• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

budowa makiety od podstaw.

kubaz3

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
cześć jestem kuba.

wybrałem to forum bo uznałem że jest tu najwięcej fachowe wiedzy i porad.

Dzisiaj rozpocząłem swoją przygodę z modelarstwem kolejowym. Z tego względu że jestem elektrykiem i pracuję w niemczech, zostałem zatrudniony przez pewnego starszego pana do zbudowania makiety, chodzi tylko albo aż o zbudowanie trasy, sterowania, oświetlenia i uruchomienia tego wszystkiego na takiej o to powierzchni przestawionej w załączniku. Po pierwszym dniu czyli dzisiaj byłem tym strasznie podjarany dopóki nie liznąłem po powrocie wiedzy na ten temat. otóż ten koleś składał to przez 20 lat, ma kupę lokomotyw, wagonów,zwrotnic, krzyżówek,przejazdów,przycisków do sterowania,sygnalizacji, zasilaczy oraz różnych elementów infrastruktury takich jak elektr. dzwigi do przenoszenia loko z toru na tor ale wszystko w systemie analogowym. z tego co pamiętam, bo nie przykładałem większej uwagi co do sprzętu, dookoła widziałem wiele pudełek z napisem Marklin. i problem jest w tym że koleś nie zdaję sobie z tego sprawy że dużo tym nie nawojujemy, bo przy takiej kolekcji najlepsze by było sterowanie cyfrowe. jutro dorzucę więcej foto i info, i mam nadzieję że w razie gdy będę to musiał przerobić na DCC będę mógł liczyć na Waszą pomoc.

pozdro
 

Załączniki

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
126 3 0
#2
Przy takiej powierzchni, to będziesz miał zabawy na kilkanaście miesięcy minimum.