• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny BR 94 firmy Lenz

HMG

Aktywny użytkownik
Donator forum
club 0
Reakcje
579 8 1
#1
Ten parowóz (nasz TKw2) znajduje już "w zapowiedziach" od kilku lat:

http://www.lenz-elektronik.de/spur0-br94.php

W końcu jednak model zaczął przybierać realne kształty, na stronie SNM można zobaczyć pierwsze namacalne tego dowody:

http://www.spurnull-magazin.de/neuheiten/wagen/lenz-neuheiten-2018/

Co ciekawe, w tym wywiadzie:


Bernd Lenz zapowiedział, że że pod koniec roku zostanie zaprezentowany w pełni działający model, który zapewne trafi do sprzedaży na przełomie 2018 i 2019 roku.
 

Załączniki

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
879 6 6
#4
Wszystkie 3 modele z III epoki niemieckiej, czyli od 1949 roku, tabor już powojenny, czy warto przerabiać model za tą cenę na TKw2, jaki byłby zakres prac, niech się wypowiedzą na ten temat znawcy trakcji parowej.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Reakcje
1.777 44 1
#5
Myślę że warto poczekać na wersję z II epoki. Będzie mniej do przerabiania. Jeszcze nie widziałem produktu finalnego ale to co jest w prototypie do zmiany to przede wszystkim usunięcie tylnej wysokiej skrzyni węglowej oraz przerobka osprzętu kotła. Czyli wywalenie podgrzewacza Knorra i pompy wodnej a na ich miejsce rurę zasilająca od inzektora. To tylko pierwsze spostrzeżenia. Coś chyba już na ten temat napisałem przy opisie innego modelu tej serii.
 
OP
OP
HMG

HMG

Aktywny użytkownik
Donator forum
club 0
Reakcje
579 8 1
#6
Lenz udostępnił zdjęcia prototypu:

40294-01_a.jpg


Więcej zdjęć na stronie producenta:

https://www.lenz-elektronik.de/spur0-br94.php

Widać jeszcze trochę niedoróbek typowych dla prototypów (na przykład kiepsko dopasowana przednia część dymnicy, mocowanie budki maszynisty poniżej oznaczenia parowozu, widać że odstaje), ale ogólne wrażenie pozytywne, chociaż w mniej widocznych miejscach jest sporo uproszczeń. Na razie zapowiedziane są tylko wersje DR i DB z III epoki, dostępne mają być ponoć od stycznia 2019.
 

Podobne wątki