• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa budynków posterunku

Hico

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Tu będę przedstawiał relacje z placu budowy budynku posterunku.
Budynek: firmy Stangel
Materiał: karton,klej vicol i kropelka do zalewania krawędzi przed szlifowaniem
Farby: podkład w sprayu firmy Motip yellow primer. Cegła humblor 100 emalia
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Reakcje
2 0 0
#4
Model tego budyneczku świetnie nadaje się do zastosowania przy odwzorowywaniu infrastruktury kolejowej na posterunek techniczny, nie posiadający urządzeń srk, natomiast wymagana jest obecność pracownika, którego czynności są niezbędne dla poprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów i manewrów.
W pierwszej kolejności może to być posterunek dróżnika przejazdowego (strażnica), który jest opisany w przepisach Ir-1(R-1) §4, pkt. 10.
Podstawowym wyposażeniem takiego posterunku jest telefon oraz urządzenia do obsługi zapór. Dawniej były to windy korbowe, umieszczane na zewnątrz posterunku, później elektryczne sterowniki, też często umieszczane na specjalnym słupku na zewnątrz posterunku.
Kolejny posterunek techniczny to miejsce, w którym na stacji stwierdza się prawidłowość wjeżdżających pociągów, zwany posterunkiem stwierdzenia końca pociągu (Skp) – Ir-1(R-1) §4, pkt. 9 . Oprócz obowiązkowego telefonu posterunek taki posiada przycisk, współpracujący z urządzeniami srk na nastawni, którego obsługa umożliwia nastawni blokowanie bloku końcowego do poprzedniego posterunku ruchu.
Na średnich i dużych stacjach mogą pojawić się posterunki zwrotniczych, na których jest potrzebny pracownik dla dozoru i obsługi określonego fragmentu infrastruktury stacyjnej, np. posterunki przy grupach torów postojowych (zwrotniczy obsługuje zwrotnice tej grupy), posterunki przy bocznicach stacyjnych (zwrotniczy obsługuje zwrotnice tej grupy), posterunki przejścia lokomotyw (tzw. granicznik) usytuowane przy torach między stacją i lokomotywownią. Podstawowym wyposażeniem takiego posterunku jest telefon.
Na rysunku przykładowe tabliczki, umieszczane na posterunkach technicznych, których zasady tworzenia opisują przepisy Ir-1(R-1), §4, pkt. 12, ppkt. 4, 5 i 6.
 

Załączniki

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
12.999 386 27
#10
Wal śmiało, jestem ciekaw co tam widzisz:)
Spokojnie, dach widzi mi się, oczywiście na tych zdjęciach, mało papiaty.
Nie ma wywinięć na więźbę dachową, a tak się to robi, gołe dechy wystające spod papy, piją wodę jak gąbka.
Zbyt małe, moim zdaniem, wywinięcie na komin.
Każde łączenie pasów papy przed położeniem następnego, smaruje się smołą lub lepikiem (oczywiście mówimy o czasach zamierzchłych z których ona ta budowla pochodzi) u Ciebie nie ma śladu wypływek.
I jego faktura i barwa jest zbyt jednolita, nawet gdy się smołowało dach powtórnie po jakimś czasie i nawet gdyby komuś do głowy przyszło posypać go piaskiem, żwirem, czy kto tak wie czym nie byłby taki idealny.
Jakie wymiary ma budynek, znaczy długość, żadnych łączeń papy, pokryty na bogato, siup z rolki i następna, wtedy tak się nie robiło, wiem to bo będąc 15 letnim szkrabem dwa sezony pomagałem w smołowaniu dachów.

I na zakończenie, widać łączenie ścian, co w tej wielkości jest już chyba niedopuszczalne, zwłaszcza u kogoś kto na tym maindstreemowogejowskohipsterskim forum corvina zebrał tyle ochów i achów.

Prócz jawności i walki z kulturą, a raczej brakiem jej przejawów, na tym forum walczyć będziemy z bylejakością i zarozumialstwem, co nie chłopaki.
I nijak się ma ten teks do Ciebie i Twojej twórczości.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#11
... dach widzi mi się, oczywiście na tych zdjęciach, mało papiaty.
Nie ma wywinięć na więźbę dachową...
Zbyt małe, moim zdaniem, wywinięcie na komin...
Każde łączenie pasów papy przed położeniem następnego, smaruje się smołą lub lepikiem...
I jego faktura i barwa jest zbyt jednolita...
Zgadzam się z powyższym :
- papa powinna być minimalnie wywinięta w dół tworząc mini okap albo zastosować rynny
- komin wymaga co najmniej 20-25 cm wywinięcia, a w modelu wygląda na 10 cm.
- efekt łączenia pasów smołą uzyskałem (jeszcze w H0 - zdjęcia w załączeniu) za pomocą kleju szarego Fallera, który się błyszczy po wyschnięciu,
- jednolitość można poprawić np poprzez naklejenie łat z papy ale bez posypki...

Taka sama robota czeka mnie na dachu mojej parowozowni w 0
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Hico

Hico

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#12
Kolejny etap patynka.
To pierwszy w życiu budynek w kartonie więc wady muszą być.
Co do ścian od czego są krzaki:)
Co do papy mam pomysł ale tu już zostanie co jest. Komin dostanie wiecej.
Będą rynny.
 

Załączniki

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#14
Bardzo dobrym pomysłem są te przypalone w cegielni ciemne cegły...! Doskonały pomysł, tak jak zacieki po bokach parapetów...!
A ten niefortunny narożnik ściany z nieschodzącymi się fugami cegieł proponuję pokryć zielskiem wspinającym się po murze, taki patent wymyślił Daniel Loko na widocznym szwie sklejanej z dwóch połówek podpory mostu (zdjęcie w załączeniu - jeszcze w H0).
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#16
A to inny posterunek, cały wykonany z kartonu imitującego drewno. Oryginał stoi w skansenie w Skierniewicach. Będzie to budynek kontronly na wjeździe do parowozowni. Widać we wnętrzu segregatory na stoliku, plakat PZPR przewodnią siłą narodu, a głębiej fragment kozy…

Posterunek.jpg Posterunek 2.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo 4
Budownictwo 9
Budownictwo 7

Podobne wątki