• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Budowa modułów Warszawa

Reakcje
35 25 0
#1
BĘDĘ BUDOWAŁ MODUŁY FREMO I CHCIAŁEM ZAPROSIĆ DO WSPÓLNEJ PRACY.
Jeżeli chcecie budować razem to zapraszam.
Razem oznacza , że każdy buduje swój moduł dla siebie ale robimy to w jednym miejscu i czasie.
MIEJSCE TO warszawa URSUS.
Czas od początku lipca do połowy września.
Koszt z jakim należy się liczyć to ok 400pln. TYLE TRZEBA MIEĆ NA MATRIAŁ ŻEBY NIE BYŁO PROBLEMÓW ZE SKOŃCZENIEM.
Budujemy od jednego do trzech skrzynek , żeby realnie projekt ukończyć.
Zysk ze wspólnego budowania jest taki ,że można pożyczyć narzędzia z warsztatu stolarskiego np. długie ściski, elektronarzędzia, dostęp do piły
Budowanie odbywa się w użyczonej hali więc jest przestrzeń.
Proszę nie wpisywać swoich ocen pomysłu lub rad jak zrobić to lepiej.
Oczekuję tylko ewentualnych zgłoszeń. NAJLEPIEJ NA MAIL modul.makiety@interia.pl
 

Przemekk

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
422 0 0
#5
To ja napiszę krótką odpowiedź, żeby kolega wiedział, że niektórzy rozumieją kolegi intencje bezbłędnie.

Budowa modułów w warsztacie to fajna sprawa, a razem łatwiej się buduje właśnie dlatego, że można się wymienić i narzędziami i wiedzą. Opcja szczególnie atrakcyjna jak mieszka się w bloku i nie ma się swojego warsztatu.

Kolega oczywiście chce zbudować moduły dla siebie, co oznacza, że nie ma ich zamiaru sprzedawać! Dla mnie jest to czytelne, a koszt budowy modułu wyceniony na 400 zł (Gdy sami kupujemy materiały do budowy i budujemy własnymi rękami dla siebie) uważam za rozsądny.

Zasugerowałbym koledze zainteresowanie się klubem MSMK (który siedzibę ma właśnie w Warszawie), my także mamy swoją modelarnię i jesteśmy w stanie wymienić się wiedzą i doświadczeniami.

Życzę powodzenia w budowie modułów i pozdrawiam,
Przemek
 
OP
OP
D

DENTYSTA

Użytkownik
Reakcje
35 25 0
#6
Powstały drewniane konstrukcje dla 6 modułów oraz zakupiłem flexy i rozjazdy Piko. Jeżeli czas pozwoli to w założonym terminie będą gotowe surowe moduły.
Ponieważ jeden z forumowych kolegów zapowiedział urządzenie w październiku w okolicy Warszawy pmm czyli "private modular meeting" to będą jak znalazł.
Trwa tylko dyskusja czy wysokość nóg to110 czy 130 cm od główki szyny.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
305 13 0
#7
z wysokością 110cm wpisujesz się w 99% spotkań modularzy w kraju. Impreza Fremo (na wys 130cm) zapowiada się w tym roku jedna co i tak jest ewenementem. 130 to bardziej za granicę. Z drugiej strony na imprezy zamknięte standard 130 jest ZDECYDOWANIE bardziej praktyczny. Osobiście żałuję, że w Polsce nie jeździmy na 130.
 

Kingjuljan

Aktywny użytkownik
Reakcje
427 1 0
#8
Człowiek przezorny wystruga sobie dwa komplety nóg (lub dokręcane przedłużenia) i nie będzie miał problemu z imprezami, a już w ogóle w przypadku zastosowania skrzynek przejściowych FREMO->PMM. Pod warunkiem, że posiada się na to wszystko miejsce :p
 
OP
OP
D

DENTYSTA

Użytkownik
Reakcje
35 25 0
#9
130 docenia każdy kto musiał przechodzić pod 110. I pewnie to będzie podstawa. Za granice to trzeba mieć co pokazać np tak jak Sopot w Iławie. Modele domów rzucają na kolana.
Impreza fremo będzie ale tego samego dnia co Gliwice i ja wybrałem Gliwice.
A pmm będzie z czymkolwiek i pewnie nogi będą 110.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#10
w przypadku zastosowania skrzynek przejściowych FREMO->PMM.
A na pierona Ci skrzynki przejściowe wystarczy w profilu czołowym FREMO wywiercić dwa dodatkowe otwory, albo w profilu PMM trzy, żeby
się dało skręcać je ze sobą używając tylko śrub, nakrętek i podkładek M8. Gdzie wiercić? wystarczy porównać oba rodzaje profili i przeliczyć
(najłatwiej w stosunku do ławy podtorowej)odległości, pionowe i poziome, w jakich powinny się znaleźć środki dodatkowych otworów. Nie potrzeba dodatkowego miejsca do przechowywania i transportowania skrzynek przejściowych, nóg itp, odpada też ich dźwiganie. W przypadku skrzynek dwutorowych nie ma tego problemu, otwory pasują do siebie.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#13
Tak dla porządku to NCK jest co prawda w Nowej Hucie, ale Nowa Huta jest dzielnicą Krakowa, więc NCK jest w Krakowie;):), a o wystawie myślimy w grudniu.
 
OP
OP
D

DENTYSTA

Użytkownik
Reakcje
35 25 0
#14
Modułów nie zdążę wykończyć na pewno ponieważ nie wiem jak zrobić sterowanie do 12 rozjazdów bez komputera, ale nocleg na mikołajki w Nowej Hucie już zarezerwowałem. Rozumiem , że będzie to 4-5 grudnia.
 
OP
OP
D

DENTYSTA

Użytkownik
Reakcje
35 25 0
#17
Dziękuję za skany mojego ukochanego katalogu.
Widziałem taką makietę ale co innego mały tartak z trzema rozjazdami a co innego węzłowa stacja.
Myślę o serwach tylko nie wiem jak połączyć z nimi pulpit "kostkowy" tak żeby nie było za dużo przewodów. I do tego całe stado semaforów kształtowych. też z serwami. A muszą być kształtowe bo świateł już nie widzę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#18
Widziałem taką makietę ale co innego mały tartak z trzema rozjazdami a co innego węzłowa stacja.
Czy kolega @DENTYSTA sobie kpi, czy żartuje? Proszę spojrzeć choćby na stronę 72-73 katalogu. Zapewniam też Kolegę, że bez komputerów budowano nie tylko mały tartak z trzema rozjazdami, ale także duże większe makiety, niż największa w tym katalogu i jakoś dało się sterować i zwrotnicami, i sygnalizatorami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 5
Planuję 67
Planuję 38
Planuję 74
Planuję 105

Podobne wątki