• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Brawa - Dostępność części zamiennych w Polsce

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#1
Witam,
Chciałbym zapytać czy któryś z polskich sklepów modelarskich zajmuje się sprowadzaniem części zamiennych do modeli tego producenta. Zamówienie bezpośrednio u producenta wiąże się z bardzo wysokimi (kilkanaście EUR) kosztami przesyłki, co sprawia że zamawianie plastikowych drobiazgów o symbolicznej cenie staje się absurdem.
Jakiś czas temu pytałem o możliwość sprowadzenia części w obu funkcjonujących wówczas warszawskich sklepach, jednak odpowiedź była negatywna. Rzekomo Brawa prowadzi dziwną politykę względem sprzedawców z naszego kraju.
 
OP
OP
Michał_P

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#4
Akurat rybnicki Świat Modeli wedle informacji ze strony internetowej sprowadza jedynie części Roco i Fleischmanna. W każdym razie dziękuję za odpowiedź.
 

KAMAPI

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Michałek - oba Warszawskie sklepy, wróć! Teraz już tylko jeden.... mają klientów daleko w du..e. Sprzedają tylko to co im się najbardziej opłaca. O serwisie i częściach zamiennych zapomnij, nie mówiąc już o kulturze i traktowaniu klienta (ale o tym było już wielokrotnie tu pisane...). Spytaj na modelmanii, ktoś mi kiedyś pisał, ze oni sprowadzają części bez problemu, ale nie wiem czy Brawy akurat.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#6
jeszcze do lata fajowo sprowadzali z Modelmańki, obecnie cisza, na maile też nie odpowiadają ,
czy wiadomo Wam co z modelmanią ,czy to amba...gold .
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#10
z LIPPE MODELBAHNSCHOP przychodzą w 5 dni, ale transporcik to parę ewro ,wiec trzeba skumulować np. z zakupem modelu lub z innymi częściami
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#12
Jak już temat o Brawie to mam pytanko - wie ktoś może jaki numer katalogowy ma poprawiona wersja Pt31 (BR 19.1, bo z tego co wiem poprawiona została wydana tylko niemiecka). Ja kupiłem na Ebayu 19 155 za 350 Euro (polskiej wersji po polskich cenach bym nigdy nie kupił bo nadal uważam, że choć zaawansowanie techniczne tego modelu jest wyższe niż Roco czy Fl, to jakość wykonania jest dużo gorsza). Miałem nadzieję, że mnie problemy z przekładniami ominą ale niestety po rozebraniu loka okazuje się, że już ledwo zipią. Chciałbym więc zamówić sobie z Brawy poprawioną wersję zębatek (z Tomaszem Małkowskim nie mogłem się skontaktować w sprawie zakupu mosiężnych, ale jeśli uda mi się zdobyć poprawione z Brawy to nic więcej mi nie trzeba).
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
#13
Nie kombinujcie pod góre.
Bezpośrednio u Brawy, wystarczy znac niemiecki:
http://www.brawa.de/ersatzteilservice.html
albo zadzwonic do nich bezposrednio, zagadac po angielsku, od reki zamowic po odpowiednich numerach, zaplacic karta i 3 dni pozniej masz list w skrzynce.
Albo bez karty - zalozyc konto online w np. kantorze alior banku wymienic odpowiednia ilosc euro i przelac je zupelnie za darmo na konto podane przez brawe.

PS - skad info ze Brawa wyminila niby jakies przekladnie. Sprawdzilem modele z wyzszymi numerami katalogowymi u nich na stronie i nigdzie nie wspomnieli o jakichkolwiek zmianach. A do tej pory jezeli jakies zmiany wprowadzali to zawsze sie tym chwalili
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#14
Właśnie nie wiem dokładnie skąd to info, na którymś forum czytałem ale nie pomnę gdzie, że Brawa wypuściła wersję niemiecką z poprawionym napędem, któryś z polskich sprzedawców też mi to potwierdził ale niestety nie pamiętam który, bo pytałem o to jakiś rok temu, gdy modelu jeszcze nie miałem.
Poza tym nie chodzi mi o to, żeby zamówić taki sam element który znów szlag trafi za chwilę. Ja chcę element poprawiony, o ile rzeczywiście takie wyszły. Ale za namiar dzięki, faktycznie tam będą mieć najlepszą wiedzę.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
#15
Teraz już nie pamiętam dokładnie w którym Świecie kolei, napisałem artykuł o prostym sposobie jaki można zastosować w oryginalnej przekładni Pt31/ BR19.1 Brawy. Sprawa polegała na usunięciu zbyt dużej swobody przesuwu dwóch kół zębatych, tak aby nie zaistniała możliwość zazębiania się kół zbyt małą powierzchnią zębów. Zostały dodane krążki dystansowe wykrojone z cienkiego tworzywa sztucznego. Moja Pt31 z tak zmodyfikowaną przekładnią zaliczyła już kilka spotkań przy makiecie modułowej i odpukać, na razie działa poprawnie.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#16
Widziałem gdzieś ten Twój artykuł, ale chciałem najpierw wykorzystać oryginalne rozwiązanie, jeśli rzeczywiście poprawili. A jeśli nie to oczywiście pójdę Twoją drogą, po rozbiórce też zauważyłem że problemem jest przesuw zębatki, ale moja już jest na tyle zajechana, że wymiana jest i tak konieczna.
 

SD

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.261 2 0
#18
Teraz już nie pamiętam dokładnie w którym Świecie kolei, napisałem artykuł o prostym sposobie jaki można zastosować w oryginalnej przekładni Pt31/ BR19.1 Brawy. Sprawa polegała na usunięciu zbyt dużej swobody przesuwu dwóch kół zębatych, tak aby nie zaistniała możliwość zazębiania się kół zbyt małą powierzchnią zębów. Zostały dodane krążki dystansowe wykrojone z cienkiego tworzywa sztucznego. Moja Pt31 z tak zmodyfikowaną przekładnią zaliczyła już kilka spotkań przy makiecie modułowej i odpukać, na razie działa poprawnie.
Tomku, Krzyśku, ja w swojej zrobiłem też minimalną a prostą modyfikację I jak dotąd jeździ bez problemów. Napisałem o tym wzmiankę na forum http://forum.modelarstwo.info/threads/ty51-w-h0.4807/page-3#post-93797.
 

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
#19
Teraz już nie pamiętam dokładnie w którym Świecie kolei, napisałem artykuł o prostym sposobie jaki można zastosować w oryginalnej przekładni Pt31/ BR19.1 Brawy. Sprawa polegała na usunięciu zbyt dużej swobody przesuwu dwóch kół zębatych, tak aby nie zaistniała możliwość zazębiania się kół zbyt małą powierzchnią zębów. Zostały dodane krążki dystansowe wykrojone z cienkiego tworzywa sztucznego. Moja Pt31 z tak zmodyfikowaną przekładnią zaliczyła już kilka spotkań przy makiecie modułowej i odpukać, na razie działa poprawnie.

Dokładnie zrobiełm tak jak piszesz w swojej lokomotywie i nie tylko i zero problemu
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#20
lubię te baśnie o PT31 , ............................................
moja fabryczna ma przejechane kilkanaście km z mocnym składem i nic .
Czasami zapominam o niej ,jeno ciepło silnika za plecami przypomina mi o niej.
Co prawda miałem taką jedną awaryjną , ale to nie rozmiar zębatek czy ich szerokość ,to błąd montażowy jednego arcy głupiego wkrętu !!!!!
Rzecz na oko nie widoczna a niszczy cały napę ,blokując jeden tryb !!!.
Dzidziusie !
Moje odkrycie potwierdziła Brawa.
Najnowsze edycje tej kosmicznej maszyny nie zawierają tego wkrętu,tak postanowił producent ,a zębatki te same pozostawił!
Przejrzałem 10 maszyn nowych z 2014 roku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 11
Tabor 4
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 61

Podobne wątki