• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie BR232

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#64
Widzę, że ignorancja dotyka teraz nawet "profesjonalistów", czyli nowych "kolejarzy" z tych wszystkich powstających jak grzyby po deszczu prywatnych przewoźników. Nie interesuję się specjalnie tymi lokomotywami i nie śledzę uważnie tego wątku, więc dopiero dziś ze zdziwieniem zauważyłem, że na większości tych maszyn widnieje oznaczeniem BR 232-xyz. Wszystkim tym "fachowcom" należałoby wbić do głów, że skrót BR oznacza Baureihe, czyli "seria budowy", "seria produkcyjna". Tak więc określenie "lokomotywa BR 232-001" ma taki sens, jak "lokomotywa serii SU46-001". Powinno się mówić "lokomotywa serii SU46 o numerze 001", albo po prostu "lokomotywa SU46-001", ale nigdy "lokomotywa serii SU46-001", bo nie ma serii SU46-001, jest tylko seria SU46. Podobnie należy mówić i pisać na taborze "lokomotywa 232-001", a nie "lokomotywa BR 232-001".

Wiem, że to jak rzucanie grochem o ścianę, ale trudno, postanowiłem to napisać i zaapelować do użytkowników forum o stosowanie prawidłowej formy, przynajmniej w stosunku do taboru PKP i post-PKP.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#65
W tej kwestii jest nwet jeszcze gorzej. Dość często słysząc rozmowy radiowe pomiędzy masynistami prywatnych lokomotyw i dyżurnymi słyszę takie okreslenia lokomotyw jak "BR-ka". Dotyczy to nie tylko Ludmił ale też nowszych diesli jak seria 285. Najczęściej jest to wina właścicieli lokomotyw którzy dodają do oznaczenia skrót BR przed numerem serii. Podobna sytuacja ma się w kwestii lokomotyw serii 66 gdzie z Wielkiej Brytanii przywędrowała nazwa "Class 66" chociaż w tym przypadku całe szczęście nigdzie na lokomotywach nie ma namalowanego słowa Class.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#67
Ja nie potrafię zapamiętać tego całego JT sratatata. ;) A Class 66 jakoś łatwo weszło w głowę.
Ale to trochę coś innego. Powiedzenie "lokomotywa Class 66" nie jest błędem, oznacza to tyle, co "lokomotywa serii 66". Gorzej, gdyby powiedzieć "lokomotywa Class 66 123". Faktem jest, że określenie "Class 66" stało się nieoficjalną nazwą tego typu lokomotyw i nie ma w tym niczego złego, ale lepiej nie rozszerzać za bardzo stosowania tego określenia. Spotkałem się ze stwierdzeniami typu "widziałem dziś Classa na stacji ..." itp. a to już brzmi co najmniej dziwnie, nie mówiąc o tym, że nie ma sensu.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
827 9 0
#68
Ta 232 010-9 to bardzo ciekawa maszyna. Długie lata pełniła rolę historycznej w lokomotywowni Thüringer Eisenbahnverein (TEV) w Weimarze, gdzie spotkałem ją po raz ostatni we wrześniu 2018 r.. Bardzo zadbana maszyna, zresztą to typowe dla utrzymywanych na chodzie maszyn historycznych tej rodziny w Niemczech. W każdym razie paradoks polegał na tym, że 232 010-9 w istocie nie stanowiła własności TEV, natomiast należała do Mitteldeutsche Eisenbahn GmbH (MEG), czyli jednego z niemieckich przewoźników prywatnych, który wiosną 2019 r. zdecydował się ją sprzedać. W efekcie trafiła do Polski i została potraktowana jak typowy "work horse" w sektorze prywatnym, a zatem usunięto niepotrzebne i generujące koszty elementy jak np. osprzęt ogrzewania el., wsadzono drobne udogodnienia typu klimatyzacja kabin oraz wprowadzono nową (byle jaką w porównaniu z poprzednią) malaturę...

Jako ilustracja do tematu, dwa zdjęcia z "międzyczasu",

DSC04728.jpg

232 010-9 / Weimar / 1.09.2018

DSC07736.jpg

232 010-9 / Gliwice Port / 2.05.2019
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#72
Całkiem pokaźne stadko Ludmił w Gliwicach, październik 2019
Udało się zidentyfikować trzy z sześciu.

BR232-004 CAPTRAIN
EVN: 92 80 0 232 004-4 (D-CTPL)

BR232-665 MORIS
EVN: 92 80 1 322 665-0 (D-MPL)

oraz Bułgarską 92 52 00 07070-2 BG-BDZ TP
0D3A57E59EC6B4CB12923D77C5B33D9E.jpg
1E604A385FCF8CC9979DFC231B3E9C6F.jpg
3DD505A9789DDE8A83F57B344538EFE6.jpg
5D9050D36EFE34EAA9A4516E738AAA2E.jpg
7FA6FEA3D37645051D9CED133FF429F0.jpg
556C177659A9A5C71078E88A67452123.jpg
616B8A8F7D22596349B4A40935D9DC90.jpg
945DA6871148B495DE7936F4066C9DF3.jpg
8213490D1C1AE125B5541A1BCEA25FC4.jpg
21676344DA19B8DD85B9052FA3E9FDAB.jpg
CDF07A61498B0A552CDA2F556431F516.jpg
DC4FE07D7420DB239CAF7532A23FAC46.jpg
EDA6A685DA26887DADABD08E481F3C51.jpg
 

Podobne wątki