Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Nie wiedziałem gdzie dać foto Ludmiły, nie chciałem zaśmiecać tematu "Kolejowe klimaty", więc założyłem nowy temat. Na początek kilka moich zdjęć różnych BR232 na stacji Gubin (wszystkie DB SCHENKER).
Zabawne co ten Depol wyprawia z numerami... na foto 2 posty wyżej mamy ewidentnie maszynę serii 232. Co w tym zabawnego? Ano to, że ledwo miesiąc wcześniej kawałek na południe z oznaczeniem tym latała ex-bułgarska 07.055-7 (co lepsze, odpowiednik maszyny serii 231),
...do maja b.r. jeździła jako rzekoma BR232-290 (z prawdziwą 232.290-7 nie mająca nic wspólnego, gdyż oryginał pocięto na złom w lok. Halle dobre 16 lat temu (1999).
Prawdziwa 232.154-5 jeszcze w czerwcu 2013 r. w najlepsze stała sobie w krzakach koło RAW w Cottbus,
...i całkiem ciekawe, czy niebieska 232 ze zdjęcia kolegi Spacerowicza to faktycznie ta sama maszyna, czy jedynie te same papiery, którymi jak widać Depol rzuca sobie z miesiąca na miesiąc między różnymi lokami.
To jeszcze trochę zamieszania w temacie, otóż wczoraj w trakcie wjazdu na stację Toruń-Wschodni zanotowałem maszynę Depolu odstawioną koło nastawni TrW1,
...jako BR232-281, która wygląda niemal identycznie jak przytoczona w poprzednim poście lokomotywa z tych zdjęć:
Teraz dopiero zwróciłem uwagę, że nr fabryczny dawnej bułgarskiej 07.055-7 to właśnie 290, co w pewien logiczny sposób tłumaczy, skąd DEPOL wymodził sobie oznaczenie "BR232-290", które z jakichś powodów wsadzono na faktyczną 232.154-5, podczas gdy dawną 07.055-7 opisano właśnie jako "BR232-154-5". A że na powyższym zdjęciu mamy maszynę opisaną jako "BR232-281", to o ile DEPOL ponownie posłużył się nr fabrycznym, była by to dawna bułgarska 07.046-6.
No... to pięknie. Prawie rozwiązane. Teraz tak, uwagę zwraca ta wybitnie niechlujnie zalepiona kratka wentylacyjna na czole, identycznie zalepiona była we wcześniej rozpoznanej 07.055-7 (pozornie BR232-290), widoczna np. tu - 9.05.2015 r. fot. Piotr Banasz,
Co rodzi wątpliwość, czy obecna BR232-281 to faktycznie dawna 07.046-6, czy po prostu znów poprzeklejano numery i jest to dawna 07.055-5, jeżdżąca w kwietniu b.r. jako BR232-154-4. I gdzie wówczas mamy 'prawdziwą' 07.046-6 (oznaczoną obecnie o ile układanka trzymałaby się kupy jako BR232-290)? Niezły bajzel.
"Ludmiły" można od połowy sierpnia regularnie spotkać na linii 71 (Ocice-Rzeszów), prowadzą składy z kontenerami do nowego terminalu PCC w Kolbuszowej. Zmiana trakcji następuje w Sandomierzu (E186 lub EU07 na BR232). Kilka zdjęć z pogoni za Ludmiłą w piękne sierpniowe przedpołudnie.
Bułgarska 07 oczekujaca naprawy w stacji Gliwice Port 2016.08.23. Niestety nie udało mi się ustalić numeru inwentarzowego ani fabrycznego z powodu braku jakichkolwiek oznaczeń i tabliczek. Byłem tam ponownie dwa dni temu i lokomotywa nadal tam stoi.