• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja BR64 Lenz'a na OKl2-6 PKP

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.674 15 2
#1
Kilka dni po otrzymaniu mojej Br64 rozpoczynam konwersję. Celem jest Okl2-6 w zielonym malowaniu.
Pewnie nie jest to pełna konwersja, ale od czegoś trzeba zacząć.
Oto krótka lista co zamierzam zmienić.
1. malowanie i oznakowanie
2. usunę przegrzewacz z dymnicy
3. usunę dzwonek za kominem
4. zamontuje polskie latarnie
5 . budkę maszynisty dostanie więcej kolorów wajch i zegarów.
6. jeżeli zdecyduję się usunąć sprężarkę trzeba będzie przerobić i pomost
7. wymienię kilka stopni na fototrawione
8 . Zbiorniki powietrzne widzę, że zniknęły więc i w mojej trzeba będzie je usunąć.
Poniżej zdjęcie jak ja widzę OKl2-6
 

Załączniki

Reakcje
938 6 6
#2
Życzę powodzenia w tej pracy, ja na razie moją zostawiam taką jaka jest, póżniej może zmienię lampy na większe i być może to będzie cała moja konwersja. Oczywiście zmienię również oznaczenia na polskie. Przeczytałem na sąsiednim forum, że szuka kolega polskich oznaczeń dla swojego parowozu. Skoro w Polsce jest 6 szt BR 64, to może byśmy zrobili zakup grupowy tych oznaczeń. Niech pozostali posiadacze tego parowozu odezwą się w tym wątku, czy moja propozycja jest dla nich odpowiadająca, czy też wolą tą sprawę załatwić we własnym zakresie.
 

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
222 0 0
#6
Ja jeśli będę swoją "polonizował" to preferowałbym numer jakiejś lokomotywy, która jeździła na Dolnym Śląsku, bo w tych klimatach mam zamiar się poruszać, chociaż Górny Śląsk - gdzie mieszkam - też wchodzi w rachubę, zważywszy że kolega Mateusz wybiera Wrocław. Chyba, że w tym regionie Br-64 nie hasały po szynach.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.674 15 2
#9
Gdyby ktoś był ciekaw co jest w środku:
Silnik nie wygląda na jakieś mistrzostwo świata. Ale ma nie wyglądać a działać.
Z jednej strony ma zamontowane ząbkowane koło które chyba robi za impulsator do fotokomórki do synchronizacji dźwięku. Z drugiej strony jest koło klinowe na pasek do przekazania napędu w dół. Oświetlenie kabiny maszynisty oraz tylnych świateł jest na złączce. reflektor na drzwiach dymnicy już nie co uniemożliwia bezinwazyjne zdjęcie kotła. ( trzeba ciąć) :-( Ale i tak reflektor czołowy wyleci to co tam.
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
222 0 0
#10
Z tego co widzę to chyba jest mało miejsca na generator dymu :confused: Jeśli tak to wpakuję tę zerówkę do szafy i wracam do sami wiecie jakiej wielkości ;) Ale mam jednak nadzieję, że generator da się tam jakoś upchnąć. W ostateczności można zamontować jakąś rurkę na papierosa.
 
Reakcje
938 6 6
#14
Znalezione w necie. Po II wojnie światowej trafiło do PKP 37 parowozów tego typu. Stacjonowały w centralnej części kraju oraz na Śląsku, Mazurach i Pomorzu. Ostatni wycofany z ruchu w dniu 20.11.1973 to Okl2 - 20 z MD Malbork. Czyli mamy jeszcze 34 parowozy do zidentyfikowania.
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#15
Mateusz, zrób proszę zdjęcie kotła od spodu, a jak się da to zajrzyj w dymnicę. Wtedy zanim rozbiorę swoją, odpowiem czy zmieści się generator dynamiczny KM1.
Gdzie jest głośnik ?
Napęd jest very ok, według mnie silnik to Buhler.
A to generator KM1 w działaniu i na rysunku :


KM1.jpg

Z tego co widzę to chyba jest mało miejsca na generator dymu :confused: Jeśli tak to wpakuję tę zerówkę do szafy i wracam do sami wiecie jakiej wielkości ;)
Ale humor Ci dopisuje po tych targach :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.674 15 2
#16
Konrad a jaką ma grubość ten generator? czy on jest walcowy?
kocioł ma 30mm po wewnętrznej.
Głośnik jest w kotle nad pierwszą osią napędową.
Załączam też efekt pierwszego tuningu. :)
Nie mogę znaleźć zdjęć z kabiny OKL2 więc maluję na "wyczucie". liczę na wasze sugestie co jeszcze na tym ołtarzyku pomalować.
DSC00427.JPG
DSC00431.JPG
DSC00434.JPG

DSC00432.JPG
DSC00437.JPG

Wystarczy zdjąć drzwi dyminicy by zajrzeć do środka. zdejmują się palcami bardzo łatwo.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tempest

Aktywny użytkownik
Reakcje
222 0 0
#18
Generator ma tak na oko ze 2 cm średnicy, miałem go w rękach w Poznaniu.

Na jakimś forum użytkowników Marklina znalazłem takie info:

"as its size is only 65 x 26 x 35" ale nie mam pewności czy chodzi dokładnie o ten model.

Edit:

Ale przecież na obrazku załączonym przez Konrada w poprzednim poście są podane wymiary:

D = 25, L = 55
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.674 15 2
#20
Moja konwersja idzie pełną parą w związku z tym mam dwa pytania do znawców.
1. Zauważyłem, że OKL2 nie ma po obu stronach pod kabiną maszynisty zbiorników na powietrze w stosunku do BR64. Czy one całkowicie zostały usunięte.
2. Co to jest za część zaznaczona na zdjęciu? czy ona została gdzieś przeniesiona czy również usunięta?
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 31
Parowozy 9
Parowozy 48

Podobne wątki