• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja BR64 Lenz'a na OKl2-6 PKP

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Reakcje
1.999 46 1
#46
Ten daszek wywietznika w BR80 ma wymiary;
dł 24mm
szer. 17,7mm
dł. przy powierrzchni dachu 20,8mm (zwężenie)
wys. od krawędzi zagięcia do zwężenia ok. 1,5mm (miałem problem zeby podejść z suwmiarką)
wys. w środkowej części dachu 3,8mm jednak uważam że ten wywietrznik powinien być niższy o ok. 1 mm.
W BR 80 ten wywietrznik wydaje sie być troche za wysoki w stosunku do OKl2 6, ale myślę że można go wykonać z blachy i ustalić wysokość doświadczalnie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Reakcje
1.999 46 1
#48
Mniejwięcej dokładnie tak;). Ten długi "poziomy" odcinek może jednak nadać mu nieco mniejszy wznios (czyli blizej poziomu). Widzę ze udało Ci się przerobić zawór i odwrócić kolanko. Możesz też spróbować uzupełnić to pokrętło w kształcie płaskiego rombu (zasłoni on trochę ślady zbrodni na kolanku :D). Przy okazji to jak mierzyłem ten "klimatyzator" w mojej BR80 to przyjrzałem sie "armaturze" i w tym parowozie ta rura zasilająca biegnie w analogiczny sposób jak przedstawiłem kreskami na poprzednim zdjęciu (przyrzekam piszac o tej modyfikacji nie brałem przykładu z BR80 ani innego modelu chociarz wygląda to niemal identycznie).
Jeszcze co do wspomnianego wcześniej patynowania to raczej się z tym nie śpiesz. Konrad przedstawił zdjęcia dwóch modeli OKl2 i na przykład ta jasno zielona jest bardzo ładnie spatynowana i wygląda jakby conajmniej od roku stała w krzakach. W niczym to patynowanie nie przypomina lokomotywy znajdującej się aktualnie w eksploatacji. Ogólnie ten model wyglada za "sucho" a te rdzawe zacieki i złuszczona farba wskazuje na długi postój w krzakach lub na pomniku. Chcąc odtworzyć wygląd lokomotywy w eksploatacji trzeba jej nadać bardziej "tłusty" wygląd. Ogólnie to lokomotywy były dość czyste szczególnie na zewnętrznych powierzchniach natomiast więcej brudu gromadziło sie w zakamarkach. Zacieki rdzawe raczej nie występowały a jesli mowa o zaciekach to jak już to były wapienne najcześciej w okolicach wyczystek.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.739 15 2
#49
Dzięki Ci za te wskazówki. Pokrętło jest tylko w pozycji otwartej. Jakby było czerwone to by było je widać. :)Rura jest już nowa lecz leży w lakierni. ( jutro postaram się wstawić fotki. Patynowanie jeżeli będzie to baaaaardzo delikatne. Bo się coraz bardziej waham. Bo to trudna sztuka.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.739 15 2
#50
Rurka zamontowana na stałe. ( niestety na lewo od stopnia dopasowując ją zatarłem kocioł, co oznacza albo kolejną naprawę albo zatuszowanie patynowaniem )
DSC00549.JPG
 

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
251 0 0
#52
Niezbyt znam się na elektronice choć na półce w moim pokoju stoją dwa opasłe tomy dzieła o tej nauce traktujące a w pudle w szafie cała masa różnistych płytek, procesorów i kabelków czekających na swój czas ale wg mojej wiedzy dekoder na wyjściu daje jakieś tam volty i ampery a co do tego wyjścia podłączysz nie ma wg mnie większego znaczenia. Odbiornik wymaga jakiejś mocy i jeśli ta będzie za mała to najwyżej nie będzie działał czyli żarówka będzie na przykład słabiej świeciła. Nie wiem jak tam ma się sprawa z oporem odbiornika. Ale to tylko takie moje domysły i nie biorę za te porady żadnej odpowiedzialności :)
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
147 0 0
#53
Pytanie natury elektronicznej. Czy jeżeli wymienię diody na mikrożarówki to dekoder to wytrzyma?
Nieststy nie !!! Przecież są diody ciepłe białe, te Lenza są zbyt chłodne (ok. 4000°K), powinieneś je zamienić na ciepłe białe o temperaturze 2700°K, będą świeciły jak żarówki.
 

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
251 0 0
#55
A czy zamiast wymiany diody nie wystarczy pomalować jej jakimś akrylowym lakierem typu "clear" w kolorze żółtawym (mam takie Gunze). Malowałem w ten sposób folię, którą potem przykleiłem na ikeowski dioder, który mam zamontowany w witrynie. Dawał światło okropnie białe, strasznie wkurzające, teraz odcień jest cieplejszy choć być może nie idealny i chyba trochę słabiej świeci.

Na ale koszt diód jest chyba mniejszy od kosztu puszki farby.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.739 15 2
#56
I tak i tak wymieniam Reflektory więc wymiana diody to formalność. Jedyne czego nie przewiduje robić to montaży czerwonych świateł. Będzie tylko imitacja.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.739 15 2
#57
OKL2 bliska ukończenia w zasadzie czekam na blachę ryflowaną i będzie można kończyć. Ale co by się model nie kurzył powstaje dla niego domek. Szkło o grubości niemal 1cm powstało bez konwersji z parasolnika i wysokości 41 cm oraz średnicy 20cm. Podstawa styropianowo-piankowa kawałek toru Lenza. Kamyczki produkcji własnej, oraz trawki.

DSC00749.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
16.897 407 29
#58
Może zostaniesz prekursorem nowego nurtu modelarstwa, kolejki w butelkach i żarówkach, jeśli można tam włożyć statek z żaglami.
Tekatka w żarówce to wyzwanie.
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
147 0 0
#60
Najważniejsze, że jest pierwsza OKl Lenza w PKP :oops: Wstyd mi bo mam dwie (ze skrzyniami spawanymi i z nitowanymI i żadna nie jest jeszcze w PKP
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 31
Parowozy 9
Parowozy 48

Podobne wątki