• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BRAWA (Dream) - modele lokomotyw serii Pt31

U mnie pudło Brawy wylądowało w śmietniku. O ile pamietam już założenie kompletu stopni lokomotywy i tendra uniemożliwiało jego wykorzystanie. Po tygodniu od odbioru całkowicie zmodyfikowanej PT 31 dostrzegam problem w jej transporcie, ale bez przesady. Trzeba uważać i tyle. Oczywiście pudło, (jak na fotce wyżej) wyścielone gąbką pod wymiar, to podstawa. Teraz jestem na etapie rozpoznania wagonów do stworzenia maksymalnie realistycznego składu z przełomu epok III/IV. Coś tam już mam, ale brak dokumrntacyjego potwierdzenia. Marzy mi się jakiś pospieszny.
 
Teraz jestem na etapie rozpoznania wagonów do stworzenia maksymalnie realistycznego składu z przełomu epok III/IV. Coś tam już mam, ale brak dokumrntacyjego potwierdzenia. Marzy mi się jakiś pospieszny.
Czy to mają być wagony firmy Brawa typu Szczupak czy masz może jakiś inny wariant.Pytam z ciekawości bo też chciałem stworzyć jakiś skład do mojej Pt31
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
U mnie pudło Brawy wylądowało w śmietniku. O ile pamietam już założenie kompletu stopni lokomotywy i tendra uniemożliwiało jego wykorzystanie. Po tygodniu od odbioru całkowicie zmodyfikowanej PT 31 dostrzegam problem w jej transporcie, ale bez przesady. Trzeba uważać i tyle. Oczywiście pudło, (jak na fotce wyżej) wyścielone gąbką pod wymiar, to podstawa. Teraz jestem na etapie rozpoznania wagonów do stworzenia maksymalnie realistycznego składu z przełomu epok III/IV. Coś tam już mam, ale brak dokumrntacyjego potwierdzenia. Marzy mi się jakiś pospieszny.
Pt31

To po pierwsze... :)

Do tejże lokomotywy dedykowany był skład wagonów Roco oraz Parowozik/Fleischann, DOKP Lublin, st. Lublin. Wagon bagażowo-pocztowy, dwójka, dwójka Hecht, jedynko-dwójka, jedynka, plus trójka Hecht od Draculi relacji Lublin Gdynia... Jak będę miał czas porobię fotografie...
 

404W

Znany użytkownik
Pt31

To po pierwsze... :)

Do tejże lokomotywy dedykowany był skład wagonów Roco oraz Parowozik/Fleischann, DOKP Lublin, st. Lublin. Wagon bagażowo-pocztowy, dwójka, dwójka Hecht, jedynko-dwójka, jedynka, plus trójka Hecht od Draculi relacji Lublin Gdynia... Jak będę miał czas porobię fotografie...
Lekko mylisz. Pt31 z IIIa-b jest ze Szczecina. Natomiast lubelski z IIIc. Nawet jeżeli z jakichś względów można je czasowo przeciągnąć, to już wszystkich wagonów tak jak proponowałeś zestawić się nie da.
Do szczecińskiego pasują oberlichty Brawy [Parowozik] ze Szczecina. Planowane szczupaki niestety nie zostały wykonane jak należy. O ile 2/3 klasa są OK, to 3 klasa to niestety żart wynikający z zerwania współpracy i Parowozika. Więc ostatecznie łączyć stacje, lub nie przejmować się przydziałami wagonów z epoki IIIa-b.
Do lubelskiego Pt31 jest faktycznie pełny skład wagonów z IIIc [Roco {m. in. gr22 i 28}, Rivarossi {gr26}, Piko {schurzen-eilzug}, ale absolutnie nie można do nich dołączyć Hechta 3 klasy z epoki IIIa-b.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Lekko mylisz. Pt31 z IIIa-b jest ze Szczecina. Natomiast lubelski z IIIc. Nawet jeżeli z jakichś względów można je czasowo przeciągnąć, to już wszystkich wagonów tak jak proponowałeś zestawić się nie da.
Do szczecińskiego pasują oberlichty Brawy [Parowozik] ze Szczecina. Planowane szczupaki niestety nie zostały wykonane jak należy. O ile 2/3 klasa są OK, to 3 klasa to niestety żart wynikający z zerwania współpracy i Parowozika. Więc ostatecznie łączyć stacje, lub nie przejmować się przydziałami wagonów z epoki IIIa-b.
Do lubelskiego Pt31 jest faktycznie pełny skład wagonów z IIIc [Roco {m. in. gr22 i 28}, Rivarossi {gr26}, Piko {schurzen-eilzug}, ale absolutnie nie można do nich dołączyć Hechta 3 klasy z epoki IIIa-b.
Noo w swoim poście miałem na myśli Pt31-11 z Lublina... :) Hecht Draculi jest naciągany, choć inna sprawa, że nie ma specjalnie sensownie do czego go podłączyć biorąc pod uwagę przydział...
 

404W

Znany użytkownik
Noo w swoim poście miałem na myśli Pt31-11 z Lublina... :) Hecht Draculi jest naciągany, choć inna sprawa, że nie ma specjalnie sensownie do czego go podłączyć biorąc pod uwagę przydział...
Lubelski Hecht Drakuli z IIIa-b, w składzie wagonów IIIc jest absolutnie niedopuszczalny, gdyż te klasyczne malowania są oddzielone okresem przejściowym 56-58 [z którego są eilzugi Drakuli]. Można go połączyć ze szczupakiem 2/3 klasy lub altenbergem Liliputa 2/3 oraz 3 klasy, lub trzeba łączyć z innymi stacjami - np. Gdynią.
 
Myślę ze koledze robusbedzio na pewno pomogą te wartościowe wpisy znanych użytkowników forum w prawidłowym zestawieniu składu.
Mam nadzieje ze również ja skorzystam z tej wiedzy.Moja Pt31 to wersja oliwkowa nr.kat.40411 czyli stacja macierzysta Szczecin Gł.
DOKP Szczecin,posiadam na razie jeden wagon Brawy nr.kat.45313 ale jeden wagon to nie skład.Chciałem zapytać jakie wagony trzeba jeszcze skompletować by odwzorować skład wagonów jakie jeździły z tym parowozem.
 
Dzięki serdeczne za cenne rady. Sukcesywnie wdrażam je w życie. Właśnie rozpakowałem, dopiero co kupione, trzy wagony lubelskie, o których była wyżej mowa. Niestety jestem poza domem i o zabawie póki co nie ma mowy. W domu czekają trzy inne, które także wydają się pasować do składu. Mam także ten pocztowy.
Serdeczności.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
link: videos/1786954884879767
Właśnie ten filmik towarzyszy mi przy małej seryjce Pt31, strasznie ciężki model , jeżeli chce się zrobić na ,,poziomie,,
DWA KROKI DO TYŁ I TRZY KROKI NA PRZÓD
tak bym streścił pracę z tą serią Brawy
 

luc1979

Znany użytkownik
Jeśli chodzi o Pt31 ze Szczecin to o pasujące wagony pod względem epoki/przydziału do stacji są następujące: (niestety wagony trudno dostępne) relacji Poznań Główny - Szczecin Główny.

Czyli wychodzi całkiem zacny składzik. Oczywiście są pewne kompromisy, bo wagony są z epoki IIIa i IIIb, więc nie trzymają się za bardzo daty rewizji; No i są mieszane przydziały, Poznań/Szczecin. Jeśli by wyrzucić przydziały poznańskie to wyjdzie trochę mniej wagonów no i nie będzie wagonu pocztowego.

Bagażowy

Pocztowy

2ga klasa (do 1956 to był odpowiednik 1)

2ga klasa

2/3 klasa

3 klasa

3cia klasa

3cia klasa

3cia klasa

3cia klasa
 
Dziękuje bardzo za cenne informacje oraz linki do taboru.Czyli rozumiem że w moim przypadku jak już mam wagon Brawy Szczupak z epoki IIIb ze stacji Szczecin Głowny nr.kat. 45313 B/012269 to najlepiej by było teraz dokupić wagon Bagażowy Fleischmann tez z epoki IIIb, wagon osobowy 2/3klasa Fleischmann nr.kat.5745 F/012076 oraz wagon Roco 45846 R/019811 które też się zaliczają do epoki IIIb,wtedy te wagony będą mieć tą samą date rewizji i ten sam przydział.
 

404W

Znany użytkownik
Dziękuje bardzo za cenne informacje oraz linki do taboru.Czyli rozumiem że w moim przypadku jak już mam wagon Brawy Szczupak z epoki IIIb ze stacji Szczecin Głowny nr.kat. 45313 B/012269 to najlepiej by było teraz dokupić wagon Bagażowy Fleischmann tez z epoki IIIb, wagon osobowy 2/3klasa Fleischmann nr.kat.5745 F/012076 oraz wagon Roco 45846 R/019811 które też się zaliczają do epoki IIIb,wtedy te wagony będą mieć tą samą date rewizji i ten sam przydział.
Ten sam przydział i czasookres oznakowania [patrzenie by daty rewizji były zgodne w 100% w zakresie 1 roku, to już naprawdę hardkor]. Niestety z zakupem akurat tych trzech wagonów możesz mieć poważny problem, bo to były wydania rzemieślnicze Parowozika. Łatwiej będzie już kupić prusaki Brawy czy włocha ACME.
Niestety systematyczne ukazywanie się wagonów pospiesznych w epoce IIIa-b zakończyło się kilka dobrych lat temu. I przez ten czas wyszedł jedynie rodzynek Exact-Train z Wrocławia. Może coś się ruszy w przyszłości. Wobec oporu potentatów [Ro/Fl, Piko], w końcu ktoś się dogada z jakąś mniejszą firmą.
Więc niestety trzeba mocno kombinować. Nawet nie ma już kalek Alegratki, by poprawić spieprzone szczupaki 3 klasy z Brawy, lub zrobić samodzielnie jakiś wagon.
Ogólnie przy zestawianiu składu trzeba pamiętać o proporcjach klas. W rzeczywistości oscylowały około stosunku 1/4. W składach modelarskich można przyjąć 1/3, a jako skrajny kompromis 1/2. Więc skład ze Szczecina mógłby się składać z 2 klasy [Brawa prusak], 1/2 [Brawa szczupak] i przynajmniej trzech wagonów 3 klasy. Tylko z trzecią klasą jest problem - bo jest prusak Brawy, kolejne dwa Parowozika są ciężko dostępne, a dwa szczupaki Brawy ujdą tylko z większej odległości. Więc można lub nawet trzeba ratować się trójkami z Poznania lub Gdyni. Skład z 5 wagonów osobowych wygląda w H0 zupełnie przyzwoicie, a po dodaniu wagonów bagażowego i pocztowego i tak ledwo mieści się na niektórych stacjach. BTW - wagon pocztowy miał często inną stację macierzystą niż reszta składu więc ta poczta Piko spokojnie pasuje.
 
Niestety z zakupem akurat tych trzech wagonów możesz mieć poważny problem, bo to były wydania rzemieślnicze Parowozika
Na pewno łatwo nie będzie zdobyć te wagony a jak już się jakiś trafi to tani nie będzie,popytam znajomych kolegów z forum,zamieszce ogłoszenie o kupnie w dziale giełda i z czasem może się uda coś kupić tak jak teraz Szczupaka Brawy od Parowozika który też jest raczej trudno dostępny.
 

piotr66

Znany użytkownik
Będzie raczej trudno. Ja idę trochę inną drogą i przemalowuję właśnie wago niemieckie na nasze, ale 2 i 3-osiowe do składu lokalnego. Niedługo pokażę jak to wyszło.
 

Podobne wątki