• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Budowa lokomotywy Wls 150/Lyd1 0e

Baldwin

Znany użytkownik
#1
Wiadomo, że na makiecie tabor rzecz niezbędna , a ponieważ czasu nie za wiele ostatnio na dłubanie czegoś większego ,postanowiłem wykonać tę mała ale jakże charakterystyczną lokomotywką wąskotorową . Można by napisać że to kultowa wąskotorowa lokomotywa PRL-u :)
Ale do rzeczy ,materiały do niej to fotografia i pomiary własne oraz pismo ,,Stalowe Szlaki " nr1/2000.
Do budowy wykorzystałem cały mechanizm napędowy od jakiegoś BR-coś tam z PIKO.
Zapewne wytrawni znawcy modelarstwa kolejowego rozpoznają ten zestaw .;)
Jest to najtańsze źródło napędów do tej skali , na razie nie planuję żadnego ucyfrawiania , raczej będę starał się wykonać sam model zgodnie z oryginałem .
Tego typu podejście do budowy nie jest nowe i obce innym modelarzom .
http://www.schmalspur-modell.at/viewtopic.php?t=6848&sid=0cc6151b73df83af5864d00741d586a6
Ponieważ marzy mi się taka scenka ,model wykonam technologią odlewnia żywicy próżniowo .
Kończę w tej chwili moje małe atelie więc mam też nadzieje wykonać zdjęcia ,tym bardziej że budka już prawie na ukończeniu .
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
#3
To będzie ta z prawej czy lewej strony zdjęcia?
Z prawej to jest wagon motorowy, tez wdzięczny temat, zresztą w temacie jest nazwa lokomotywki.

Dostałem kiedyś też taką do zrobienia, ale minęło kilka lat i chyba trzeba będzie wreszcie ją skończyć, jak pójdę do pracy cyknę fotki komponentów.
 

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
#4
Wiadomo, że na makiecie tabor rzecz niezbędna , a ponieważ czasu nie za wiele ostatnio na dłubanie czegoś większego ,postanowiłem wykonać tę mała ale jakże charakterystyczną lokomotywką wąskotorową . Można by napisać że to kultowa wąskotorowa lokomotywa PRL-u :)
Ale do rzeczy ,materiały do niej to fotografia i pomiary własne oraz pismo ,,Stalowe Szlaki " nr1/2000.
Do budowy wykorzystałem cały mechanizm napędowy od jakiegoś BR-coś tam z PIKO.
Zapewne wytrawni znawcy modelarstwa kolejowego rozpoznają ten zestaw .;)
Jest to najtańsze źródło napędów do tej skali , na razie nie planuję żadnego ucyfrawiania , raczej będę starał się wykonać sam model zgodnie z oryginałem .
Tego typu podejście do budowy nie jest nowe i obce innym modelarzom .
http://www.schmalspur-modell.at/viewtopic.php?t=6848&sid=0cc6151b73df83af5864d00741d586a6
Ponieważ marzy mi się taka scenka ,model wykonam technologią odlewnia żywicy próżniowo .
Kończę w tej chwili moje małe atelie więc mam też nadzieje wykonać zdjęcia ,tym bardziej że budka już prawie na ukończeniu .

Zdradź mistrzu źródło napędu, bom mizernym znawcą zwłaszcza w H0, a poszukiwania czas byłoby zacząć.
 
#7
Dzięki za informację,ta bliższa ma przy zderzaku na rogach przewody powietrzne, przy drugiej tego nie widać,czy ta bliższa jest po modernizacji lub innego okresu produkcji?. Wygląda tak jakby była młodszą siostrą tej stojącej trochę z tyłu.I proszę nie mieć mi za złe że zadaje być może dla innych [głupie] pytania.Uważam że jeżeli się czegoś nie wie, to lepiej jest oto zapytać innych.
 
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
#9
Będą obie , a ponieważ będzie to odlew żywiczny więc i z konwersjami też problemu nie będzie:)
Napęd tak jak pisałem w pierwszym poście ,a parowóz był chyba BR 01.
Pisze chyba bo pudełko z całą resztą szpejów od modelu dałem koledze który bawi się w tej skali .
Pracuje nad modelem matką , na razie dopracowuje budką i wstępnie wyciąłem elementy bocznych osłon i teraz trzeba będzie to razem połączyć .
Póki co na razie tyle, zapewne z niedługo powinna być już cała .
Mankamentem tego napędu jest to, że nie da się wykonać wnętrza kabiny ,ale może uda się tak przekonstruować napęd aby było to możliwe.
Na razie jest jeszcze sporo do zrobienia więc tym akurat nie zaprzątam sobie głowy.

DSCF9809.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#10
Andrzeju, zaczynam się powoli nakręcać na 0e, tym bardziej że na stacji clubOwej powstanie stacja kolei wąskotorowej z modułem FremOe.
Spróbuję coś pomóc w napędzie, ale potrzebny mi jest rysunek rzutu i elewacji. Czy ktoś ma skan ?
 
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
#12
Ma błędy , nie będę wypisywał jakie ale wystarczy popatrzeć na zdjęcia oryginału których pełno w internecie .
Zresztą wystarczy wpisać w GOGLE WLs-150 i masz dostępne plany Michała , i nie tylko .
Tam jest więcej pomocnych rysunków .
http://www.bkd.trainsim.pl/magazyn/dokumenty/
Jakaś firma robiąca WLs ,zajawka jest tylko co dalej .
http://www.polimedia.pl/apm/Projekt_wls150.htm
Apropo połączenia normalnego i wąskotorowego ,nawet szopa może być wspólna .:)
3218-2-01_diesel SP-30 172 ved kulgaarden i Robakow 010775.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#15
To chyba może być też BR64 (OKl2)
Rozstaw osi w BR23 wynosi 2000 mm, a w BR64 1800 mm.
Z tego wynika, że napęd powinien być od BR23 w skali H0, czyli rozstaw osi 23 mm a koła o średnicy 19,5 mm.
 
Ostatnio edytowane:

Bogdan Pl1

Nowy użytkownik
club 0
#17
To chyba może być też BR64 (OKl2)
Rozstaw osi w BR23 wynosi 2000 mm, a w BR64 1800 mm.
Z tego wynika, że napęd powinien być od BR23 w skali H0, czyli rozstaw osi 23 mm a koła o średnicy 19,5 mm.
Akurat ten napęd wg mnie pochodzi od BR23 starego PIKO. Gdyż w tylko w tym modelu był taki silnik. Nie wiem dlaczego z niego zrezygnowali.
Natomiast dobierając napęd do modelu należy sprawdzić rzeczywiste wymiary danego napędu. Czasami ze względów konstrukcyjnych: rozstaw osi i średnice kół nie były skalowe.
 
OP
OP
Baldwin

Baldwin

Znany użytkownik
#19
To z całą pewnością jest BR 23 ponieważ pamiętam iż był to parowóz z tendrem .
Rozstaw osi po przeliczeniu powinien być 22,89 , przyjmijmy że w zaokrągleniu 23.
W modelu wychodzi 23,5 ,jak dla mnie te parę dych różnicy nie jest warte aby o nie walczyć .
Wiem, że ortodoksyjnch modelarzy walczących z każdą śrubką i wielkością nita ,będzie to bariera dla zrobienia modelu .
Ale jak zawsze jest coś za coś , być może, że po wykonaniu budki trzeba by się zając i ostoją ale na razie w założeniu mam proste i szybkie metody na wykonanie modelu.
Kółka mają średnicę 20mm , zaś w oryginale po przeliczeniu 19,54mm.
Jak dla mnie na dzień dzisiejszy jest to wystarczający powód do budowy modelu .:)
Co do sprzęgów , ta sama uwaga ,potraktowane po macoszemu .
Osobiście wolę wystrugać sprzęgi samemu i mieć takie jak w oryginale .
Lepiej już by było takie sprzęgi wyciąć z blaszki laserowo ,bo to co jest na tym wydruku ma charakter odlewu .
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor wąskotorowy 19
Tabor wąskotorowy 8

Podobne wątki