• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Brankardy Pwg 14 na PKP (ozn. U oraz Ft)

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#41
Prezesie, ja tam widzę cztery osie
oj tak, oj tak ! - dziękuję za sprostowanie :oops:
Jakoś tak za szybko zamieściłem to, co chciałbym widzieć, poniżej wstawiam poprawne zdjęcie, też z amerykańskiego Ebay:

Rock Island (RI) Caboose 019103.jpg

Rock Island (RI) Caboose 019103, źródło Ebay USA

Pomijając fakt, że nigdy nie spotkałem się z dwuosiowym caboosem, ...
Andrzeju, to że nigdy się z takim nie spotkałeś, nie znaczy że takich nie było - są nawet w modelach ...
Wstawić zdjęcia innych ? ( chyba lepiej nie, bo nie o tym jest temat tego wątka, a polecam zajrzeć na wspomniany ebay i wklepać po prostu caboose )
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
#42

repr. z monografii o Weglowce,do ktorej to reprodukcji jest opis w publikacji ,ze to zdjecie jest z gazety (?), ktore to jako wycinek znajduje sie w skansenie w Karsznicach
dodam tylko info dla zainteresowanych , ktorzy nie wiedza , ze sportretowani to maszynista Milewski i pomocnik Wałdoch i ich Ty246- 71 z najciezszym skladem ( 3027 ton )w 1955 roku - a za tendrem wlasnie bohater tego watku- ze konstrukcja tego wagonu wytrzymala ?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#43
No fakt, i nawet ma klocki po jednej stronie koła. Ale nie pisałem, że nie było, tylko że ja się nie spotkałem. Ja nie czuję się znawcą amerykańskiej kolei. :(
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#44
Ja spotkałem wagon brankard wspomnianego typu bodajże w roku 1973 cim. Byłem wtedy na wakacjach mając kilka lat zmuszalem dziadków i rodziców by zawsze gdzieś pójść w pobliże kolei. Wtedy na stacji Mszana Dolna widziałem parowóz TKt48 z takim właśnie wagonem . Wagon był mi znany z modeli firmy Piko . Zapamiętałem brak tej charakterystycznej blachy z okrągłym otworem w ścianie czołowej. Niestety byłem za mały żeby zapamiętać napisy i inne detale.
Swoją drogą ciekawi mnie z jakiej stacji macierzystej był brankard do obsługi pociągów na linii kolejowej Chabowka - Nowy Sącz.

A tu mój model Piko (wykonany przez kolegę ) fikcyjny z nieprawidłowym numerem ale bardzo mi się podoba.
20161113_131228.jpg
20161113_131133.jpg
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.026 23 2
#45
Do tematu jeszcze takie foto. :)

Źr. eBay | Autor Trevor Rowe
1961

Zastanawiam się, czy gdzieś zachowała się fotografia z lepszym ujęciem takiego wagonu? Może ktoś dysponuje i się podzieli? :rolleyes:
Może w jakimś czasopiśmie można zobaczyć?

PHOTO PKP 1961.jpg


PHOTO PKP 1961b.jpg
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#47
Zastanawiam się, czy gdzieś zachowała się fotografia z lepszym ujęciem takiego wagonu? Może ktoś dysponuje i się podzieli? :rolleyes:
Nie wiem czy lepsze ujęcie, ale coś tam widać.
Fotka ze zbiorów Sebastiana Błocha (Autor w opisie) - Ty2-?, Pruszków 1964 rok.
 

Załączniki

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#48
I jeszcze dwie fotografie tego samego Autora - Ty2-? Rawka, 1964 rok.
Na pierwszym zdjęciu widoczny wagon Ft (choć nie cały) na drugim "włoch" w roli wagonu brankarda pociągu towarowego.
 

Załączniki

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#50
Na ostatnim zdjęciu widać za parowozem wagon typu Brankard ze składem wagonów osobowych. Zakupiłem taki wagon Brankard w skali 0 i mam takie pytanie?, czy tego typu wagony były doczepiane do składów osobowych.
Zdjęcie0032.jpg
Zdjęcie0035.jpg
Zdjęcie0042.jpg
Zdjęcie0044.jpg
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#51
Na ostatnim zdjęciu widać za parowozem wagon typu Brankard ze składem wagonów osobowych. Zakupiłem taki wagon Brankard w skali 0 i mam takie pytanie?, czy tego typu wagony były doczepiane do składów osobowych. Zobacz załącznik 456104 Zobacz załącznik 456105 Zobacz załącznik 456106 Zobacz załącznik 456107
Rzeczywiście, na wspomnianym zdjęciu widać brankard tego typu, czyli: niemieckiego typu Pwg Pr14. Rzecz w tym, że to nie jest brankard PKP, lecz DRG...
Można tak wnioskować zarówno na podstawie rozmieszczenia oznaczeń na brankardzie, a także ze względu na fakt, że w składzie tego pociągu, za brankardem, znajduje się wagon DRG takiego typu, który nie występował na PKP przed rokiem 1945.
Inaczej mówiąc, jest to skład pociągu DRG, prowadzony lokomotywą PKP.

PKP eksploatowały przed rokiem 1939 wiele brankardów tego typu, a nawet zamówiły w roku 1920 10 takich wagonów w Waggonfabrik Danzig, z których 5 przeznaczono do eksploatacji w pociągach pasażerskich, jednak z całą pewnością, nie jest to jeden z tych wagonów.
Tak więc wagony tego typu były używane na PKP również w pociągach pasażerskich i to zarówno przed rokiem 1939, jak i po roku 1945.

Jeśli natomiast chodzi o model, który Pan kupił, to niestety (!) wagony tego typu, aż tak dalece przebudowane, czyli: bez nadbudówki do obserwacji szlaku, z oknem "kątowym" i (równocześnie) z takimi wzmocnieniami szkieletu nadwozia - nie występowały nigdy na PKP, ani przed rokiem 1939, ani po roku 1945.
Jest to najbardziej zmodernizowana wersja wagonu niemieckiego typu Pwg Pr14, która występowała tylko na kolejach DB.

Jeśli więc zależy Panu na zgodności modelu z oryginałem, proponuję pozbyć się tego modelu DB czym prędzej...
 
Ostatnio edytowane:
A

AJ

Gość
#54
Witam.
W zawierusze wojennej mógł się w trafić, tego nic nie zakwestionuje.
Jan
A to prowadziliśmy jakąś wojnę z Niemcami za czasów istnienia zarządu DB? Słyszałem że teraz piszemy historię na nowo, ale żeby do tego stopnia... No, no, no...
Jak bardzo trzeba podkreślić to zdanie???

Jest to najbardziej zmodernizowana wersja wagonu niemieckiego typu Pwg Pr14, która występowała tylko na kolejach DB.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#55
Kupując ten wagon sugerowałem się zdjęciami zamieszczonymi na tym forum w dziale parowozowy hyde park ( ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych )
3.jpg
Stacja Wiatrowiec.jpg
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#56
Kupując ten wagon sugerowałem się zdjęciami zamieszczonymi na tym forum ...
ale na tych zdjęciach jest przedstawiony zupełnie inny wagon. Jest to wagon powojennej polskiej konstrukcji, spece od wagonów się wypowiedzą. Mi on przypomina typ 23K. Spójrz proszę jeszcze raz na zdjęcia i ten model, a od razu widać różnice: ten ze zdjęć jest dłuższy, ma symetrycznie rozmieszczone słupki, brak dodatkowego wejścia w jednym z końców pudła, inna krzywizna dachu itd.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#57
ale na tych zdjęciach jest przedstawiony zupełnie inny wagon. Jest to wagon powojennej polskiej konstrukcji, spece od wagonów się wypowiedzą. Mi on przypomina typ 23K. Spójrz proszę jeszcze raz na zdjęcia i ten model, a od razu widać różnice: ten ze zdjęć jest dłuższy, ma symetrycznie rozmieszczone słupki, brak dodatkowego wejścia w jednym z końców pudła, inna krzywizna dachu itd.
Dokładnie to 23K przerobiony na brankard.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#58
Dziękuję za wyjaśnienia. Tak jak napisałem wcześniej, na razie będzie leżakował, może uda mi się go wymienić na inny wagon.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 8
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki