• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BR 50 na Ty5 PKP

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
#21
Jako ciekawostkę można dodać, że tender 30D43-378 z którym jeździ obecnie chabówkowy Ty42-107 ma takie samo wcięcie - ślad po kabinie.
Nie zdziwilbym się gdyby był to ten sam tender. Nie kojarzę teraz jego numeru, ale przy tej rotacji tendrów podczas napraw maszyn muzealnych jest to prawdopodobne..
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#24
Dziękuję za sprostowanie.
Jakie sprostowanie? To wprowadzenie w błąd ... :(
Nie mam niestety książek o BR 50 wydawnictwa EK, więc nie miałem czym "się podeprzeć" :(
Ja też nie mam, ale mam się czym innym podeprzeć. :)
A człowiek uczy się całe życie.
Zgadzam się. A teraz do rzeczy.
Jak najbardziej miałeś rację co do czasu wprowadzenia tendrów kabinowych przy parowozach BR50 na DB. Otóż pierwsza jazda próbna odbyła się w dniu 24 stycznia 1956 r. Wcześniej, gdyż już od 1952 r. koleje austriackie zaczęły zabudowywać kabiny na tendrach 2'2'T30, ale nie o te tendry chodzi i wiemy, że tego typu tendry były doczepiane do par. BR52.
Natomiast w czasie wojny - rok 1942 firma Westwagon wyprodukowała jeden tender 2'2'T32. Był to tender wannowy, czy jak go zwą beczkowy, ale też nie stosowany do par. BR50.
Kończąc ten mój przydługi wpis, napiszę jeszcze tylko, że przypuszczam, iż Kolega andsaw pomylił tender kabinowy z kontrbudką na tendrze.
I to by było ... na tyle.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 5
Tabor 36
Tabor 6
Tabor 4

Podobne wątki