• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BRAWA (Dream) - modele lokomotyw serii Pt31

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
Sam Milosz chyba by zgłupiał, jaby się dowiedział, że teraz o jego modelu się pisze obok tak "wspaniałego" modelu jak Pt31, podczas gdy jakiś jeszcze czas temu, po wstępnej podniecie, wszyscy wypięli się tyłkiem na jego model
Bo większość skupiła się na obietnicach Modeli.
... od drugiego dostawcy, który obiecywał model lepiej pasujący odbiorcom...
8)
 
Reakcje
0 0 0
Oliwka wróciła cała i czysta bez żadnej skazy na lakierze, taka jak była odbierana za pierwszym razem. Napisy na budce poprawne, na ramie pozostały stare, ale z racji że są tylko przez lupę czytelne, więc im odpuszczam.Pudełko wróciło to samo (ma pozostawione przez mnie inicjały jak i karteczkę z moimi danymi) Lok też ma na podwoziu napędu i tendra zrobione przez mnie tajemnicze znaki, a więc na 100% moja. Czy budkę wymienili na nową (ewent. z kotłem) nie umiem powiedzeć, nie zrobiłem swoich oznakowań. Co do napędu to nie było podstawy reklamacji. Przed wysyłką przejechała ponad 2 godz.w każda stronę przemiennie bez jakichkolwiek oznak niespokojnego biegu. I dzisiaj też pięknie z dźwiękiem jeździ w obie strony (NARAZIE!)
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
OD RAZU,
I ZAUWAŻYŁEM ,ZE NIE MA ŻADNYCH LUZÓW,
PISZE O TEJ PÓŹNIEJSZEJ,
wypadało by abym otworzył dekiel od zielonej
tej z pierwszego rzutu drima,
i porównał wizualnie dwa modele -napędy ,ale to nie teraz
ale niepokój co do pierwszej się zrodził.......................... :devil:
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
"ZAUWAŻYŁEM ,ZE NIE MA ŻADNYCH LUZÓW"
To dobra wiadomość, a jak z kołami zębatymi - stykają się całą szerokością zęba?
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Witam. Bardzo dawno mnie tu nie było, gdyż modelarstwo kolejowe na długie miesiące poszło w odstawkę (przeprowadzka i inne priorytety życiowe). Mam pytanie do Kolegów co do Pt -31 - mam czarną, którą kupiłem w analogu ale ją ucyfrowiłem. Mam wrażenie, że płynność jazdy na bardzo niewielkich obrotach silnika jest nieco zaburzona. Lokomotywa leciutko szarpie. Nie spędza mi to snu z powiek ale wolałbym by zachowywała pełną płynność. Jaka może być przyczyna ?- czy może to dotyczyć jakichś niewłaściwych nastawień CV (niestety do dekodera nie otrzymałem instrukcji), a może dekoder wymaga przeprogramowania ? Proszę o podpowiedz,i tylko błagam bez emocjonalnych wystąpień w temacie bo ja ze swojej Pt-31 i tak jestem zadowolony - proszę o porady merytoryczne. I jeszcze jedno - na szybszych obrotach płynność jazdy jest ok. Używam lokomaus Roco, które nie wyświetla mi faktycznych nastawień CV. Z góry dzięki za porady. RB.
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Ikcelos napisał(a):
Wprawdzie napisałeś że nie posiadasz instrukcji do dekodera, ale może chociaż znasz producenta i typ?
Bez tego trudno będzie pomóc.
Postaram się jutro ustalić w Parowoziku. Dostałem na PW wiad. od jednego z Kolegów, z której wynika, że do Pt-31 deodery dla Brawy robiło ESU - wściekły jestem - napaliłem się na ten dekoder, kupiłem bez iinstrukcji i teraz mam efekty. RB.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Pt31 fabrycznie wyposażone w dekoder dźwiękowy mają ESU LokSound 3.5.

http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitaldecoder/

Instrukcje do nich po niemiecku, angielsku i francusku można ściągnąć ze strony ESU. Uwaga: po angielsku jest tylko starsza wersja instrukcji i niestety zdarzają się błędy tłumaczenia (na szczęście nie dużo), więc lepiej posługiwać się niemiecką, a przynajmniej (co ja robię, bo lepiej znam angielski) po przeczytaniu opisu po angielsku zweryfikować szczegóły w wersji niemieckiej. Przykładem jest opis CV 123: po angielsku jest: "volume of auxiliary sound effect" - głośność dodatkowych efektów dźwiękowych, podczas gdy w wersji niemieckiej jest: "Lautstärkeregler für Fahrgeräusch und Zusatzgeräusche" - głośność dźwięku jazdy i dodatkowych dźwięków". Wersji francuskiej nie sprawdzałem, bo tego języka nie znam. Instrukcje do innych dekoderów ESU oczywiście też są dostępne.

Jarek napisał(a):
Można dorażnie zwiększyć odrobinę prędkość minimalną - cv2, ale to jak ze szklanką wody - będzie zamiast
A dlaczego zamiast??? Przy niektórych typach silników konieczne jest ustawienie wyższej wartości CV 2 niż domyślne 3 (dla dekoderów ESU).
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
Zamiast większej rewolucji w ustawieniach ;)

Wkurzające jest sprzedawanie w sklepach modelarskich dekoderów i lokomotyw z dekoderami bez polskiej instrukcji, do tej pory jedynie elektrowóz kupiony w firmie Ro-bud takową posiadał.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 11
Tabor 4
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 61

Podobne wątki