach 70 ubiegłego wieku musiała ulec zmianie i przesunięciu na lata 1985-1995. Zobaczyłem taki filmik z przewozu takiego zestawu z transformatorem z lat 80, jakość może nie najlepsza, ale widać zestaw.
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
283 45 10
#18
Czytając te artykuły dotyczące transportu ciężkiego z lat 70, to moja koncepcja umiejscowienia tego zestawu który wykonuję w latach 70 ubiegłego wieku musiała ulec zmianie i przesunięciu na lata 1985-1995. Zobaczyłem taki filmik z przewozu takiego zestawu z transformatorem z lat 80, jakość może nie najlepsza, ale widać zestaw.
I pomyśleć że już prawdopodobnie nigdy nie zobaczymy takiego pięknego, kultowego pilota, komuno wróć.:love: