• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BR 120 na ST44

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Przymierzam się do kupna BR120 i przerobienia go na ST44.
Od czego zacząć??
Jak trudna będzie przeróbka??
Jakiej firmy model wybrać (czy na początek wystarczą stare Piko i Gutzoldy)??
Jak ktoś już dokonywał tej przeróbki i jest chętny podzielenia się uwagami i radami to bardzo bym o nie prosił (zdjęcia mile widziane).
 

Rotor72

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 4 0
#3
Kolego Larry, stanowczo odradzam stare PIKO i Gutzoldy, ze względu na machanikę i silniki. No chyba, że chcesz budować model stojący na bocznicy. Sam to przeszedłem i obecnie kończę drugą przebudowę nowego Gutzolda. Pierwszy model raczej pójdzie na allegro, albo właśnie zostanie tylko do gabloty. Pomysł z przełożeniem budy ze starego na nowego raczej odpada - inaczej rozwiązany jest sposób mocowania budy.
Jeśli interesuje cię przebudowa - polecam gotowe czółka z APMu i jeśli chcesz wersję z dwudzielną żaluzją, to jest takowa fototrawiona w ofercie Kluby (osłona wentylatora i inne atrakcje rownież). Oba te elementy idealnie pasują do nowego Gutzolda, jak do nowego Roco - nie wypowiem się, bo tego nie ćwiczyłem, ale chyba nie powinno byc problemów. Kalki dostaniesz np. u Jan-Kola.
Aha, w przypadku starego PIKO/nowego Gutzolda trzeba mieć trochę wprawy na usunięcie tabliczek z boku nie uszkadzajac ryfli. Materiał z których wykonane są budy - przynajmniej w moim przypadku charakteryzował się następujacymi cechami:
Stare PIKO - sztywniejszy, twardszy, trudniejszy do nacinania, łatwiejszy do szlifowania.
Nowy Gutzold - bardziej miękki w porównaniu z powyższym przez co łatwiej było wycinać miejsce pod osłonę wentylatora lub żaluzje, ale gorzej się szlifował (techniki z zamrażaniem na nim nie testowałem).
Kiedyś na FM wstawiłem dwa zdjęcia porównujące moje czoło wykonane przy użyciu reflektorów od Kluby na starym Piko i czoło z APMu na nowym Gutzoldzie. Poszukaj, Martel jest teraz do odczytu może to jeszcze tam jest. Niestety nie piszę tego posta ze swojego kompa, dlatego narazie nie moge cię zasilić moimi zdjęciami.
A mojego Gagarina by stare PIKO znajdziesz pod linkiem z mojej stopki.
 

Rotor72

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 4 0
#6
już piszę, farby dobierałem "na oko" pod wzór jakiegoś zdjęcia, zatem biorąc pod uwagę jakość zdjęcia, kalibrację monitora i moje "oko" niekoniecznie są to prawidłowe barwy :)
Użyłem nastepujących barw,

podstawowe:
zielony - Pactra A31
żółty - Pactra A27
popielaty - Pactra A36
pomarańczowy - Humbrol H82
czarny - Pactra A46

uzupełniające:
czerwony - Pactra A26
biały - Pactra A47
srebrny - Humbrol H11

malowane aerografem bez podkładu - model dobrze umyty w ciepłej wodzie z ludwikiem, werniksowane jedną cienką warstwą ClearMat+ClearGlossy Pactry (50/50), kalki w starym modelu na płynach Testorsa, niestety położone na macie przez co się srebrzą, w nowym modelu nie będzie już chyba tego błędu, przed nałożeniem kalek trysnę Glossy.
 

ktoto37

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Rotor72 napisał(a):
już piszę, farby dobierałem "na oko" pod wzór jakiegoś zdjęcia, zatem biorąc pod uwagę jakość zdjęcia, kalibrację monitora i moje "oko" niekoniecznie są to prawidłowe barwy :).....
Dzięki za wyczerpujący opis. Chodzi o to że podobają kolory są ładne i już nie wnikając w inne szczególy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 11
Tabor 1
Tabor 19
Tabor 54
Tabor 1

Podobne wątki