• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BR56 i BR74 od Lenz'a

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
136 0 0
#1
Firma Lenz poinformowała o swoich planach produkcji kolejnych parowozów, będą to piękny BR56.2 (ex.G8) oraz tendrzak BR74 (ex.T12). Oto link

Czyli od Lenza mamy już :
BR64, BR24, zaraz będzie BR50 i BR89 oraz w planach jest BR38, BR56 i BR74.
To całkiem pokaźna liczba (7) parowozów nadających się na przeróbki na PKP.
 
Ostatnio edytowane:

HMG

Aktywny użytkownik
Donator forum
club 0
Reakcje
567 8 1
#2
W szczególności cieszy ta pierwsza zapowiedź, z mojego punktu widzenia BR56.2 to prawie idealny wybór (szkoda jednak że nie BR55). Jako ciekawostka - jedyny zachowany na świecie egzemplarz tej lokomotywy to Tr5 w Wolsztynie, który do niedawna jeszcze był czynny (nawet na niemieckiej wikipedii hasło "DR-Baureihe 56.2-8" zilustrowane jest zdjęciem naszego parowozu: https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_56.2–8), chociaż ostatnio zdaje się spokojnie sobie gnije, podobnie jak cała parowozownia...

BR74 (czyli nasz OKi2) w sumie ciekawy, chociaż urodą specjalnie nie grzeszy: http://muzeumtechniki.pl/oki2-27/

Lenz zapowiedział jeszcze BR70, który śmiało mógłby brać udział w konkursie na najbardziej szpetny parowóz: http://www.fotocommunity.de/photo/br-70-grisufff/23539488. Jak dla mnie dziwny wybór, jest tyle pięknych maszyn. W sumie to chyba chodziło im o coś, co będzie mogło ciągnąć te wagoniki kolejek lokalnych: http://www.digital-plus.de/spur0-lokalbahnwagen-bay.php
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
873 6 6
#3
Czytałem tę stronę, ale ponieważ to jest dopiero faza projektowania i nawet nie zapodano żadnych szkiców lub rysunków to nie powielałem tej wiadomości. Co do parowozu BR 70, tu się z kolegą HMG zgadzam, za piękny to on nie jest. Ale jest przeznaczony na rynek niemiecki, więc to nie jest nasze zmartwienie. Co do tych dwóch pierwszych parowozów cieszmy się że będą wydane i można je będzie oznaczyć jako PKP. Ja bardziej jestem zainteresowany parowozem BR 38, jest to parowóz polskiej konstrukcji i on nie musi być poddany zbytnim przeróbkom. Tylko skąd czerpać fundusze na zakup tych parowozów. Ciekawi mnie jaka będzie cena tych modeli, jeżeli taka jak BR 24 i BR 64 to będzie to cena do zaakceptowania. Czyli należy już teraz zacząć zbiera fundusze na zakup tych modeli.
 

HMG

Aktywny użytkownik
Donator forum
club 0
Reakcje
567 8 1
#7
Według podpisu ten parowóz to wyrób manufaktury Kraus zaprezentowany na torze testowym Lenza. O tym producencie nie udało mi się znaleźć żadnej informacji, więc zapewne chodzi o wyrób jednostkowych produktów na zamówienie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 0
Parowozy 0

Podobne wątki