• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Budowa trasformatora energetycznego

#1
Rozpoczynam prezentację budowy 2 szt. transformatorów energetycznych. Jeden będzie przewożony wagonem burtowym a drugi przez wagon członowy w systemie zawieszenia dziobowego. Do budowy użyję blachy aluminiowej o grubości 2 mm oraz kątownika aluminiowego 10x10, śróbek o łbie stożkowym 2mm o długości 5 do 12 mm oraz gwintowników 2 mm.Potrzebne będą również wiertła 1,5mm 2mm 3,5 -4 mm do poszerzania otworów aby schować łby śróbek. Długość transformatora to 203 mm, szerokość 63 mm. Wysokość transformatora jest jeszcze nie ustalona. Zdjęcia wrzucę póżniej ponieważ występuje jakiś błąd.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#3
Dalsza część budowy transformatorów.Kątowniki zostały pocięte na odcinki o długości 20 mm, następnie zostały opiłowane aby nie kaleczyły rąk. Następnie w kątownikach zostały wywiercone po 2 otwory fi 1,5 mm.Kątowniki zostały przyłożone do krawędzi blachy-2mm w celu zaznaczenia otworów wiertłem 1,5 mm. Po wywierceniu otworów w blachach otwory w kątownikach zostały nagwintowane gwintownikiem 2 mm, następnie zostały przykręcone do blachy. Po przykręceniu wszystkich kątowników złożyłem je w całość i przymocowałem górne blachy do boków wiercąc otwory i je gwintując a następnie przykręciłem je śrubkami fi 2 mm. Załączam zdjęcia.
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#4
Kolejnym etapem budowy było dopasowanie scian czołowych i zamknięcie pudełka. Ponieważ buduję dwa transformatory w jednym postanowiłem wywiercić dwa otwory na wentylatory. Otwór do wycięcia jest zaznaczony przy cyfrze 1. Następne zdjęcie przedstawia transformator z wyciętymi otworami i założonymi wentylatorami.

-zamontowałem wzmocnienia oraz poprzeczki na dachu.Pokazuję poprzeczki przed frezowaniem i po frezowaniu.
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#7
Dzisiaj dalsza część relacji z budowy.Po obejrzeniu norm Fremo i rysunku wymiarów tunelu musiałem poprzeczki dachu oraz podłogi zmniejszyć, tak aby model mógł się zmieścić w prześwicie tunelu.W transformatorze systemu przewozu dziobowego zostały zamocowane scianki boczne dachu i podłogi oraz sama podłoga.
 

Załączniki

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#8
W Buseck 2014 prezentowany był tabor specjalistyczny,w tym wieloosiowy wagon do przewozu transformatora energetycznego Siemensa :
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#12
Mam już docięte na wymiar płaskowniki aluminiowe,następnym etapem będzie naniesienie wymiarów jakie mają mieć. Próbowałem nadmiar materiału usunąć pilnikiem zdzierakiem, ale idzie to bardzo powoli i dlatego będą frezowane. Powoli powstają też 4 szt. burt, wyrównanie ścianek bocznych po zrobieniu nacięcia brzeszczotem to nie lada wyzwanie. Do tej pory bolą mnie palce od piłowania pilnikiem iglakiem. Następnie w tak przygotowany otwór umieściłem 2mm płaskownik, wywierciłem otwory, nagwintowałem i wkręciłem 2 śruby 2mm, które usztywniły ten wsunięty płaskowniczek. Powstały również 2 szt. końcówek burt. Są one sfrezowane na swoich końcach o 1 stopień tak, aby burty zwężały się ku końcowi
Zdjęcie-0440.jpg Zdjęcie-0441.jpg Zdjęcie-0442.jpg Zdjęcie-0443.jpg Zdjęcie-0446.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#14
A tak wyglądają te elementy już po frezowaniu górnej części dzwigarów, część dolna będzie też wyfrezowana, aby waga pojedyńczego elementu była jak najmniejsza jednocześnie zachowując sztywność. Zostały również wyrównane burty, zamontowałem do nich końcówkę burty, przykręciłem i efektem tej operacji jest coś, co choć trochę przypomina jedną połówkę wagonu.

Zdjęcie-0510.jpg Zdjęcie-0513.jpg Zdjęcie-0515.jpg Zdjęcie-0516.jpg Zdjęcie-0536.jpg Zdjęcie-0537.jpg Zdjęcie-0538.jpg Zdjęcie-0541.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#17
Prace powoli posuwają się do przodu. Zmontowałem burty usztywniając je poprzeczkami z pręta al. o śr. 7 mm. Otrzymałem też przesyłkę na którą długo czekałem, i w niej była jedna budka hamulcowa bez tylnej ściany oraz
Zdjęcie-0622.jpg
Zdjęcie-0644.jpg Zdjęcie-0624.jpg Zdjęcie-0627.jpg Zdjęcie-0647.jpg Zdjęcie-0659.jpg Zdjęcie-0638.jpg Zdjęcie-0628.jpg Zdjęcie-0626.jpg tylko jeden wózek, a potrzebuję dwóch do mojego wagonu osobowego, który ma być wagonem mieszkalnym dla załogi transportującej transformator energetyczny.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#19
Dalszy postęp prac. Burty w zasadzie są już skończone, muszę jeszcze pilnikiem iglakiem wykonać szczeliny dla zaczepów, zamontowałem też odbojnice i po przymierzeniu do wózków okazało się że transformator jest za nisko. Będę musiał dołożyć belki na końce dzwigarów. Zdjęcie-0815.jpg Zdjęcie-0819.jpg Zdjęcie-0840.jpg Zdjęcie-0823.jpg Zdjęcie-0830.jpg Zdjęcie-0831.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#20
Zdjęcie-0940.jpg
Zdjęcie-0860.jpg Zdjęcie-0863.jpg Zdjęcie-0865.jpg Zdjęcie-0931.jpg Zdjęcie-0934.jpg Zdjęcie-0943.jpg Zdjęcie-0944.jpg Zdjęcie-0909.jpg Dołożyłem belki na końcówki dzwigarów, przymocowałem do transformatora wsporniki które utrzymują transformator na burtach i mają założone ucha służące do podniesienia transformatora. Przetestowałem również przejazd wagonu z ładunkiem przez rozjazd aby sprawdzić czy nie ma kontaktu między wózkami a burtami. Wózki nie zahaczają o burty. Ładunek zahacza o wskaznik umiejscowiony przy rozjeżdzie. Po przemierzeniu odległości wsażnika w modelu oraz w realu okazało się że wskażnik w modelu jest umiejscowiony zbyt blisko główki szyny o całe 5 mm.
 
Ostatnio edytowane: