• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BR89 firmy Lenz na TKh1-3

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#1
Firma Lenz zapowiedziała o zamiarze budowy modelu BR89, zapewne będzie pod koniec 2016 roku.
t3.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#2
Lenz pokazał na targach gotowy do produkcji model próbny parowozu BR89, który po oznakowaniu jako TKh3 może jeździć w barwach PKP. Model poza dźwiękowym dekoderem DCC z synchronizacją obrotów osi, posiadać będzie wbudowany generator dymu i elektromagnetycznie rozłączane sprzęgi.
(foto : Lenz)

T3-links-vorne.jpg
T3-links-hinten.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
879 6 6
#3
Trochę poczytałem w necie, bo za dużej wiedzy o parowozach nie posiadam. Parowozik bardzo ładny, podobają mi się figurki maszynisty i pomocnika, tylko kto z naszego grona zbiera II epokę.
 

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#4
Ten model przedstawia parowóz z III epoki

http://www.lenz-elektronik.de/spur0-br89.php

A co do epoki II-giej to mnie się niesamowicie podobają lokomotywy i wagony z tamtych lat, a jeszcze bardziej z I-szej. Niestety z powodu permanentnego debetu na koncie, który mnie ostatnio nęka ze zbieraniem muszę poczekać :( Choć z drugiej strony bardziej mnie fascynuje budowanie modelu niż oglądanie "gotowca". Do tej lokomotywy pasowałyby chyba wagony wydane przez wydawnictwo Modelik, tyle że te wagony to właśnie II-ga epoka a lokomotywa z Lenza - III.
 

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#6
Chodziło mi o III epokę DB. Jeśli faktycznie na PKP przed 1939 rokiem skreślono z inwentarza czy też zezłomowano wszystkie to tylko II dla PKP pozostaje.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#7
T8 to zupełnie inny parowóz seri 89. Poniżej BR89.70-77, to parowóz T3 (a nie T8) jako TKh1.
http://parowozy.net/zestawienia/polskie-i-niemieckie-oznaczenia-serii-parowozow


Po 1918 r. Polskie Koleje Państwowe posiadały do 33 maszyn tego typu, które otrzymały następnie oznaczenie serii PKP TKh1[12] (według innego źródła, były 22 lokomotywy w 1926 roku)[4]. Były wykorzystywane pierwotnie przede wszystkim w dyrekcjach PKP: gdańskiej i wileńskiej[12]. Podczas II wojny światowej lokomotywy te zostały zdobyte przez Niemcy lub ZSRR. Oprócz tego, używano w Polsce lokomotyw serii T 3 lub zbliżonych na kolejach przemysłowych.

Po 1945 roku na PKP znalazły się 23 parowozy zaliczone do serii TKh1, które otrzymały nowe numery TKh1-1 do TKh1-23[12]. Większość z nich pochodziła jednak z przejętych kolei prywatnych i obejmowały one lokomotywy różnych zbliżonych typów[12]. Między innymi, lokomotywa TKh1-21 należała do wzmocnionego typu Pudel firmy Jung, z dawnych kolei portowych w Bremie (numer 89 7520)[9]. Znajdowały się głównie w toruńskiej parowozowni. Były wycofywane z użytku od lat 50.; ostatnie skreślono z inwentarza w 1967[12]. Były one natomiast używane w dalszym ciągu na kolejach przemysłowych do lat 70. Niektóre lokomotywy takiego samego typu były po wojnie zaliczone do zbiorczej serii TKh100[13].
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
879 6 6
#8
Ale jest różnica jeżeli się pisze o tym parowozie BR 89 że można go oznaczyć na TKh3 w III epoce. Były natomiast jeszcze inne typy tego parowozu które wymieniłeś z całej serii BR 89 jakTKh 1, TKh 3, TKh 4, TKh 5,Tkh100.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 13
Parowozy 0
Parowozy 1
Parowozy 0
Parowozy 4

Podobne wątki