• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gotowy model BR50 firmy Lenz

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#1
Firma Lenz ukończyła budowę prototypu. Model będzie osiągalny w okolicach maja 2015 roku. Będzie miał dekoder dźwiękowy i dynamiczny generator dymu, a także elektrycznie rozczepiany sprzęg firmowy. Spodziewana cena 1.500 €.
(foto : SNM)
br50-front.jpg
br-50-heck.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tchou-tchou

STEPHENSON Patrick
#2
Witaj,

Niektóre lokomotywy BR 50 pozostał we Francji po wojnie i zarejestrowany SNCF .

44 BR = 150 X SNCF

50 BR = 150 Z SNCF

52 BR = 150 Y SNCF

Miłość do wszystkich.

Patrick
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#3
Tak wygląda model na dziś przedstawiony na targach w Norymberdze 2016. Firma Lenz zapowiada, że będzie w sprzedaży już latem tego roku. Model wyposażony będzie w synchronizację dźwięku i generatora dynamicznego dymu, co będzie nie lada atrakcją z doskonałym dźwiękiem zapewne we współpracy z Dietz jak w modelu BR24 i BR64.

br-50.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
#4
Nie jestem znawcą parowozów, ale ten parowóz na zdjęciu które wrzucił Konrad jest trochę inny niż np. parowóz stojący w Wolsztynie. Posiada inne wiatrownice. Tak że mam pytanie do znawców tematu, będzie go można przerobić na taki jak ten z Wolsztyna? . Oraz jak duży byłby zakres prac.
 

FENIX

Znany użytkownik
#7
MODEL przepiekny, aż żal go spolszczać, jak zwykle w procesie konwersji należało by zmienić wiele polskiej armatury ,latarnie, dach(wywietrzniki),malaturę. Na pewno należy go kupić natychmiast, a z konwersją poczekać, dla poglądu "lalka" w H0.
Mówimy o epoce III b-c, IV a,b,c lub mniej zmian chcąc mieć epokę IIIa.

DSCF0861.JPG
DSCF0872.JPG
DSCF0941.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
#8
Kolego Fenix. Bardzo dziękuję za odpowiedz. Zastanawiam się nad zakupem tego parowozu i dlatego chciałbym mieć o nim jak najwięcej informacji. Czy z tym typem wiatrownic jakie znajdują się na zdjęciu kolegi Konrada,oraz pozostałą armaturą może być jako parowóz będący na stanie PKP do roku 1960, czy tez nie. Zdjęcia które Tu wstawiłeś pokazują jak piękny to był parowóz.
 

FENIX

Znany użytkownik
#9
niestety ,wiatrownice te od Lenz'a to produkcja czysto niemiecka powojenna, niespotykana prawie wcale w Prl'u poza jednym wyjątkiem ,ale nie dotyczy Ty5. Natomiast daje sobie głowę ...... że firma Lenz wypości kolejną maszynę w epoce DRG gdzie takie duże wiatrownice będą fabryczne, wystarczy do nich namalować maila z zapytaniem ,,kiedy,, .Tak robia wszystkie firmy wielkoseryjne ,zaczynają od III epoki, potem na koniec puszczają rodzynki II DRG i IV. Nas interesuje druga.
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#11
Niestety Lenz nie wypuści żadnego loka w DRG (II epoce).
Jest to związane z polityką firmy, jaką obrali od początku stawiając wyłącznie na tabor począwszy od epoki III.
Wiatrownice Wagnera wykonane z blach mosiężnych są w sklepie Schnellenkampa.
 
Ostatnio edytowane:
#12
Powiedzmy że sprawę samej lokomotywy mamy wyjaśnioną, teraz czas na tender. Na zdjęciu wstawionym przez kolegę Konrada oraz kolegę Fenixa widać tender który posiada 4 szt. poprzeczek wzmacniających skrzynię węglową, natomiast ten tender który jest doczepiony do parowozu Ty5 stojący w Wolsztynie posiada takich poprzeczek szt 5. Być może ten tender z Wolsztyna jest tendrem od innego typu parowozu. Firma Lenz wyda model parowozu BR 50 z trzema rodzajami tendra, taki jak na tym zdjęciu, z budką dla kierownika pociągu oraz z tendrem wannowym, taka jest informacja na jej stronie. Który zestaw najbardziej by odpowiadał naszym realiom czasu PRL-u do roku 1960?.
 
#15
Ważna informacja dla posiadaczy oraz osób, które taki model parowozu mają zamiar zakupić. Firma Lenz zmieniła sposób łączenia oraz rozłączania parowozu BR 50 z tendrem, jest bardziej czytelny dla użytkownika, jest też prościej niż w modelu parowozu BR 24, na tym filmiku jest to pokazane.
 

HMG

Użytkownik
club 0
#16
A tutaj ciekawostka pokazująca, na jakie kwoty Lenz wycenia "mechanikę" modelu BR 50 - producent sprzedaje same "skorupy" lokomotywy bez napędu w cenie 675 Euro, czyli "elektronika i mechanika" wyceniona jest na 1100 Euro!

http://www.lenz-elektronik.de/spur0-br50-V.php

Model jest dostępny tylko z odbiorem własnym z siedziby firmy. Swoją drogą ciekawe, ile by kosztowało "uzbrojenie" modelu w silnik i elektronikę we własnym zakresie (o ile wogóle jest to możliwe z technicznego punktu widzenia)?
 
#17
Raczej nie jest to sama skorupa, tylko cały model ale bez napędu i sterowania. Ja przez słowo skorupa rozumiem samą obudowę lokomotywy i tendra. W tym przypadku mamy do nabycia cały układ jezdny zarówno lokomotywy jak i tendra. Być może firma Lenz wyszła naprzeciw zapotrzebowaniom modelarzy, którzy być może, tego nie wiemy, zgłaszali chęć zakupu samej obudowy w celu przełożenia napędu oraz reszty wyposażenia z uszkodzonych egzemplarzy. Z technicznego punktu widzenia wszystko jest możliwe, tylko po co wyważać otwarte drzwi, a ile by to kosztowało to już kolego sam musiałbyś sobie wyliczyć koszt tego jak to nazwałeś uzbrojenia oraz koszt Twojej pracy, jeżeli byś potrafił taką operację przeprowadzić. Dla elektronika takie uzbrojenie to bułka z masłem, a dla takiego laika jak ja to czarna magia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 3
Parowozy 0
Parowozy 1
Parowozy 0
Parowozy 4

Podobne wątki