• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? BR55 - Problemy z jazdą

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#24
Jeśli miałbym kupować nowy, co myślicie o czymś takim?
Moim zdaniem FZ1 bylby trafniejszym zakupem. To co widac na zdjeciu jest tylko kontrolerem szybkosci, i do tego potrzebne jest zrodlo pradu. FZ1 posiada dwa wyjscia: jedno dla zasilania modeli kolejowych, a drugie dla akcesoriow, takich jak np. wspomniany semafor. Ja osobiscie lubie dawna producje o niezawodnej funkcjonalnosci firmy PIKO. Takim przykladem moze byc np. ZASILACZ TYPU ME002g. Posiada on zasilanie dla modeli pradem DC od 4.5V - 16V/1.2A, idealny dla modeli H0, a zasilanie akcesoriow pradem AC 16V/1.2A. jest tym idealnym dla akcesoriow z napedem elektro-magnetycznym. Ponizej, zamiescilem zdjecia pokazujace wnetrza dwoch zasilaczy: ME002g oraz FZ1. Posiadam dwa zasilacze typu FZ1, z ktorych wszystkie sa wadliwe. Natomiast wszystkie zasilacze typu ME002g, a posiadam ich az trzy egzemplarze, dzialaja niezawodnie. Jedyny minus ktory bym dal dla ME002g, to jest to, ze jak zasilacz spadnie na podloge, to z bakielitowej obudowy zostana kawalki.
IMG_8839.JPG

IMG_8840.JPG

IMG_8841.JPG

IMG_8842.JPG

IMG_8843.JPG
IMG_8844.JPG
IMG_8846.JPG
IMG_8845.JPG
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#27
Przepraszam, powinienem wspomnieć, jak powinienem smarować lokomotywę?
Ja, przekładnie smaruję z b. dobrym rezultatem przy niewielkiej eksploatacji raz na pół roku smarem silikonowym (można taki kupić m.inn. w sklepie z komputerami) do drukarek.:)
Na koniec wykałaczki lub niewielkiego wkręta (np. zegarmistrzowskiego) nabieram niewielką ilość smaru i kładę na przekładnie w dwóch-trzech miejscach, resztę zrobi siła odśrodkowa podczas jazdy modelu. Musisz tylko uważać aby smaru nie było za wiele bo rozbryzg zapaskudzi cały model, zwłaszcza części elektryczne ( elektroniczne) pojazdu.;)
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.925 5 0
#28
Osobiście przyjrzałbym się jeszcze komutatorowi silnika. Szczotki podczas zużywania się generują opiłki przewodzące prąd. Opiłki zbierają się w szczelinach między sekcjami komutatora. Może tak się zdarzyć, że gdy będzie ich dużo zaczną zwierać komutator i wtedy silnik może dziwnie zachowywać się. Aby wyeliminować problem należy zaostrzonym narzędziem oczyścić przerwy.
 
OP
OP
K

Kemt

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#29
Lokomotywa nasmarowana, wyczyszczona i skręcona. Nie doświadczyłem jeszcze żadnych problemów, a jeździ znacznie lepiej :D
Z zasilaczem natomiast na pewno coś jest nie tak, zdecyduję się chyba na kupno tego Mehano, wygląda dobrze.

Dziękuję wam wszystkim za pomoc!
Dam jeszcze za jakiś czas znać, czy wszystko jest ok.
 
OP
OP
K

Kemt

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#31
Cześć, póki co wszystko działa, jak należy.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy będzie duża różnica pomiędzy oryginalnym zasilaczem Mehano 16V a takim od Piko 12V? Zastanawiam się nad kupnem tego regulatora i nie wiem, czy jedno z drugim będzie pasowało. Oryginalnie jego wejście to 16V i nie jestem pewien, czy zamiennik będzie odpowiedni...
Chciałbym wylicytować FZ1 we w miarę niskiej cenie, ten Mehano jeśli mi się to w najbliższym czasie nie uda :)
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#32
Mam jeszcze jedno pytanie, czy będzie duża różnica pomiędzy oryginalnym zasilaczem Mehano 16V, a takim od Piko 12V?
Sa znaczne roznice pomiedzy zasilaczami, odnoscie wyjscia napiecia i mocy. Mehano AC 16V/500mA(8VA)transformator, kontroler DC 13V/400mA.(5.2VA). PIKO FZ1 zintegrowany transformator z kontrolerem o dwoch wyjsciach:DC 1.7-12/1.2A(14.4VA) kolejki, AC 16V/1.2A(19.2VA) akcesoria.
Czy jedno z drugim będzie pasowało.
To czy jedno z drugim bedzie pasowalo, zalezec bedzie od tego, jaki jest pobor i odbior napiecia i mocy w jednym i drugim, ktore chcemy zintegrowac. Jezeli jest tu mowa o regulatorze Mehano 16 V/500mA. to w tym wypadku oryginalny transforator bylby wskazany, albo podobny transformator o wyjsciu AC 16V/500mA max.
Oryginalnie jego wejście to 16V i nie jestem pewien, czy zamiennik będzie odpowiedni...

Kazdy zamiennik bedzie tym odpowiednim, tak dlugo, jak napiecie transformatora bedzie AC 16V, o mocy nie wiekszej niz 500mA.(8VA)
Chciałbym wylicytować FZ1 we w miarę niskiej cenie, ten Mehano jeśli mi się to w najbliższym czasie nie uda :)
Zycze udanej licytacji !!!
Mehano_zasilacz.jpg


PIKO_FZ1.jpg
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
#33
Osobiście przyjrzałbym się jeszcze komutatorowi silnika. należy zaostrzonym narzędziem oczyścić przerwy.
Ja radziłbym nie dłubać niczym w szczelinach komutatora, tylko umyć go w IPA pędzelkiem o krótkim i sztywnym włosiu. Dłubiąc np. skalpelem w szczelinach można łatwo uszkodzić krawędzie płytek komutatora a to będzie piłowało szczotki i tworzyło więcej pyłu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 8
K
Tabor 16
Tabor 1
Tabor 16
Tabor 16

Podobne wątki