• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Budowa lokomotywy Wls 150/Lyd1 0e

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#22
http://www.uhde-info.de
a szczególnie w pdf'ach są podane jego pomysły na napędy :
http://www.uhde-info.de/41267.html

Tomek Stangel swoją WM10 też napędza gotowcem od Uhde.
Znam Uhde i rozmawiałem z nim kilka razy, może wykonać co chcemy…

umieściłem w pozostałych działach w "ciekawe linki" link do strony z wieloma linkami do producentów 0 i tam też jest Uhde.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#23
Chyba lepsze by były napędy ślimakowe .
Jak dla mnie to wystarczyły by same przekładnie ,obudowy i tak wykonam sam .
Gdyby dało się wykonać unifikacje napędów to na ich bazie można napędzić każdy model ,bo wiadomo że przy tym napędzie można parować zestawy kołowe.
Co do przełożenia stożkowego ,to akurat nie mam problemu ,bo mam takie przełożenie nabyte swego czasu w sklepie z modelami RC.
 
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#25
Swego czasu budowałem model parowozu , jako przekładnia posłużyły zębatki od napędu prędkościomierza od fiata 126p.:)
Jeśli nie ma zasilania to po co model przetaczać ręcznie ,nie lepiej je włączyć.;)
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#26
Uhde ma silniki z reduktorami planetarnymi, dlatego też przekładnia stożkowa 1:1 ma sens. Więc jeśli już samemu coś kombinować, to znaleźć źródło silników z reduktorami.
 
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#28
O, to stronka godna uwagi .
Jak na razie do budowy wykorzystam materiał, który już zgromadziłem .
Drugą kwestią jest to, że Wls- ka to projekt raczej nadplanowy , przed nią jest teraz w realizacji znacznie poważniejsza budowa trochę większej spalinówki .
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#30
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#31
Wszystko fajnie ,ale to wszystko jest za górami i lasami :)
Początkującym są potrzebne elementy tu i teraz ,osiągalne u nas.
Konrad mniej na uwadze to, że nie każdy będzie miał możliwości ,chęć ,lub ochotę kupowania w zagranicznych sklepach .
Dobrze wiedzieć o istnieniu takiego udogodnienia , i im więcej informacji tym robota nie będzie taka straszna a i bezsilność mniejsza .
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#32
Mogę w razie czego pomóc w zakupach za granicą, ale bardziej chodzi o ceny w tym Faulhabera oraz transport do Polski - to prawie zawsze jest 17 € za DHL.
Poza tym kupując od 20 sztuk spada cena u Faulhabera i wtedy może warto się zastanowić. Faulhaber należy niestety do drogich produktów.

http://www.glockenankermotor.com
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#34
W miarę jak tylko czas pozwala trochę podłubałem przy spalinóweczce.
Jeszcze uszczelki w oknach , zapinki klap silnika oraz sprzęgi i można się brać za układ korbowodowy.

DSCF9856.JPG DSCF9850.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#35
Witam, w tak zwanym między czasie, po pracy przy dużej kolejce, pociągnąłem trochę temat mniejszej.
Przybyło sporo drobiazgu, trochę musiałem przerobić ostoję, poprawić budkę i takie tam.
Po tych przeróbkach będę mógł wykonać wnętrze.
A przy tej skali to grzech aby tego nie zrobić ,i choć to w zasadzie mechaniczna zabawka to jednak coś niecoś z oryginału dobrze odwzorować.
Na razie poskładane na szybko i po podkładzie, malowanie dopiero jak odleje wszystko z żywicy.

Pb15itH.jpg
YAhPavk.jpg
78NYz2B.jpg
NOMCsju.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
#37
mi wygląda to na polistyren. choć faktycznie jest to wykonane z ogromna dokładnością
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#38
Ładny model, ja na Twoim miejscu odlał bym bez żaluzji, na "gładko" a potem dodał trawione.
Czy będziesz może sprzedawał gotowe budy.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.944 15 2
#39
Zgadzam się z Kapitanem. Odlewania żaluzji to zły pomysł. Nawet jeśli wyjdą bez ubytków to foto-trawione zawsze będą wyglądały okazalej. Pamiętaj też, że na skurczy żywicy model się może trochę zmniejszyć.
 
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#40
No to po kolei , wszystkie elementy to polistyren wycinam go ręcznie , ale przy użyciu metalowych maskownic , chodzi o powtarzalność elementów .
Co do skurczu żywicy ,to w tej materii odlewam dość duże elementy parę ładnych lat i skurczu nie występuje .
Leje z żywic firmy Axson w tej chwili z F38 Polyol .
Co do budowy samego modelu to mając na uwadze jego konwersje , wszystko co by wpływało na zmianę typu , w tym żaluzje jest zdejmowane i będzie odlewane jako oddzielny element , w tym żaluzje ;)
Poręcze są metalowe , sprzęgi wyjmowane i zaopatrzone w amortyzatory obustronnego działania , mojego patentu .
Korbowody będą odlewane a środek wzmocniony metalowym płaskownikiem .
W tej chwili pracuje nad wnętrzem ,bo chciałbym aby był podświetlany pulpit .
Na razie chciałbym doprowadzić stan modelu tak aby był gotowy do formy , bo wszelkie trawionki , i unowocześnienia można robić już na odlewie i szykować go sobie wedle życzenia .
Kapitanie jak najbardziej będzie można nabyć model tym bardziej, że już paru chętnych jest.
Jak tylko będą wszystkie detale na pewno zamieszczę relacje , tym bardziej że już pracuje nad Lxd2.:D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor wąskotorowy 19
Tabor wąskotorowy 8

Podobne wątki