• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Br 50 na PKP

Jarząbek

Znany użytkownik
#24
Dziękuję za sprostowanie.
Jakie sprostowanie? To wprowadzenie w błąd ... :(
Nie mam niestety książek o BR 50 wydawnictwa EK, więc nie miałem czym "się podeprzeć" :(
Ja też nie mam, ale mam się czym innym podeprzeć. :)
A człowiek uczy się całe życie.
Zgadzam się. A teraz do rzeczy.
Jak najbardziej miałeś rację co do czasu wprowadzenia tendrów kabinowych przy parowozach BR50 na DB. Otóż pierwsza jazda próbna odbyła się w dniu 24 stycznia 1956 r. Wcześniej, gdyż już od 1952 r. koleje austriackie zaczęły zabudowywać kabiny na tendrach 2'2'T30, ale nie o te tendry chodzi i wiemy, że tego typu tendry były doczepiane do par. BR52.
Natomiast w czasie wojny - rok 1942 firma Westwagon wyprodukowała jeden tender 2'2'T32. Był to tender wannowy, czy jak go zwą beczkowy, ale też nie stosowany do par. BR50.
Kończąc ten mój przydługi wpis, napiszę jeszcze tylko, że przypuszczam, iż Kolega andsaw pomylił tender kabinowy z kontrbudką na tendrze.
I to by było ... na tyle.
 

Podobne wątki