• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa parowozu Pt47

#42
Piękny model - Napewno dużo czasu i pracy zostało dużo włożone w ten piękny model.
Jeden z nielicznych wątków, które warto prześledzić i popatrzeć ....
Czekam na końcowy efekt prac bo będzie na pewno Piękny !!!
 
OP
OP
M

Michał Lok

Użytkownik
#43
Nie wyznaczaj sobie terminów do skończenia tego dzieła, bo to stwarza niepotrzebne nerwy, które później widać w końcowym efekcie
Witam i dziękuję za miłe słowa. Co do tych terminów ukończenia modelu to było już kilka. Dzisiaj to nie chęć szybkiego ukończenia budowy jest celem, lecz ujrzenie tej pięknej lokomotywy już na torach. Generalnie chciałem sprawdzić czy uda się zbudować taki model, dbając o zachowanie największej ilości detali i najlepszą jakość wykonania. Jakość będzie jaka będzie, czasem zastanawiam się właśnie, czy montować elementy zapożyczone/przerobione czy kupione u producenta np. wspomniana w wątku armatura. Myślę, że wykonanie samemu, daje większą satysfakcję. Oczywiście sam zapożyczyłem sporo a i kolega Ranger, namówił mnie do zakupu paru detali.
A to że elementy nie są klejone to w jakim sensie ważne?
Wspominałem już, że założyłem sobie, iż w budowie tego modelu musze jak najwięcej elementów łączyć a nie kleić. Sens jest taki by móc w efekcie końcowym rozłożyć całość do malowania. Oczywiście nie mówię tu o drobiazgach czy innych detalach takich jak np. blachy ryflowane itp. Nie wiem jeszcze bo nie liczyłem ale pokażę na końcu z ilu elementów składa się ten model. Myślę, że z kilkudziesięciu. Przy takiej manufakturze, dorabianiu, przymierzaniu itp. pomyłka na jakimś etapie musi być do szybkiej korekty bez efektów ubocznych.
 

Rafał_A

Użytkownik
#44
Zazdroszczę Ci i podziwiam - zarówno zaangażowanie jak i umiejętności.
Bardzo chciałbym dołączyć do grona osób, które potrafią zrobić i zrobiły jakiś model, ale niestety nie jest to możliwe bo wzrok już nie ten, łapki się trochę trzęsą, czasu nie ma, a i miejsca w mieszkaniu nie za dużo.
Ale podziwiam szczerze i kibicuję :)
 
#45
I znowu w wolnej chwili doszło trochę detali. Parowóz już ładnie jeździ, ma pełną elektrykę i oświetlenie. Najbardziej cieszę się z płynnej jazdy, nic nie wadzi nic nie ociera, no i prawie za pierwszym razem udało się zgrać koła. Wykonałem jeszcze raz wiązary, tym razem z blaszki i jest super. Te z polistyrenu coś nie grały. Na tym etapie już więcej nie dokładam. Oczywiście na modelu są duże braki w osprzęcie ale mam już wszystko. Reszta już po pomalowaniu.
 

Załączniki

#47
Na zdjęciu jest bez sprzęgu, zrobiłem połączenie, które jest na sprężynie od strony tendra a od strony parowozu jest trzystopniowa regulacja połączenia. Zależy w jakich warunkach będzie się prezentował. Trzeci stopień połączenia wychodzi tak aby rama nie zahaczała o stopnie.
 
#48
Nie mogę doczekać się kolejnych zdjęć. Piękny model i zbudowany od podstaw. Ciekawi mnie na jakie malowanie się zdecydujesz. Czy będzie to sterylne malowanie po naprawie, czy też maszyna spracowana z wyraźnymi śladami eksploatacji. Malowanie będzie tak samo trudnym etapem jak budowa bryły modelu. Trzymam kciuki za powodzenie w realizacji wszystkich planów związanych z budową tego modelu. Prawdziwe modelarstwo, na najwyższym poziomie.
 

Podobne wątki