Model tego budyneczku świetnie nadaje się do zastosowania przy odwzorowywaniu infrastruktury kolejowej na posterunek techniczny, nie posiadający urządzeń srk, natomiast wymagana jest obecność pracownika, którego czynności są niezbędne dla poprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów i manewrów.
W pierwszej kolejności może to być posterunek dróżnika przejazdowego (strażnica), który jest opisany w przepisach Ir-1(R-1) §4, pkt. 10.
Podstawowym wyposażeniem takiego posterunku jest telefon oraz urządzenia do obsługi zapór. Dawniej były to windy korbowe, umieszczane na zewnątrz posterunku, później elektryczne sterowniki, też często umieszczane na specjalnym słupku na zewnątrz posterunku.
Kolejny posterunek techniczny to miejsce, w którym na stacji stwierdza się prawidłowość wjeżdżających pociągów, zwany posterunkiem stwierdzenia końca pociągu (Skp) – Ir-1(R-1) §4, pkt. 9 . Oprócz obowiązkowego telefonu posterunek taki posiada przycisk, współpracujący z urządzeniami srk na nastawni, którego obsługa umożliwia nastawni blokowanie bloku końcowego do poprzedniego posterunku ruchu.
Na średnich i dużych stacjach mogą pojawić się posterunki zwrotniczych, na których jest potrzebny pracownik dla dozoru i obsługi określonego fragmentu infrastruktury stacyjnej, np. posterunki przy grupach torów postojowych (zwrotniczy obsługuje zwrotnice tej grupy), posterunki przy bocznicach stacyjnych (zwrotniczy obsługuje zwrotnice tej grupy), posterunki przejścia lokomotyw (tzw. granicznik) usytuowane przy torach między stacją i lokomotywownią. Podstawowym wyposażeniem takiego posterunku jest telefon.
Na rysunku przykładowe tabliczki, umieszczane na posterunkach technicznych, których zasady tworzenia opisują przepisy Ir-1(R-1), §4, pkt. 12, ppkt. 4, 5 i 6.