• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BRAWA (Dream) - modele lokomotyw serii Pt31

trol

Użytkownik
przy zmianie adresu na dłuuuuuuugi Nie można spalić końcówki mocy !

musiało być mocno grzebane w tyndrze przez ,,fachowca,, i zwarcie
Wiem że jest to zbieg okoliczności i przyczyną uszkodzenia końcówki mocy musiało być jakieś zwarcie.
W lokomotywie było grzebane lecz robiła to osoba dobrze znana i ceniona na tym forum. Mam nadzieję że po naprawie dekodera sytuacja już się nie powtórzy.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Ponieważ nie mogę znaleźć wątku o Pt31 w oryginale (chyba takiego nie mamy na forum), zadam pytanie tutaj. Jest ono związane z fabrycznym modelem Pt31-53.
Czy mogło się zdarzyć, że parowozy Pt31 stacjonujące w Szczecinie w latach 50-tych prowadziły pociągi do Niemiec?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Ponieważ nie mogę znaleźć wątku o Pt31 w oryginale (chyba takiego nie mamy na forum), zadam pytanie tutaj. Jest ono związane z fabrycznym modelem Pt31-53.
Czy mogło się zdarzyć, że parowozy Pt31 stacjonujące w Szczecinie w latach 50-tych prowadziły pociągi do Niemiec?
Witam, jakiś czas temu stworzyłem temat z nadzieją na dalsze rozwinięcie. U mnie na Dolnym Śląsku raczej ich nie było, ale jakże piękne maszyny.http://forum.modelarstwo.info/threads/parowoz-pt31-i-jego-modele.32022/
 
Witam Szanownych Kolegów.
Oto moja perełka. Parowóz Pt 31-26 DOKP Lublin, parowozownia Lublin, stan na 1974 R. Model na bazie Brawy, po gruntownej, rzec by można bardzo radykalnej przebudowie. Odebrałem wczoraj i zauroczyłem się. Warto było czekać na przebudowę i nowe udźwiękowienie ponad półtora roku. Pozdrawiam serdecznie. Robert Bednarczyk.
BBACCC9E-12EE-4ABD-9F3D-5C21BC45D978.jpeg
 
Kilka kolejnych fotek. Tu poniżej lekko przyprószona drobnymi paproszkami, zaraz po odbiorze. W rzeczywistości genialna. Pięknie, płynnie jeździ, gra i świeci.

71E34465-3700-435A-8A90-D26155EC1ADE.jpeg
5D967255-7E45-49B7-AAB1-D7BBA87C6B19.jpeg


Jeszcze kilka fotek. Niestety nie umiem zrobić dobrego zdjęcia, pięknego wnętrza budki załogi.

DFD39A44-A6C0-4427-B1B0-2DBE85E340A8.jpeg
AB687990-C638-4603-AF2F-5E5F1E383FD4.jpeg
3E05078F-2A1A-417F-966A-AAC2DCC92E63.jpeg
 
Witam Szanownych Kolegów.
Oto moja perełka. Parowóz Pt 31-26 DOKP Lublin, parowozownia Lublin, stan na 1974 R. Model na bazie Brawy, po gruntownej, rzec by można bardzo radykalnej przebudowie. Odebrałem wczoraj i zauroczyłem się. Warto było czekać na przebudowę i nowe udźwiękowienie ponad półtora roku. Pozdrawiam serdecznie. Robert Bednarczyk.
Zobacz załącznik 629830
Kto jest autorem tej konwersji?
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
Kilka kolejnych fotek. Tu poniżej lekko przyprószona drobnymi paproszkami, zaraz po odbiorze. W rzeczywistości genialna. Pięknie, płynnie jeździ, gra i świeci.

Zobacz załącznik 629831
Te wiatrownice wyglądają genialnie. Taka z lekka powyginana blacha na żebrach.... jak w oryginale :)
Z jakiego modelu powstała ??
Z modelu Brawa w polskim, lubelskim malowaniu. Kupiłem w 2010 r.
Dzisiaj to nawet bazy w postaci 19.1 kupić nie można.... bo nie ma... :(

Minęło 'trochę' czasu od ukazania się tego modelu, pozwolę więc sobie zacytować ten wpis z kwietnia 2018 r...
I pomyśleć, ze gdyby dziś ukazało się 500 sztuk po 2999zł, to by się roszeszły w ........10 minut.
Czas jest najlepszym sędzią....
I teraz pytanie.... skoro tak, to dlaczego się k.... a nie ukazuje :) ?

Czy Niemiec:
a) ...nie wywęszył interesu?
b) ...już nas nie lubi?
c) ...a może teoria o chłonności na 500 sztuk to lipa?
 
Dzisiaj to nawet bazy w postaci 19.1 kupić nie można.... bo nie ma... :(

Minęło 'trochę' czasu od ukazania się tego modelu, pozwolę więc sobie zacytować ten wpis z kwietnia 2018 r...

I teraz pytanie.... skoro tak, to dlaczego się k.... a nie ukazuje :) ?

Czy Niemiec:
a) ...nie wywęszył interesu?
b) ...już nas nie lubi?
c) ...a może teoria o chłonności na 500 sztuk to lipa?
Nie uzurpuję sobie prawa do głoszenia prawd objawionych, ale trochę się nie dziwię, że się nie ukazuje. Po pierwsze wokół modelu w Polsce w latach 2009 - 2010 rozpętała się istna burza, co pewnie u marketingiwców Brawy entuzjazmu nie wzbudziło, a i naszych pośredników (Drim, Parowozik) sponiewierało. Po drugie model miał wadliwy napęd, który być może przy zachowaniu wymagań producenta co do promienia łuku, działałby, ale generalnie szwankował, co stało się i moim udziałem. Z naprawami gwarancyjnymi były problemy. Generalnie zatem projekt polskiego Pt 31 zamiast euforii wywołał niemałe zamieszanie i mnóstwo negatywnych emocji. No i temat rozpłynął się we mgle i światełka nie widać. Szkoda.
Te wiatrownice wyglądają genialnie. Taka z lekka powyginana blacha na żebrach.... jak w oryginale :)
Ooo tak, to robi potężne, realistyczne wrażenie. Tam jest mnóstwo smaczków. Na pewno jescze coś od siebie dołożę, zwłaszcza jeśli idzie o przybrudzenie korbowodu i wiązarów.
 

CoCu

Znany użytkownik
Poza tym trzeba wspomnieć, że wtedy modele te wcale nie sprzedały się na pniu, jak się to teraz niektórym wydaje. To był drogi model, a do tego jak kolega wyżej wspomina zaraz na początku pojawiły się doniesienia o problemach z napędem.

Powtórzę to, co pisałem już na forum - to że teraz te modele się sprzedają po 6 tysięcy zł i więcej, bo jest garstka osób z zasobnym portfelem mająca chęć kupić taki model niezależnie od ceny, nie oznacza, że znajdzie się 500 osób by kupić ten model w normalnej cenie. A produkcja seryjna to nie stworzenie 20, czy 50 modeli, ale zazwyczaj znacznie więcej. Inaczej firmy nie chcą podjąć produkcji serii. Reasumując - kilka zamożnych osób nie jest wyznacznikiem realnych możliwości sprzedaży całej serii modelu, a w tym przypadku naprawdę nie taniego modelu.
 
Prawdę powiedziawszy bardzo dawno tu nie zaglądałem i nie wiedziałem, że po niemal 10 latach model Brawy jest dla wielu aż takim obiektem pożądania. Szkoda, że wówczas wokół projektu było aż tak wiele złych emocji. Inicjatorzy pomysłu polskiego Pt 31 z pewnością mieli czyste intencje. Brawa, w odniesieniu do napędu, nie stanęła na wysokości zadania, ale w moim przekonaniu gromy, które spadły na polskich przedstawicieli były przesadne. Po tej historii trudno chyba dziś znaleźć naśladowców.
 

Podobne wątki