Noooo.... - Łosiu Łoś złożył samokrytykę!! Ale nie rokuję większych zmian...
Sam temat produkcji modelu Tr20 ciekawy, tyle że były pewne różnice w wyglądzie eksploatowanych w Europie parowozów. Pozwolę sobie zacytować ciekawe informacje z forum "785mm.eu - fora kolejowe Fora WMD Bytom - Karb, WMD Rudy Wielkie i kolei przemysłowych - Fotografia i filmy - Teerowcy - p.H0ART (składam osobiste wyrazy szacunku! )- |5 Lut 2007|, 2007 20:24
Temat postu: Tr
...Różnice ,cały czas opieram-y się na fotkach wszelkiej maści tej maszynyTr20 PKP ,SNCF 140 , CFR 140,żadnych -mądrutkich konfabuł z kosmosu. Francja dostała w gigantycznej ilości 2000 sztuk tej maszyny z takimi różnicami :budy z wyciętymi po łuku oknami maszynisty i pomocnika jak i prostokątnymi .Dwa systemy inżektorów reszta identyczne ,Polska ma maszyny z prostokątnymi oknami obsługi ,inżektory w budzie ,reszta identyczna ,Rumunia ma tendry niższe a dokładnie ich górna część ma inny kształt ,parowozy to samo co PKP i SNCF.Znalazłem w necie pershinga muzealnego w USA.On ma pewne różnice ale tylko w budzie (wysoka ) i chyba komin nie ten charakterystyczny kształt "rozlewajacy" przy podstawie."
Ale złote ręce polskich modelarzy wiele potrafią ... .
Konkluzja - gdyby podjęli produkcję - było by to piękne wspomnienie 175 pracujących w Polsce maszyn, tak mocno związanych z budową niepodległej Polski.