• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BRAWA (Dream) - modele lokomotyw serii Pt31

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
Minęło 'trochę' czasu od ukazania się tego modelu, pozwolę więc sobie zacytować ten wpis z kwietnia 2018 r...

I teraz pytanie.... skoro tak, to dlaczego się k.... a nie ukazuje :) ?

Czy Niemiec:
a) ...nie wywęszył interesu?
b) ...już nas nie lubi?
c) ...a może teoria o chłonności na 500 sztuk to lipa?
odpowiedź jest banalna, formy , a szczególnie kół mocno się zużyły......
NAJPIĘKNIEJSZE KOŁA BYŁY W POLSKICH EDYCJACH
Co do napędów to seriach DB,DR,OBB i innych zarządów późniejszych poprawiono subtelnie i jest ok.
Będę powtarzał jak mantrę ,technologicznie i projektowo i na etapie odlewów części to kosmiczny model XXI wieku.
Wadą jest miejscówa na składanie, tzn. zachłanność ,która wygoniła model na składanie poza Europę.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
To aż tak charakterystyczny znak ? To element, który od razu rzucił mi się w oczy, gdy tylko parowóz trafił w moje ręce.

Zbyszek lubi takie bajery ;-) Jak i oploty izolacyjne rur wykonane z farbowanego materiału starych pończoch :)

tak Pt31-11 wygląda po 10 latach eksploatacji. Napęd i przekładnia oryginalna... Fakt, jazda odbywała się tylko po łukach o dużym promieniu...
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
model miał wadliwy napęd, który być może przy zachowaniu wymagań producenta co do promienia łuku, działałby, ale generalnie szwankował,
Według instrukcji minimalny promień to 360 mm, więc raczej nie za dużo. Nie bardzo wyobrażam sobie jazdę po łukach o mniejszym promieniu.
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Według instrukcji minimalny promień to 360 mm, więc raczej nie za dużo. Nie bardzo wyobrażam sobie jazdę po łukach o mniejszym promieniu.
Oj, po pierwszych testach i konsultacji z autorem przebudowy modelu, obawiam się, że moja po promieniu 360 mm nie pojedzie, conajmniej ów promień podwajam. Za chwilę testy na Piko A Gleis R 9 - promień 908 mm.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
W instrukcji jest też podane, że po zamontowaniu wszystkich detali (dołączonych osobno) model nie nadaje się do jazdy, a tylko do gabloty. A model po przebudowie ma te elementy założone. Tak naprawdę to myślę, że na łukach o promieniu ok. 1 m powinno być OK. Moim zdaniem można spróbować na łuku 908 mm.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
Zbyszek lubi takie bajery ;-) Jak i oploty izolacyjne rur wykonane z farbowanego materiału starych pończoch :)

tak Pt31-11 wygląda po 10 latach eksploatacji.
Masz może jakieś fotki jak wygląda taka rura? Buchnąłem z kosza na śmieci pończochy nylonowe ukochanej i robiłem próby, ale efekt mnie nie zadowala.
Ta Twoja Pt jakimi farbami ma pomalowany kocioł, bo raz, że fajny mat, dwa faktura mi się podoba, taka chropawa.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Masz może jakieś fotki jak wygląda taka rura? Buchnąłem z kosza na śmieci pończochy nylonowe ukochanej i robiłem próby, ale efekt mnie nie zadowala.
Ta Twoja Pt jakimi farbami ma pomalowany kocioł, bo raz, że fajny mat, dwa faktura mi się podoba, taka chropawa.

Fotki nie mam, ale obiecuje, że zrobię w swoim czasie...

Co do waloryzacji... Były to Pigmenty... Szczerze po dziesięciu latach zrobiłnym to inną techniką...

PS. Model uzbrojony w szczegóły przejeżdża spokojnie przez łuki 900mm...
 

Załączniki

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Mój model Pt 31 - 26 cieszy nieustannie, choć kilku rzeczy musiałem się nauczyć. Po pierwsze wymagania co do torowiska na łukach ma bardzo wysokie, zatem jako model „podłogowy” niekoniecznie się sprawdza. Wystarczą minimalne niedokładności na łączeniach łuków, które zacieśniają przepisowe 902 mm promienia i lok staje na skutek zwarcia koła tylnego wózka lokomotywy z metalowymi elementami konstrukcji.
Kolejna czynność wymagająca szczególnej uwagi to ustawianie na torze. Białe obręcze kół, przy wykolejeniu i przejechaniu w tym stanie nawet niewielkiej odległości, są bardzo podatne na ścieranie w przypadku dużych kół czterech osi głównych. Ten problem spotykam nie pierwszy raz. Fabrycznie pomalowane białe obręcze Okl 2 „Roco” też już niejeden raz musiałem domalowywać.
Pt 31 jeździ pięknie, gra równie dobrze, a także dymi, choć generator dymu nie jest urządzeniem, w którym byłbym szczególnie zakochany.
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Rzeczywiście zgrabnie śmigają, ale jak sądzę, to modele „zbrojone” fabrycznie, natomiast mój ma mnóstwo przeróbek, wykonanych w oparciu o dokumentację autentyku. Wiedziałem od początku, że zbyt ciasno nie pójdzie, byłem o tym uprzedzamy, podobnie jak o tym, że nie jest to model podłogowy (niestabilność torowiska). Ważne, że na łukach Piko A-Gleis R 9 idzie bez zarzutu.
 

trol

Aktywny użytkownik
Reakcje
63 6 0
Zamontowałem tylko schody do budki maszynisty bo zapewne po zainstalowaniu wszystkich dodatkowych części też bym miał problem z pokonywaniem łuków.Podobno po montażu datkowych części są też problemy z umieszczeniem modelu w pudełku.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
z pełnym wyposażeniem zapomnij o wyprasce Brawy ,bo pudełkiem tego nazwać nie można ,tylko szkatuły
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 11
Tabor 4
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 61

Podobne wątki