• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Br 50 na PKP

andsaw

Nowy użytkownik
#1
Witam
Mam parowoz br 50 z tendrem osobowym. Przegladalem wiele stron na internecie ale nie natrafilem na taki parowoz na PKP.
Pytanie wiec: czy taki parowoz byl na stanie PKP?
Andrzej
 
#7
Bo na PKP nie występowały tendry kabinowe .
Taki typ tendrów powszechny był np. na kolejach niemieckich
Ta kabina była przeznaczona dla kierowników pociągów. U nas obsługa pociągów towarowych zazwyczaj jeździła w brankardach.
 
#9
To napisz że chodzi Ci tender z kabiną.Kabina ta służyła do prowadzenia parowozu/pociągu maszyniscie podczas jazdy do tyłu w celu zwiększenia widzialności.W Polsce na PKP tych tendrów (jak pisał wyżej kolega)nie używano.
No chyba jednak kolega jest w błędzie ;)
Ta kabina była jak napisałem wyżej dla kierownika pociągu towarowego. Nie wyobrażam sobie jak z tej kabiny można prowadzić parowóz :eek:
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#12
Tak przypuszczałem. To bardzo piękny parowóz, i jak to się mówi, nie do zdarcia. Fleischmann pięknie odwzorowywał koła w parowozach. Tender kabinowy, to zapewne kalka językowa niemieckiego "kabinentender".
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
#13
Kolega andsaw jest nowy na forum i zapewne początkujący w tematyce kolejowej.
Jak pisze:
Przegladalem wiele stron na internecie ale nie natrafilem na taki parowoz na PKP
- sam szukał informacji w internecie . . .
Gdyby Kolega wpisał np. Kabinentender BR50, to by się dowiedział, że takie tendry (tak, kabinowe) powstały przy parowozach tej serii na kolejach DB pod koniec lat 50-tych. Prosty z tąd wniosek, że nie mogło ich być na PKP.

Kolega Bolesław 102 napisał:
- jej :eek:! - takiej fantazji, to jeszcze nie słyszałem !
Bez urazy Kolego, wnioskuję, że też jesteś początkujący w tematyce parowozowej.
Nic nie szkodzi, każdy od czegoś zaczynał.
Jeszcze długa droga przed Tobą - powodzenia.
Moja rada, sięgaj do publikacji i pytaj kolegów bardziej zaawansowanych w tej tematyce.
Kiedyś sam zauważysz, jak nietrafne było Twoje objaśnienie.
 

Lw.

Nowy użytkownik
#18
Jako ciekawostkę można dodać, że tender 30D43-378 z którym jeździ obecnie chabówkowy Ty42-107 ma takie samo wcięcie - ślad po kabinie.
 
OP
OP
A

andsaw

Nowy użytkownik
#19
Prezes napisal:
Gdyby Kolega wpisał np. Kabinentender BR50, to by się dowiedział, że takie tendry (tak, kabinowe) powstały przy parowozach tej serii na kolejach DB pod koniec lat 50-tych. Prosty z tąd wniosek, że nie mogło ich być na PKP.
Otoz kolega troche czytal i poczytal na internecie i parowozy serii 50 juz na poczatku produkcji w 1939 roku posiadaly taki kabinowy tender dla obslugi pociagu towarowego. Rowniez w pozniejszych latach 40-tych byl on rowniez doczepiany do skladu wiec nie pod koniec lat 40-tych.
Dzieki za wszystkie uwagi i pomysly.
Andrzej
 

Podobne wątki