• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BR 111 DR i pociągi z chlorem z Brzegu Dolnego

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#1
Przeglądając prospekt z nowościami Brawy w opisie zestawu podwójnego BR 111 DR (IVep) zaciekawił mnie opis, jako by były one używane także do przeciągania składów z chlorem z Brzegu Dolnego.
To może być ciekawe polonicum-czy ktoś może jest zorientowany w temacie?
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
OLF napisał(a):
Przeglądając prospekt z nowościami Brawy w opisie zestawu podwójnego BR 111 DR (IVep) zaciekawił mnie opis, jako by były one używane także do przeciągania składów z chlorem z Brzegu Dolnego.
To może być ciekawe polonicum-czy ktoś może jest zorientowany w temacie?
BR111 Brawy? Od razu bym brał!

Czy przypadkiem nie chodzi o BR109, (ex E11) przemianowaną na ex DR211) - też zresztą fajna ale strasznie leciutka jakby nie miała balastu!

A może coś pominąłem w zapowiedzinach BRAWA?
 
Reakcje
0 0 0
#3
No faktycznie tak napisali. Myślę jednak że po naszej stronie składy z Brzegu ciągają jednak prywatni przewoźnicy typu CTL, Rail Polska etc... Nie wydaje mi się aby seria 111 miała homologację na dopuszczenie do ruchu po naszych torach. Co by nie mówić model zacne, podwójny tandem, oba modele z silnikami i 21 polowymi gniazdami dekodera, ewentualnie od razu z dźwiękiem. Na tej samej stronie jest o jedną pozycję wyżej BR 132 (Ludmilla) której macierzystą stacją jest Berlin Ostbahnhof, znaczy to że dokładnie jej pierwowzór mógł być spotykany ze składami do Rzepina. Tu nie było by myślę problemem widzieć taką ludkę na polskiej makiecie ze składem kufaj czy innymi wagonami PKP/DR z IV epoki. Już widzę ślinkę kilku osób na ten model do ich składów ;) Nie wspomnę już o ciekawostce oznaczonej jako epoka VI na kolejnej stronie tejże wkładki nowości 2009. Ludka w narodowym malowaniu.
 
Reakcje
0 0 0
#5
Tandem a nie tender! = dwie lokomotywy = zestaw nr kat 41024 lub 41026(Sound) na stronie Brawy nie ma jeszcze fotek ale jest to technicznie taka jak ta tylko że żółta i z barierkami zmienionymi, ale chodzi o typoszereg.
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
makieciarz napisał(a):
No jak nie BR 111 jak BR 111 tu masz link i foto - to najnowsze oznaczenie, bo to jednemu psu burek na imię :?:


Burdel prawie jak u nas mają w oznaczeniach. To jest BR111:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/electric/111/verkehrsrot/160-179/111165c2.jpg

A tamto to to jest v100:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/203/0612150019.jpg
 

DBv

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Szymon napisał(a):
e tam, to nie jest BR111 - BR111 to elektrowoz
Nie prawda. To specyfika okresu przed zjednoczeniem kolei niemieckich, no może nawet trochę wcześniej (do około 1992) wynikająca głównie z tego, że na DR cyfrę 1 przypisano spalinowozom a 2 elektrowozom, podczas gdy na DB postąpiono odwrotnie. Polecam zapoznać się ze specyfiką tego zagadnienia, dużo z resztą bardziej skomplikowaną niż tu przedstawiono. Kwiatków jest z resztą więcej np:

BR103 DR i BR103 DB
BR110 DR i BR110 DB
BR111 DR i BR111 DB
BR118 DR i BR118 DB
BR119 DR i BR119 DB
BR120 DR i BR120 DB
BR211 DR i BR211 DB
BR212 DR i BR212 DB
 

Podobne wątki