• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Brankard H0

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#1
Mam pytanie do Kolegów Modelarzy a szczególnie do tych, którzy zajmują się konwersjami wagonów towarowych, a brzmi ono następująco:
jak bez uszkodzeń oddzielić pudło od podwozia załączonego na poniższym obrazku wagonu. Podważając dolne krawędzie pudła ostrzem nożyka stwierdzam, że nie jest ono sklejone z podwoziem w tej części, ale nie chcę niczego robić na rympał.
IMG_20210329_183708.jpg
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.863 86 0
#2
W środku jest gruby plastikowy słup przez całą wysokość wagonu. Jego góra i dół są porządnie sklejone. Jak rozbieralem swój wagon, zaryzykowałem rozerwanie go na chama i udało się.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.863 86 0
#4
Podważałem na styku pudła z podwoziem. Plastik pudła jest dość toporny i nie pękł. Wiem, że to ryzykowne - ale jakoś nie umiałem przepiłować tego słupa, wchodząc z cienkim narzędziem przez okna :D

Ewentualnie, można właśnie przez okna zlokalizować ten słup, a potem nawiercić go od podłogi wagonu - ale to oznacza dziurę w podwoziu. Wolałem rozerwać.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#5
A czy od czoła jest jakieś okno, jeśli tak można przewlec stylonową nitkę dookoła słupa i używając nitki jak piły naciąć lub całkowicie przeciąć słup, w dawnych latach za czasów zgniłej komuny wycinaliśmy tak z kolegami w PMMA (pleksi) dość skomplikowane kształty, nie jest to zajęcie pasjonujące, ani szybkie ale się da.
 
OP
OP
hamulcowy

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#6
Te wagony mają dwa takie słupki (inne towarowe też) z otworem na końcu (coś jak rurka). W to wchodzą "cycki" z podwozia. Kiedyś udało mi się rozebrać w ten sposób kryty wagon, bo przy składaniu go w fabryce, ktoś zapomniał owe cycki posmarować klejem tu sprawa jest nieco gorsza. Jeden ze słupków widać przez okno i przecięcie go to nie byłby problem, gdyby nie szprosy. Chyba trzeba będzie wiercić. Słupki są w miejscach gdzie są osie, więc z wierceniem nie będzie problemu. Starsze wagony były skręcane na śrubki, wchodzące w rurkowate zakończenia tychże.
Też mogę rozerwać wagon, ale wiele detali podwozia pójdzie na straty.