• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BR64 firmy Lenz

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#1
Tak się zastanawiam nad zakupem 1 szt. parowozu. Przeglądając forum i strony z modelami oraz czytając strony Wilkipedii o parowozach pracujących na PKP to najbardziej odpowiadającym dla mnie parowozem jest OKI2. Jest to parowóz Polskiej konstrukcji, przeznaczony do lekkich składów towarowych, a ja jestem fanem taboru towarowego. Również cena w pewnym sensie bardzo mi odpowiada. Różnica 250 euro w cenie jest duża, za tą sumę mogę nabyć 2 lub 3 wagony towarowe.Na razie parowóz ten jest w zapowiedziach,ale już zbieram kasę na niego. Jednocześnie prosiłbym kolegów o sugestie czy moja decyzja o zakupie tego parowozu jest słuszna. Kilka zdjęć ze strony LENZ-a.
40230_br64_01.jpg 40230_br64_02.jpg 40230_br64_03.jpg 40230_br64_04.jpg 40232_br64_02.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#2
BR64 na OKl2 jest jak najbardziej słuszną decyzja, bo to najtańszy parowóz z wbudowanym dźwiękiem i synchronizacją obrotów kół i silnika parowego. Poza tym model jest bardzo dobrze wykonany i ma resorowane osie.
A to tabliczki do niego (mniejsze do H0) :
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#4
OKL2 czy Czy OKI2?
Br64 to OKL2 chyba
Jak to w końcu jest?

Również chodzi mi po głowie Br64 Lenza by zrobić go na OKL2. Nigdy się aż tak dogłębnie nie interesowałem ale czy trzeba jakieś poważne zmiany wprowadzić?

No i chyba on jest niemieckiej konstrukcji?
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#5
Mając na myśli parowóz Polskiej produkcji to chodzi o typ OKI27. Ja również nie znam się na parowozach, więc nie wiem jakie zmiany należało by przeprowadzić. Na tak postawione pytanie musiał by odpowiedzieć ktoś bardziej rozeznany w temacie o parowozach. Mnie interesuje parowóz z 3 epoki, więc przypuszczam że ten przedstawiony na zdjęciach będzie dla mnie odpowiedni bez przeróbek.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#6
Zatem pytanie czy OKL27 da się zrobić z Br64? Jeśli tak to jakie zmiany należy wprowadzić.
Ten na zdjęciach to BR64 który służył na PKP jako OKL2
wie ktoś czy można gdzieś nabyć Br64 za cenę niższą niż na ebayu (749E)?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#7
BR 64 to OKl2. Ta mała literka l wygląda jak duże I i stąd ta pomyłka. Jeśli chodzi o przeróbki to zadałem takie pytanie na sąsiednim forum, może ktoś odpowie .Co do zakupu to model ten jest dopiero w zapowiedziach więc poczekajmy aż się ukaże w sprzedaży detalicznej. Jest na stronach sklepu ***NIEDOZWOLONA REKLAMA*** z Chorzowa.
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#8
Potrzebne są tabliczki i polski osprzęt m.in. polska prasa smarna. Tym wszystkim dysponuje Fenix. Model trzeba poddać konwersji m.in. usunąć przegrzewacz umieszczony na dymnicy z przodu.
BR64 Lenza można kupić na ebay w licytacji za ok. 650 €.
W sklepie u Schnellenkampa kosztuje jak dla mnie 690 € (2.900 zł). Mogę przywieźć dla chętnych z Sande, gdzie będzie m.in. Schnellenkamp.
 
Ostatnio edytowane:

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#11
Dzięki za szybką odpowiedź. Wysłałem już maila do Fenixa z zapytaniem o osprzęt. Muszę zdobyć pełną listę prac jakie trzeba wykonać by oszacować czy dam radę to zrobić.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#12
Zakres prac zależy od epoki w jakiej ten model ma być użytkowany. Na sąsiednim forum napisano że do 1955 roku parowóz taki jaki jest przedstawiony na zdjęciach był używany w niezmienionej formie. Można tylko dołożyć tabliczki i model gotowy. I prawdopodobnie ja tak zrobię. Jak kolega Konrad może przywieźć, to poproszę o jedną sztukę. I jeśli można było by prosić o zakup na tych targach 1 szt. kontenera zbiornikowego.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#14
W Modelmanii, kilka dni od zamówienia dostałem informację że już jest. Prawie wszystko tam kupowałem do tej pory i jestem zadowolony. No może oprócz jednej - w dawnych czasach przeprowadzanej - reklamacji kiedy przysłali mi wagon nie dość że z nie poprawionym bokiem (który jakoś odstawał od ramy) to jeszcze z urwanym wózkiem. Ale nie chciało mi się wtedy już z tym dalej walczyć więc sprawę olałem. Jeśli chodzi o kupowanie to jest szybko i sprawnie. No i strona sklepu mi się podoba.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#16
Właśnie kurier przyniósł paczkę. Opakowałem, postawiłem na stole, doznałem szoku jakie to wielkie, pozbierałem dwie części które chyba odpadły i za bardzo na razie nie wiem gdzie miały być przytwierdzone, postawiłem na flexie i postanowiłem zobaczyć jak to 0 jeździ. No i powstał problem bo nie mając kawałka toru zasilającego podpiąłem tak na styk przy pomocy gumek recepturek i drutu tory flexa do bettungsa roco geoline, podłączyłem multimausa i nic się nie dzieje. Próbowałem adresy od 1 do 30 chyba i jakby nic. Może te kabelki nie stykają (na geoline H0 działa), idę szukać jakichś cienkich przewodów aby udało się te szyny jakoś obwiązać.

Czy adres dekodera z zerówce Lenza to standardowo 3 ? I być może głupie pytanie ale czy ten lok będzie jeździł też w analogu ? Domyślam się że tak jak na innych dekoderach Lenza które mam nie powinno być z tym problemu.

No i widzę tu jeszcze jedną zaletę wielkości 0. Instrukcje są tylko po niemiecku co wreszcie zmusi mnie do rozwoju lingwistycznego. Idę więc jutro do empika szukać jakiegoś podręcznika :)
 
Ostatnio edytowane:

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#18
Więc.
Adres musisz poszukać w instrukcji obsługi. Ja, gdy otworzyłem pudełko z wagonem motorowym Lenza tak właśnie zrobiłem. Być może z BR64 jest tak, jak z moim wagonem, czyli adres będzie trzycyfrowy i takiego spróbuj poszukać. W u mnie w instrukcji do wagonu jest to pod tytułem: "Digitaler Betrieb" i umieszczone jest w takim zdaniu: "Werkseitig ist die Lok auf die Adresse (Nummer) 798 eingestellt." To 798 to adres mojego wagonu.
Z instrukcji jaką znalazłem w necie do br64 wynika, że adres to po prostu 64, czyli tak, jak napisał Mateusz :)

Co do tych części, które "odpadły" też spójrz na instrukcję, bo tam, jak zauważyłem są 3 obrazki pokazujące umiejscowienie pewnych części. Być może chodzi o te części, o których myślisz, że odpadły, a w rzeczywistości mogły być po prostu włożone osobno...
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#19
Mateusz - udało się, nie wpadł bym na to ! Choć po dokładnym przejrzeniu instrukcji jest tam to jednak napisane, tyle że 64 czy BR 64, kto by się nie znając umlałtów domyślił.

Jest czad ! Tzn dokładnie to będzie jak do niej dekoder dymu zamontuję :)

Dźwięk toczącej się lokomotywy po torze przypomina trochę ten jaki wydawała żeliwna wanna przesuwana przez sąsiada mieszkającego piętro wyżej niż szwagier, który zasłyszałem ostatnio podczas jego urodzin :)

Konrad - dziękuję Ci że tak namieszałeś w tym ynternecie że się skusiłem.

Magia wielkości 0 jest tak wielka że nawet żona, kiedy weszła do domu i zobaczyła moje nowe zabawki stwierdziła tylko "znowu się bawisz zamiast pracować" zamiast zapytać skąd się to wzięło i ile kosztowało. Coś ją musiało zaczarować.:)

Na szczęście ja mam swoje konto a żona swoje i niech tak nadal pozostanie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 103
Parowozy 0
Parowozy 1
Parowozy 0
Parowozy 4

Podobne wątki