Dziękuje bardzo za cenne informacje oraz linki do taboru.Czyli rozumiem że w moim przypadku jak już mam wagon Brawy Szczupak z epoki IIIb ze stacji Szczecin Głowny nr.kat.
45313 B/012269 to najlepiej by było teraz dokupić wagon
Bagażowy Fleischmann tez z epoki IIIb, wagon osobowy 2/3klasa Fleischmann nr.kat.
5745 F/012076 oraz wagon Roco
45846 R/019811 które też się zaliczają do epoki IIIb,wtedy te wagony będą mieć tą samą date rewizji i ten sam przydział.
Ten sam przydział i czasookres oznakowania [patrzenie by daty rewizji były zgodne w 100% w zakresie 1 roku, to już naprawdę hardkor]. Niestety z zakupem akurat tych trzech wagonów możesz mieć poważny problem, bo to były wydania rzemieślnicze Parowozika. Łatwiej będzie już kupić prusaki Brawy czy włocha ACME.
Niestety systematyczne ukazywanie się wagonów pospiesznych w epoce IIIa-b zakończyło się kilka dobrych lat temu. I przez ten czas wyszedł jedynie rodzynek Exact-Train z Wrocławia. Może coś się ruszy w przyszłości. Wobec oporu potentatów [Ro/Fl, Piko], w końcu ktoś się dogada z jakąś mniejszą firmą.
Więc niestety trzeba mocno kombinować. Nawet nie ma już kalek Alegratki, by poprawić spieprzone szczupaki 3 klasy z Brawy, lub zrobić samodzielnie jakiś wagon.
Ogólnie przy zestawianiu składu trzeba pamiętać o proporcjach klas. W rzeczywistości oscylowały około stosunku 1/4. W składach modelarskich można przyjąć 1/3, a jako skrajny kompromis 1/2. Więc skład ze Szczecina mógłby się składać z 2 klasy [Brawa prusak], 1/2 [Brawa szczupak] i przynajmniej trzech wagonów 3 klasy. Tylko z trzecią klasą jest problem - bo jest prusak Brawy, kolejne dwa Parowozika są ciężko dostępne, a dwa szczupaki Brawy ujdą tylko z większej odległości. Więc można lub nawet trzeba ratować się trójkami z Poznania lub Gdyni. Skład z 5 wagonów osobowych wygląda w H0 zupełnie przyzwoicie, a po dodaniu wagonów bagażowego i pocztowego i tak ledwo mieści się na niektórych stacjach. BTW - wagon pocztowy miał często inną stację macierzystą niż reszta składu więc ta poczta Piko spokojnie pasuje.