• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BR24 firmy Lenz

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#1
Firma Lenz pokazała końcówkę opracowywanego modelu BR24, którego cena będzie wynosić poniżej 999 €. Parowóz nadaje się idealnie na konwesrję na Oi2. Model ma trafić do sprzedaży pod koniec 2015 roku.
Jak dotychczas model ten wyprodukowała w krótkiej serii manufaktura Dingler'a i trudno go dostać na rynku wtórnym, a więc będzie nie lada gratka.

br-24-1024.jpg
40240_br24_zeichnung_01.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#2
Model BR24 Lenza już w sprzedaży w tym roku, będzie dostępna od 49-go tygodnia w Niemczech. Cena 995 €. Niestety bez dynamicznego generatora dymu, ale za to z bardzo dobrym dźwiękiem w kooperacji z Dietz'em jakościowo podobnie jak w BR64.

$_57.JPG
1024-Lenz-BR-24.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#3
Szkoda że bez generatora dymu, w tej skali to powinien być standard. Ciekawe czy ten mniejszy ESU się tam zmieści i jak się ma ta jego elektronika do dekodera zastosowanego w modelu ?
 
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#4
Szkoda że bez generatora dymu, w tej skali to powinien być standard. Ciekawe czy ten mniejszy ESU się tam zmieści i jak się ma ta jego elektronika do dekodera zastosowanego w modelu ?
Mniejszy ESU zmieści się w każdy parowóz w skali 0, nawet w TKh1 (ex.BR 89), który będzie też robił Lenz, a wcześniej robił go Gebauer.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#6
Troszeczkę poszukałem informacji w internecie na temat tego parowozu, ale za wiele się nie dowiedziałem. Został zaprojektowany na linie boczne, do pociągów osobowych. Natomiast nie znalazłem informacji na temat jego uciągu, jaki tonaż maksymalnie mógł pociągnąć. Oraz czy po przejęciu przez PKP był też używany do jazdy z taborem towarowym. Interesuje mnie okres prac tych maszyn na PKP do 1965roku.Gdyby któryś z kolegów posiadał wiedzę w tym temacie to prosił bym o odpowiedz.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#7
Tak się zastanawiałem, czy warto zakupić model parowozu BR 24 Firmy Lenz. Bardziej preferuję tabor towarowy niż osobowy, ale ponieważ nie posiadam jeszcze żadnego parowozu z tendrem, to postanowiłem nabyć ten model. Co do przeróbki na model Oi2 to muszę się zastanowić, w jakim okresie pracy na PKP oznakować ten parowóz. Zdjęcia nie za bardzo dobrej jakości, ale model jest widoczny. Mam jednocześnie taką prośbę do kolegów o przetłumaczenie instrukcji montażu tendra do lokomotywy.
Zdjęcie0348.jpg Zdjęcie0347.jpg Zdjęcie0343.jpg Zdjęcie0342.jpg Zdjęcie0362.jpg Zdjęcie0361.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#8
A gdzie go kupiłeś, w Polsce czy w Niemczech ? Bo na modelmania.com.pl jest informacja, że dostępny dopiero od maja 2016. Jak jeździ ta maszyna ?
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#10
W Modelomani. Przelałem podaną kwotę występującą na ich stronie internetowej na ich konto, i też myślałem że dostanę ten model w maju, a tu taka niespodzianka. Na temat jazdy to się dopiero wypowiem jak go uruchomię na dłuższym odcinku. Na razie to go tylko przetestowałem czy nie został uszkodzony w trakcie transportu. Ja nie mam sterowania cyfrowego więc będę mógł opisać tylko jak jeżdzi przy różnych prędkościach, ale jakie wydaje dzwięki, to niestety nie. Napęd jest w lokomotywie, tak samo jak w BR 64. Instrukcja jest w języku niemieckim, nie za bardzo wiem jak połączyć tender z lokomotywą, a nie chciał bym coś popsuć podczas łączenia. Czy też myślisz o zakupie tego modelu?,przelicznik euro jest korzystny. Podobają mi się też parowozy, które wykonuje firma Kiss, tylko jak dla mnie nie ten przedział cenowy.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#11
Czy też myślisz o zakupie tego modelu
Zastanawiam się, choć na razie czekam na BR 91 z MBW, wydawało mi się, że miał być już dostępny ale na razie nie mam informacji co się z tym modelem dzieje, sprawę pilotuje Konrad. No i w planach mam też Lenzowy BR 89.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#12
Same maluszki. A mnie się marzy coś większego, taki Ty2 lub Ty5, coś co by pociągneło na haku taki zestaw towarowy składający się z 25-30 wagonów. Może kiedyś marzenia się spełnią. Ale żeby się spełniły to już zaczynam zbierać kasę, żeby nie zostać zaskoczony, gdy któraś z tych maszyn się pojawi w sprzedaży.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#13
Same maluszki
A ja właśnie lubię takie małe tendrzaki. Skład złożony z 3-5 wagonów, najlepiej jakaś mieszanina osobowych i towarowych plus bagażowy/pocztowy, III epoka. Dla mnie to jest klimat.

A mnie się marzy coś większego, taki Ty2 lub Ty5, coś co by pociągneło na haku taki zestaw towarowy składający się z 25-30 wagonów. Może kiedyś marzenia się spełnią. Ale żeby się spełniły to już zaczynam zbierać kasę, żeby nie zostać zaskoczony, gdy któraś z tych maszyn się pojawi w sprzedaży.
A duże loki - też mi się podobają, taki BR 50 ale z tendrem kabinowym. Muszę tylko przełamać opór psychiczny powstrzymujący mnie przed zakupem zabawki za kwotę przekraczającą 1000 Euro, że o oporze żony nie wspomnę choć nieboga żyje w nieświadomości raczej ale przeczucia jakieś jednak ma (Mężu, dlaczego nie mamy oszczędności ? A bo nie opłaca się, pamiętasz ... za komuny inflacja zżarła wszystko. A tak na poważnie to "jej" płot zżarł mi z 10 takich BR-ek dwudziestych-czwartych, choć stary spokojnie przetrwałby do XXII wieku. Ale każdy remont ma tę zaletę, że zawsze można jakieś 10-15% wydatków "zdefraudować" na cele modelarskie ;)).

No i niestety nie samą koleją Tempest żyje :D Ostatnio nastąpiła u mnie reaktywacja zainteresowań lotniczych RC po tym jak w zeszłym roku odwiedziłem lotnisko modelarskie. W tym sezonie muszę wreszcie odpalić model samolotu, który kupiłem 3 lata temu. Niestety są problemy ze złożeniem skrzydeł do kupy ze względu na fabrycznie nieprawidłowo wklejone dźwigary :mad:. No a gwarancja tylko dwuletnia. Jako że podczas wizyty w sklepie mającej na celu sprawdzenie pakietów i wyżalenie się na temat nieszczęsnych dźwigarów spodobał mi się inny samolot (większy:)) mam teraz na szafie dwa nieloty :D

Muszę te wszystkie szpeje z ESU, które ostatnio zakupiłem jednak wypróbować aby historia się nie powtórzyła.

Się rozpisałem.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#14
Lenz ma taki parowóz z takim tendrem, cena 1600 euro. Tylko ma inny typ wiatrownic niż nasze parowozy. Nie za bardzo się rozeznaje w tych migających światełkach przy danym typie modelu, ale wynika z tego taka wiadomość że za chwilę parowozu BR50 z typem tendra wannowym i kabinowym może już nie być, mrugają ostatnie zielone światełka. To tak w celach informacyjnych.
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#15
Wg mnie wyświetlenie mniej niż pięciu zielonych "lampek" oznacza, że model jest w fazie konstrukcji i nie wszedł jeszcze do sprzedaży. Wszystkie zielone - można kupować, a jedna czerwona oznacza że jest już wyprzedany. Nie do końca rozumiem status 3 zielone i 2 czerwone - czy to oznacza nowość jeszcze niedostępna/dostępną ? Kiedyś gdy zamawiałem donnerbuscha 1/2 klasy miał chyba taki status i okazało się że nie da się go kupić.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#16
Napisałeś o składzie mieszanym, tylko czy takie w III epoce występowały?. Nie za bardzo jestem rozeznany w tym temacie, ale myślę że Twój pomysł jest wart rozważenia. Mam BR64, można by było zestawić taki mały składzik, 2 klasa, pocztowo-bagażowy oraz 2 wagony towarowe, 1 węglarka oraz 1 wagon kryty.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#17
Mam jednocześnie taką prośbę do kolegów o przetłumaczenie instrukcji montażu tendra do lokomotywy.
Chętnie pomogę w temacie ale zdjęcia z instrukcji są troche nieczytelne. Czy masz mozliwość zeskanowania jeśli tak to było by łatwiej. Gdyby nie było mozliwości umieszczenia tych skanów na forum to podam Ci mój adres mailowy na PW
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 1
Parowozy 5
Parowozy 1
Parowozy 0
Parowozy 4

Podobne wątki