• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BRAWA (Dream) - modele lokomotyw serii Pt31

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#41
Dzięki Kolego !!
To pierwsze (dla mnie) wiarygodne informacje.
Myślę, że dla innych też ;)
Pozdrawiam.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A z innego "frontu":
:!: Ostatnie info ze znanej i szanowanej Firmy - I.R. "Parowozik". :!:
Pt31 ------------------------------------- 459 euro
Pt31 z dźwiękiem i generatorem -- 599 euro
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#43
psz napisał(a):
Ciutek taniej. Gdyby tak kurs euro raczył się jeszcze obnizyć...
40 euro w wersji bez dekodera.
To już coś - przynajmniej dla mnie - ta wersja dla mnie jest interesująca ;)
Oby tylko euro się ustabilizowało...
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#44
Dracula pisze na sąsiednim forum co nieco o jakimś "poważnym inwestorze" w temacie Pt31, a ja mam pytanie właśnie do tych wszystkich inwestorów i sił sprawczych, czy nie dałoby się zrobić wersji z II epoki? Lata 30., jeszcze przed wojną, Polska taka bardziej polska niż komunistyczna... No więc się pytam, czy była w ogóle rozważana taka możliwość? Bo co prawda wagonów pasażerskich na razie brak, ale można przecież zacząć od lokomotywy :D
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#45
psz napisał(a):
Dracula pisze na sąsiednim forum co nieco o jakimś "poważnym inwestorze" w temacie Pt31, a ja mam pytanie właśnie do tych wszystkich inwestorów i sił sprawczych, czy nie dałoby się zrobić wersji z II epoki? Lata 30., jeszcze przed wojną, Polska taka bardziej polska niż komunistyczna... No więc się pytam, czy była w ogóle rozważana taka możliwość? Bo co prawda wagonów pasażerskich na razie brak, ale można przecież zacząć od lokomotywy :D
Popatrz na nasz rynek Kolego.
IIIe. ciężko się sprzedaje.
Poważny - nie oznacza filantrop ;)
Tym bardziej, że ten sam Inwestor ma już w ofercie stosowne wagony do Pt31 w IIIe.

Ale IIe. - byłoby miło.
Myślę, że "nie tom razom" ;)
Pewnikiem Irek się wypowie.

PS.
Czemu na FK-M piszecie "na sąsiednim forum" :?:
ONO ma nazwę - FMK.
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#46
Tak mi się jakoś napisało, bo FMK jest niby takie bliskie a tak dalekie ;)

A co do II epoki, to wiem, że z tym cienko i sam nie wiem dlaczego. Wiem, że mało jest wśród żyjących osób pamiętających te czasy ale czy II RP nie ma też w sobie czegoś czarującego? Poza tym te wagoniki towarowe co już wyszły są takie słodziutkie, takie tycie... :grin:
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#47
Nie wiem o czym pisze Drakula.
Udało mu się skutecznie wprowadzić aurę tajemniczości i zapodać nowy temat do spekulacji ;)
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#48
Właściciel firmy Tololoko prosił mnie o zamieszczenie następującego oświadczenia:

Firma Tololoko nie jest wspomnianym na forach internetowych inwestorem zainteresowanym kupnem puli modeli parowozu Pt31 firmy Brawa.
Pragnę poinformować natomiast, że jeżeli właściwy Inwestor jest zainteresowany współpracą przy wykonaniu dodatkowych konwersji tego modelu, np: do epoki II, firma Tololoko chętnie podejmie stosowną kooperację, korzystając ze swojego parku technologicznego, doświadczenia pracowników i szerokich możliwości stosowania różnych technologii modelarskich.

Chodź brzmi to nieco nieprawdopodobnie (chociażby ze względu na wysoką ostateczną cenę) wyrażam także swoje przekonanie o wzroście zainteresowania i zapotrzebowania na serię wagonów full metal z rodziny 1A/ 3A/ 5A.

Reasumując: czy Iwestor z Warszawy, Łodzi, Zgierza czy też z Gdańska - Pt31 to niezrealizowane marzenie kilku polskich firm staje się WYMARZONYM koniem pociągowym dla z takim trudem prototypowanych supermodeli powojennych wagonów pospiesznych TOLOLOKO, czy też przedwojennych modeli brawowskich "Hechtów PL".

Szczerze życzę także powodzenia w realizacji projeku"Pt" !

Z poważaniem.
Anatol Gacek Projekt-T "Tololoko"
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#49
psz napisał(a):
A co do II epoki, to wiem, że z tym cienko i sam nie wiem dlaczego.
Właśnie, na tranzyty do Prus Wschodnich podejrzewam że wielu amatorów także w Niemczech by się znalazło, a i Brawa wtedy mogłaby pruskie z innej niż Hannower dyrekcji w końcu zrobić :neutral:

psz napisał(a):
Wiem, że mało jest wśród żyjących osób pamiętających te czasy
Hmm a ilu pamięta lata 60-te, które dotychczas królują w taborze PKP? Sentymentem można pałać nie tylko do tego co sie pamięta, ale i do tego co sie szanuje i podziwia. Niestety polska świadomość tematu (słynna 'kultura techniczna') jest -nie oszukujmy się- daleeeko za innymi krajami a i odkrywanie białych plam postępuje chyba wolniej niż znikanie ostatnich dowodów.

Niemniej - wobec pomysłów edycji 2 numerów w II epoce, jestem zdecydowanie za 1 modelem w II i jednym w III
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#50
A ja jestem ciekawy co z tego wszystkiego wyjdzie... i czy to cudo w ogóle zagości w mojej gablotce. Jakieś dziwne harce wokół tego modelu zaczynają się dziać...
 
D

Dariusz

Gość
#52
psz napisał(a):
A II epoka to rzeczywiście coś pięknego...
Nieprzypadkowo firmy robiace najlepsze modele europejskie skoncentrowaly sie glownie na II epoce i czesciowo na I i III. Modeli z ostatniej epoki w ogole sie nie produkuje.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#54
Dariusz napisał(a):
psz napisał(a):
A II epoka to rzeczywiście coś pięknego...
Nieprzypadkowo firmy robiace najlepsze modele europejskie skoncentrowaly sie glownie na II epoce i czesciowo na I i III. Modeli z ostatniej epoki w ogole sie nie produkuje.
II epoka to szlachetna , u nas w PKP zapomniana albo utajniona ;) II RP
 

lyck

Użytkownik
Reakcje
192 1 0
#55
FENIX napisał(a):
II epoka to szlachetna , u nas w PKP zapomniana albo utajniona ;) II RP
No cóż, tak naprawdę mało kto kojarzy jak niezwykle różnorodny i bogaty był przedwojenny park lokomotyw PKP. Żadne państwo w Europie nie miało równie barwnego taboru! Ponad 120 serii parowozów, niezliczone typy wagonów. Niestety wspomniana niska kultura techniczna, brak świadomości, słabe rozpowszechnienie fotografii, bzdurne zakazy sprawiły, że znamy mniej niż popłuczyny po tym bogactwie. Wojna, choć spowodowała straty w dokumentacji, to tylko przyklepała kiepskie nawyki. Niestety przynajmniej 80% zachowanych zdjęć taboru II epoki zrobił dopiero okupant... Oczywiście w PRL-u nie było do nich dostępu. Ci co pamiętali nie robili i nie znali zdjęć, teraz są obce zdjęcia, ale nie ma pamięci bo wymarła...
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#56
Tymczasem mając odpowiednią dokumentację, można by skorzystać z bogatej oferty modeli producentów seryjnych, których bardzo dużo nadaje się na pomalowanie w barwy przedwojennych PKP...
 

PawelMa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#57
Modele z II RP to marzenie. Polska kolej w rozkwicie. Polskie konstrukcie, orły, i to prawdziwe, a nie te stalinowskie z ep. III (brrr....)
Tylko trudne to do realizacji. Klein wypuścił kilka wagoników, znalazł by się jakiś lok czy dwa. Coś by można przerobić, ale problem z dokumentacją. No i makieta musiałaby być odpowiednia.
Jest podobno taka prawidłowość, że modelarze najchętniej odwzorowują kolej z czasów swojej młodości/dzieciństwa. W USA średnia wieku modelarzy jest większa niż w Europie, więc odpowiednio więcej się sprzedaje modeli z wcześniejszych epok. Tu na tym forum widzę, że zwolenników ep. V jest najwięcej wśród najmłodszych forumowiczów, itd.
A ostre słowa wobec Fenixa/Lok77 były faktycznie nie na miejscu. Na forum Martela kilka lat temu toczyłem z Nim jako PaMa popisowe kłótnie polityczne, ale na pewno nie jest trollem, kłamcą, ani osobą niezorientowaną w sprawach modelarskich. Co zresztą widać po postach. Nawet jeśli Go ktoś nie kojarzy z Łodzi, jeśli nie widział zdjęć Jego domowej makiety, to casus Pt31 dowodzi jego kompetencji).
Temat jakoś coraz mniej ma wspólnego z Pt31 od Brawy....
Nawet na forum Martela też od kilku dni nic nowego o tym nie słychać. Tejemniczy inwestor..... ??? Oby nie nabruździł Parowozikowi i nie "uwalił" całego projektu... Zobaczymy po 20-tym. Oby.... Bo z żoną już wynegocjowałem środki w budżecie... :)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#58
No tak.
Wagony towarowe i lokomotywa[/y] Kleina są. Oprócz tego wagony towarowe Sachsenmodelle. Jest też całe mnóstwo modeli do konwersji ze szczupakami na czele. Chociaż na razie wystarczyły by wagony lokalne do składu osobowo-towarowego.

Tylko co ze sprzedawalnością. Wagony Kleina dalej są w ofercie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 11
Tabor 4
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 61

Podobne wątki